Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار کرد.

--- --- --- --   انتهای پیام/.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است

رئیس‌جمهور، عملیات وعده صادق را موجب غرور ملی و جلوه بسیار روشن عقلانیت انقلابی دانست و تاکید کرد: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور با مردم درباره عملیات وعده گفت: ابعاد عملیات وعده صادق باید در نشست‌های مختلف و محافل علمی، پژوهشی، سیاسی و امنیتی مورد بحث‌ و بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور عملیات وعده صادق را موجب غرور ملی دانست و گفت: همه این‌ عملیات را ستودند. این عملیات می‌تواند در سایر حوزه‌ها زمینه رفع مشکلات، اجماع سازی و غرور ملی را به دنبال داشته باشد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: غزه جلوه نورانیت، مقاومت و ایستادگی،  صبر و دلدادگی به خدا است. پیروز این میدان از نظر همه صاحب نظران سیاسی در دنیا مردم مقاوم فلسطین و ناکامان این میدان رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

حمله به سفارت ایران نشاندهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود

رئیس‌جمهور ادامه داد: رژیم صهیونیستی دچار استیصال و شکست شده است؛ یکی از جلوه های این استیصال، حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق است. عملی که بر خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی بود. بعد از آن رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و این وعده ای که دادند به دست رزمندگان ما تحقق پیدا کرد.

ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد

آیت الله رئیسی وعده صادق را جلوه بسیار روشن عقلانیت انقلابی دانست و افزود: این عملیات جلوه زیبایی از همکاری میدان و دیپلماسی و رسانه بود. همه بخش‌ها در این عملیات همکاری داشتند و ثابت کردند ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد و می تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید با قدرت ظاهر شد؛ البته همواره اعلام کرده ایم این عقلانیت می تواند در همه زمینه‌ها کار را پیش ببرد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در مقابل گفتمان عقلانیت انقلابی، دیپلماسی التماسی قرار دارد. عقلانیت انقلابی گفتمانی است که جواب می‌دهد و تاکنون گفتمان برتر بوده است.

رونق اقتصادی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی است

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار مرگ و میر در اثر کرونا در دولت قبل، گفت: در اول این دولت با مشکل کرونا مواجه بودیم که روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می شدند. آن زمان برخی فکر می‌کردند با چند تماس تلفنی می‌شود مشکل را حل کرد. به نظرم رسید که یکی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی، رفع مشکل واکسن کرونا یا عضویت در بریکس و شانگهای یا وعده صادق بود؛ ان شاء الله یکی از جلوه‌های این عقلانیت انقلابی، رونق اقتصادی در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که در سیاست خارجی دولت مردمی رخ داد تغییر رویکرد دیپلماسی التماسی بود. معتقدیم با گفتمان امام و رهبری و گفتمان مورد انتظار مردم تبدیل به کشوری قدرتمندی خواهیم شد.

فقط مذاکره مسائل را حل نمی‌کند

رئیس‌جمهور افزود: امروز با جلوه‌ای که جمهوری اسلامی با حرکت وعده صادق رقم زد سایه جنگ از کشور برداشته شد برخلاف آنچه که برخی فکر می‌کردند با موشک می‌شود معامله کرد می‌توان گفت با قدرت سایه جنگ از کشور برداشته شد.

رئیسی درباره سیاست همسایگی دولت گفت: همواره به کشورهای همسایه و ملت‌ها اعلام کرده‌ایم که ایران دوست شماست و این اثبات هم شده است. در نشستی که دیروز با مسئولان اقلیم کردستان عراق داشتم آنها معتقد بودند که کاری که حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از اقلیم و برای مقابله با داعش کرد، هیچ زمان از خاطر مردم کردستان عراق نخواهد رفت.

رئیس‌جمهور یادآور شد: پیام وعده صادق این است که اگر کسی بخواهد مقابل جمهوری اسلامی بایستد، ما با قدرت و توان کامل مقابل‌شان خواهیم ایستاد و آنها که بخواهند دوستی کنند ما نیز با آنها دوست خواهیم بود.

وی بیان کرد: دولت هیچ زمان میز مذاکره را ترک نکرده است. از ابتدای دولت بنای ما این بود که هر زمان فرصت ایجاب کند حرف خود را منطقی و عقلانی بیان کنیم. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بارها عهد شکنی کردند. آژانس بیش از ۱۵ بار اعلام کرده که جمهوری اسلامی انحرافی در فعالیت هسته‌ای ندارد و فعالیت هسته‌ای کاملا صلح‌آمیز دارد؛ اما کو گوش شنوا که بفهمد این اعلام آژانس و بازرسان آن است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: فقط مذاکره نمی‌تواند مساله را حل کند؛ در جایی که لازم باشد مذاکره و در جایی که لازم باشد موشک هم می‌تواند.

کشور نیازمند ساخت ۴ میلیون مسکن است

آیت الله رئیسی درباه ساخت مسکن در این دولت گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن نیاز کشور است و ثانیا  قانون جهش تولید مسکن، ساخت ۴ میلیون واحد در ۴ سال را برای دولت تکلیف کرده است و برمبنای همین نیاز بر تلاش برای رفع مشکل مسکن تأکید کرده‌ام.  اگر در سال‌های گذشته شاهد تولید مسکن برای رفع نیاز مردم بودیم، امروز با مردم با این مشکلات مواجه نبودند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر در مسکن روستایی، مسکن شهری، نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن اقداماتی که لازم بود در زمان خودش انجام می‌شد و سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد الان این مشکلات را نداشتیم. سالی ۲۵۰ هزار، ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار واحد ساخته می‌شد اما به یک میلیون واحد نمی ‌سید لذا این کمبود در کشور احساس می‌شود.  

وی یادآور شد: ما عملی کردن این وعده را در کشور شروع کرده‌ایم و شاهد تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن هستیم؛ ساخت مسکن روستایی فعال است و بیش از ۲۶۰ هزار مسکن روستایی تحویل شده است.

آیت الله رئیسی اولین عامل تورم را کسری بودجه دانست و گفت: باید علل را از بین برد تا تورم کاهش پیدا کند از ابتدای دولت با تورم ۵۹ و ۶۰ درصد مواجه شدیم و دولت تلاش کرد کسری بودجه نداشته باشد. در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ سعی کردیم ۴۸۰ همت کسری بودجه را نه با استقراض از بانک ملی یا چاپ پول بلکه با تولید و ایجاد درآمد پشت سر بگذاریم که اتفاق افتاد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ هم منابع و مصارف ما همخوانی داشت در سال ۱۴۰۲ هم به همین ترتیب؛ از مجلس هم خواستیم که در لوایح بودجه سنواتی، هزینه‌های دولت را افزایش ندهند چون موجب کسری بودجه و سپس تورم می شود.

وی عامل دیگر تورم را  رشد نقدینگی دانست و افزود: وقتی دولت را تحویل گرفتیم هدف گذاری کردیم تا رشد نقدینگی را کاهش دهیم و امروز این شاخص در کانال ۲۳ درصد است این چیزی بود که خیل‌ ها آن را باور نمی کردند و همه به این موفقیت دولت معترفند.

آیت الله رئیسی ناترازی بانکها و اضافه برداشت از بانک‌مرکزی را از دلایل تورم برشمرد و اضافه کرد: چند موسسه ای که انضباط مالی نداشتند و اضافه برداشت کرده بودند در سال گذشته منحل شد و چند موسسه دیگر هم‌ وجود دارد که اگر منضبط نشوند نسبت به آنها اقدام خواهیم کرد. سعی کرده‌ایم علل تورم را کنترل کنیم.

از وضعیت کالاها و سفره مردم روزانه کسب اطلاع می‌کنم

رئیس‌جمهور ادامه داد: روزانه از وضعیت کالاها و سفره و معیشت مردم اطلاع کسب می‌کنم و نسبت به این موضع حساسیت دارم. تورم به کانال ۳۰ درصد رفته وکاهشی شده است و باید اقدامات دولت به کاهش تورم بیانجامد.

آیت الله رئیسی درباره اقدامات دولت برای فقرزدایی گفت: اقداماتی که انجام شده در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند بوده است مثلا آب، برق و گاز و سلامت برای این خانواده ها، رایگان باشد.   از سوی دیگر شاهد توانمندسازی مددجویان تحت پوشش دستگاههای حمایتی هستیم. اخیرا جشنی گرفته شد که ۱۰ هزار مددجو به خاطر توانمندسازی از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر از پوشش کمیته امداد خارج شده اند. از طرف دیگر برای اولین بار است که پشت نوبت کمیته امداد و بهزیستی نداریم و کسی آماده ورود به مجموعه نهادهای حمایتی نیست که خبر خوبی است. در وزارت رفاه سامانه‌ای فعال شده که به جای اینکه افراد نیازمند به نهادهای حمایتی مراجعه کنند، این دستگاهها به آنها مراجعه می‌کنند و تحت پوشش قرار می‌دهند.

دولت با وقوف به مشکلات اقتصادی برای کاهش آن تمام تلاشش را می‌کند

رئیس‌جمهور ادامه داد: برای بازنشستگان و کارمندان هم تلاش شده اقداماتی شود که بتوانند در وضعیت تورمی زندگی آنها با فشار کمتری ادامه یابد و تأثیراتی هم داشته است. دولت به مشکلات اقتصادی واقف است و تمام تلاشش کاهش آنهاست.

رئیسی گفت: عدالت شاید بعد از توحید امری باشد که تا این حد در دین ما مورد تأکید قرار نگرفته است. امیرالمومنین(ع) فرمودند مأموریت من اجرای عدالت است؛ اگر عدالت نباشد این جایگاه برای علی (ع) ارزشی ندارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما که خاک پای قنبر خادم امام علی(ع)  هستیم. برای اجرای عدالت باید تلاش کنیم؛ اولین بودجه ای که تقدیم شد، قرار بر توزیع آن براساس آمایش سرزمینی بود تا ببینیم کدام منطقه برخوردار و کدام منطقه محروم است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها در کشور در اختیار بخش‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، استفاده شود. امکانات تحصیلی برای مناطق محروم و تأمین آب روستاها و احداث جاده های روستایی اقدام شود. در ابتدای این دولت ۱۰ هزار روستا تنش آبی داشت امروز اعلام می کنم که این تنش آبی در ۵ هزار روستا برطرف شد. نسبت به برق و گازرسانی هم همینطور؛ تعداد روستاهایی که در زمینه فیبر نوری مورد توجه بوده‌اند، بیشتر از مناطق شهری است.

 بنای دولت ایجاد انضباط و مقابله با سوداگری است

رئیسی با بیان اینکه زنجیره تامین، تولید تا مصرف باید کنترل شود، گفت: نمی‌گویم که دولت این کنترل را اعمال کند بلکه اتحادیه‌ها، اصناف و اقشار و مردم می‌توانند حضور پیدا کنند و ایفای نقش کنند. در حوزه مسکن، نظام بخشی به بنگاه‌های معامله مسکن بسیار اهمیت داشت که در دولت سیزدهم و با همکاری خود بنگاه‌ها انجام شد. بنای دولت این است که ضمن ایجاد انضباط، با سوداگری و تخلف برخورد کند؛ البته بخشی به عهده دستگاه قضاست که آنها نیز کمک می‌کنند. 

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
  • ۳ جمله مهم از دیدار بارزانی با رئیس‌جمهور
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • ملی‌پوشان فوتسال به دیدار رئیس جمهور می‌روند
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبرانقلاب در راه نمایشگاه کتاب
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است