Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد کریم الساعدی» کارشناس امور سیاسی عراق سخنانی را در خصوص لزوم خروج هرچه سریع‌تر نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا از این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این کارشناس امور سیاسی عراق تصریح کرد: آمریکایی‌ها اعلام کرده اند که بیش از ۲ هزار نظامی آنها در عراق باقی خواهد ماند و این درحالی است که بغداد پیشتر چنین چیزی را مطرح نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهارات خود افزود: شاید طی روزهای آینده گروه‌های مقاومت برای اخراج آمریکایی‌ها از کشور خود به زور متوسل شوند؛ به ویژه اینکه اکنون همه چیز در خصوص خروج نظامیان آمریکا از خاک عراق مبهم است.

پیش از این، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفته بود: درحال حاضر هیچ نیروی نظامی رزمی وابسته به ائتلاف بین المللی در عراق حضور ندارد. نیروهای خارجی که اکنون در عراق به سر می‌برند مستشارانی هستند که مأموریتشان ارائه مشاوره در عرصه نظامی است.

این شخصیت عراقی در ادامه سخنانش نیز افزود: نیروهای مذکور هم اکنون در پایگاه‌های عین الاسد و الحریر حضور دارند. تعیین دقیق شمار این نیروها بر عهده فرماندهی نظامی عراق با هماهنگی ائتلاف آمریکایی است.

گفتنی است، مقامات آمریکایی به منظور دور زدن مصوبه صریح پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نظامیان بیگانه از خاک این کشور، مسأله تغییر ماهیت مأموریت نیروهای خود در عراق را مطرح می‌کنند.

طبق ادعای فرماندهان آمریکا، مأموریت نیروهای این کشور از «رزمی» به «مستشاری» تغییر کرده است. فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی آمریکا قصد دارند از این طریق به بقای نظامی خود در خاک عراق مشروعیت بخشند.

این درحالی است که کارشناسان امور امنیتی عراق جملگی معتقدند: «تغییر مأموریت آمریکایی‌ها از رزمی به مستشاری هیچ تغییری در غیرقانونی بودن حضور آنها در خاک عراق ایجاد نمی‌کند». از سوی دیگر، کارشناسان امنیتی عراق وقوع اقدامات تروریستی در این کشور همزمان با نزدیک شدن موعد خروج نظامی آمریکا از آنجا را بی ارتباط با تلاش‌های واشنگتن برای بقای بیشتر در خاک عراق نمی‌دانند.

در همین ارتباط، «کاظم الحاج» کارشناس امور امنیتی عراق تصریح می‌کند: «آمریکا عامل اصلی نا امنی‌های چند هفته اخیر در عراق است. هدف مقامات کاخ سفید این است که اوضاع امنیتی عراق را وخیم جلوه داده و از چنین فضایی برای تداوم حضور نظامی خود در این کشور بهره برداری کنند».

کد خبر 5388739 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده امریکا ارتش آمریکا عراق ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین مسکو ولادیمیر پوتین افغانستان اوکراین ایران سوریه مذاکرات وین واشنگتن عربستان سعودی آمریکایی ها امنیتی عراق خاک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتقاد آمریکا و غرب از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی، خواستار طرد سفیر آمریکا در بغداد شدند.

به گزارش مشرق، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به دخالت‌های آمریکا و غرب در مساله تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی در عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را با یک اصلاحیه که در آن مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر می‌دهد، به تصویب رساند.

طبق گزارش العهد، نمایندگان عراقی که تعداد آن‌ها بیش از ۶۱ نفر است در یادداشتی به وزارت خارجه کشورشان خواستار تغییر سفیر آمریکا در بغداد به دلیل دخالت های آشکارش در امور داخلی این کشور شدند.

آن‌ها تاکید کردند: دخالت‌های آمریکا و برخی نهاد ها و سفارت‌های غربی در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم. از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی که به تازگی تصویب شد را اجرایی کند و تسلیم فشارها نشود.

این نمایندگان عراقی افزودند: تصویب قانون مبارزه با فحشا و همجنسگرایی موضعی شجاعانه از سوی پارلمان است. به محض اینکه این قانون تصویب شد صدای غربی ها در مخالفت با آن بلند شد.برخی سازمان‌های جامعه مدنی در عراق وابسته به آمریکا و غرب هستند و همجنسگرایی را تایید می کنند.

پیش از این «محمد جعفر الصدر» سفیر عراق در لندن در واکنش به اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس که از تصویب قانون جرم‌انگاری هم‌جنسگرایی در عراق انتقاد کرده است، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب وزیر شما بهتر است که نگران نسل‌کشی و نقض قوانین انسانی در غزه و خطر واقعی در شیوع چیزی باشید که با ماهیت انسانی و تمام ادیان در تضاد است.

وی نوشت: لطفا نصیحت‌هایتان را برای خودتان نگه دارید؛ ما مردمانی هستیم با هزاران سال تمدن و انسانیت.

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا