Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرده تحریم‌ها علیه ایران فرسوده شده‌اند بدون آنکه نتایج مدنظر واشنگتن را داشته باشند.

نشریه «نیویورکر» در گزارش مفصلی که چند روز پیش درباره برنامه هسته‌ای و موشکی ایران نوشت این اظهارنظر را از قول یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نقل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نشریه نوشته ایران در برابر فشارها در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» عقب‌نشینی نکرد بلکه به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود سرعت بخشید.

مقام وزارت خارجه آمریکا که نیویورکر اشاره‌ای به نام او نکرده گفته که گزینه‌هایی نظیر تحریم‌ها فرسوده شده‌اند.

او اضافه کرد: «تحریم، به وضوح، نتایجی که همه ما می‌خواستیم را به بار نیاوردند.»

نیویورکر نوشته جو بایدن غیر از دیپلماسی هم گزینه‌های پیشگیرانه چندانی در اختیار ندارد، چرا که گزینه نظامی هم گزینه‌ای جذاب یا گزینه‌ای که در درازمدت اثربخش باشد، نیست.

بایدن تلاش کرده از گزینه ارعاب هم علیه ایران استفاده کند. در ماه اکتبر، یک بمب‌افکن B-1B از داکوتای جنوبی به منطقه‌ای در مجاورت ایران پرواز کرد. جنگنده‌های مصر، اسرائیل، عربستان سعودی و بحرین این بمب‌افکن را در سراسر خاورمیانه اسکورت کردند.

از نوامبر ۲۰۲۰ به این سو، ایالات متحده ۷ بمب‌افکن B-52 را به نزدیکی‌های ایران فرستاده. نیویورکر نوشته حتی مقام‌های ارشد آمریکا هم درباره کارآمدی چنین تاکتیک‌هایی تردید دارند.

کد خبر 646879 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا خبر ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی

بین الملل تابناک: حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل، اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل، بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه، تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی و دیدار اسلامی با سفیر عربستان در تهران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. 

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از حمله موشکی به بندر نفتی «عسقلان» واقع در اراضی اشغالی خبر داد.

 مقاومت اسلامی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد بندر نفتی عسقلان در اراضی اشغالی را با موشک پیشرفته کروز «ارقب» هدف قرار داده است.

همزمان سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد سدیروت و مفلاسیم و برخی شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

در پی این حمله، آژیر خطر در سدیروت و برخی شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمده است.

اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق مفاد بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی‌هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

طبق بیانیه روز جمعه گذشته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مرحله چهارم تشدید نبرد با صهیونیست‌ها عبارت است از:

اول: هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که تصمیم ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و در هر منطقه‌ای که در دسترس ما باشد، حرکت کنند.

دوم: اجرای این امر از زمان اعلام این بیانیه شروع می‌شود.

سوم: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی در رفح را داشته باشد، نیروهای مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم همه جانبه خواهند کرد و از ورود تمامی کشتی‌های کشور مورد نظر به هر مقصدی جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کردند که به یاری خداوند متعال و بر اساس حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان این امت، در آماده سازی برای مراحل گسترده‌تر و قوی‌تر از اجرای هیچ عملیاتی تا پایان جنگ و محاصره علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، دریغ نخواهند کرد.

تشدید عملیات اسرائیل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده‌اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تأیید اسرائیل نیست.

بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه

به گفته مقامات واشنگتن، یک نظامی آمریکایی روز یکشنبه پس از سفر به روسیه، بازداشت شده است.

به گزارش "ان بی سی نیوز" مقامات آمریکایی افزودند که این نظامی که به نامش اشاره ای نشد ، در کره جنوبی مستقر و به تنهایی به روسیه سفر کرده بود.

آنها اعلام کردند که این سرباز متهم به سرقت از یک زن در کره جنوبی است.

ارتش آمریکا هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

روسیه تاکنون چندین شهروند آمریکایی را بازداشت کرده است.

در میان برجسته ترین شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه، می توان به ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال، که در مارس گذشته بازداشت شد، و پل ویلان تفنگدار سابق ارتش آمریکا که در سال ۲۰۱۸ دستگیر شد، اشاره کرد.

دولت آمریکا ادعا کرده که بازداشت گرشکویچ و ویلان غیرقانونی بوده است و آزادی آنها در اولویت امور دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا است.

تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی

۱۲سناتور جمهوریخواه آمریکایی دادگاه لاهه (ICC) را تهدید کرده اند که اگر این نهاد برای مقامات ارشد صهیونیستی حکم بازداشت صادر کند, واشنگتن دادگاه لاهه را تحریم خواهد کرد.

به گزارش "آناتولی", این نامه یک صفحه ای خطاب به کریم خان دادستان دادگاه لاهه است. در این نامه آمده است هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و دیگر مقامات بلندپایه اسرائیل "غیرمشروع و فاقد مبنای قانونی است و در صورت اجرا منجر به تحریم‌های شدید علیه شما و نهاد شما خواهد شد."

این سناتورها آمریکایی با حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین در این نامه ادعا کردند: اگر اسرائیل را هدف قرار دهید و ما شما را هدف قرار خواهیم داد. این احکام بازداشت از سوی دادگاه لاهه, آن را با بزرگترین دولت حامی تروریسم و نماینده آن همسو می کند. واضح است که هیچ شباهت اخلاقی بین تروریسم نشات گرفته از حماس و پاسخ موجه اسرائیل وجود ندارد.

دیدار اسلامی با سفیر عربستان در تهران

در جریان برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان، محمد اسلامی با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

 محمد اسلامی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر عربستان سعودی و ابراز خرسندی از حضور وی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای،‌ بر پیوند عمیق دو کشور تاکید کرد و گفت: پیوند قلبی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور حدیث وصل دو ملت است. ‌آنچه برای ایران و عربستان اهمیت دارد؛ تلاش برای توسعه تعاملات در راستای منافع ملی دو کشور است.   

وی با اشاره به موضوع توسعه و کاربرد فناوری‌های پیشرفته اظهار کرد: کشورهای خاصی در جهان وجود دارند که به دنبال فناوری‌های نوین هستند. برخی از این کشورها در نظر دارند که ایران خریدار چنین تکنولوژی‌هایی باشد درصورتی‌که رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کاملا متفاوت است و به دنبال تحقیقات و توسعه فناوری در کشور است.

دیگر خبرها

  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • اعتراف مقام آمریکایی درباره ایران به روایت سردار فدوی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند