Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه گام‌های دولت در حوزه بورس مؤثر بوده است، گفت: نباید پیگیری‌ها در این زمینه رها شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جمع اصحاب رسانه قم در سخنانی با اشاره به اقدامات دولت در رابطه با وضعیت بورس اظهار داشت: ما در جلسه ستاد اقتصادی دولت پیگیری کردیم که چه راهکار‌هایی می‌توانیم دنبال کنیم که بورس آرامشی پیدا کند و سرمایه‌گذاران و سهامداران ببینند که کاملاً وضعیت متفاوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۰ تصمیم در این زمینه گرفته و توسط وزیر اقتصاد اعلام شد، بیان کرد: برنامه دولت این است که تلاش کند بورس برای سهامداران و کسانی که امروز نگاهشان به بورس هست از یک وضعیت متفاوتی برخوردار شود.

* نباید کار در زمینه بورس رها شود

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: گام‌های دولت در این زمینه مؤثر بوده، ولی باید دنبال کرد و نباید کار در این زمینه رها شود.

رئیس‌جمهور کشورمان با تشریح پیگیری‌ها در این زمینه یادآور شد: نوسانات طبیعی در بورس را می‌توان تحمل کرد، ولی نوسانات به‌نحوی‌که مردم را نگران کند نه!

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: جلسه‌ای نیست که در هیئت دولت که به موضوع بورس پرداخته نشود. باید پیگیری شود که نهایتاً نتیجه‌اش این باشد که سهام‌داران که تعداد زیادی از مردم را در برمی‌گیرد به آرامش برسند و هر کس به سود خودش برسد.

* هزینه را در دولت زیاد نکردیم، اما درآمد را افزایش دادیم

وی در ادامه سخنان خود در حوزه اقدامات دولت پیرامون تورم هم گفت: از ابتدای دولت تلاش کردم دولت کاری کند که منجر به تورم‌زدایی شود و از طرفی خودمان ایجاد تورم نکنیم؛ مثلاً در ابتدا می‌توانستیم سراغ استقراض از بانک مرکزی برویم، اما این کار را نکردیم که تورم نداشته باشیم و از سوی دیگر به‌سوی افزایش صادرات رفتیم.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: هزینه را در دولت زیاد نکردیم، اما درامد را افزایش دادیم و این مؤثر است در کنترل تورم، عدم خلق نقدینگی نیز بسیار مهم است که در این زمینه تلاش کردیم و این از سیاست‌های دولت است.

* کنترل تورم و سیر نزولی تورم در دستور کار است

رئیس‌جمهور کشورمان یادآور شد: رفتن نقدینگی به‌طرف تولید می‌تواند آثار تورم‌زدایی داشته باشد کار‌های زیادی انجام دادیم و تلاش شد تورم‌زایی نکنیم و طبق آمار مرکز آمار تورم به شکل نزولی رسیده است؛ گزارشات بانک مرکزی عنوان می‌کند تورم مهارشده و این کار ادامه می‌یابد و کنترل تورم و سیر نزولی تورم در دستور کار است و روند یکی دو ماه اخیر نشان می‌دهد که سیر نزولی آغازشده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه معتقدیم این مسیر باید ادامه پیدا کند که تورم را مهار کنیم، گفت: اقداماتی که وزارت کشاورزی انجام داده هم در جهت کنترل بازار است. مثلاً این سامانه «بازرگام» که فعال‌شده بسیاری از کالا‌ها را با قیمت دولتی توزیع می‌کند که در جهت کنترل بازار نقش دارد.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: البته باید اقدامات دیگری هم انجام دهیم و به دنبال این هستیم که وضعیت آرامی در بازار حاکم شده و میزان کالایی که در بازار وجود دارد نگران‌کننده نباشد و با قیمت مناسب عرضه شود؛ بنابراین گزارش، در دومین روز از سیزدهمین سفر رئیس‌جمهور نشست خبری سید ابراهیم رئیسی با اصحاب رسانه استان قم در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد. رئیسی پیش‌ازاین از ساعات ابتدایی صبح امروز جمعه به دیدار مراجع عظام تقلید رفته بود.

رئیس‌جمهور کشورمان در دومین روز از سفر استانی به شهر مقدس قم پس از گفتگو با آیت‌الله نوری همدانی، به دیدار آیت‌الله سبحانی رفت. وی سپس در نشستی با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد و پس‌ازآن به محل دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی رفت. رئیس‌جمهوری سپس در محل بیت آیت‌الله علوی گرگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی همچنین ظهر جمعه در جریان سفر به شهر قم با حضور در محل مصلای قدس این شهر پای خطبه‌های نماز جمعه این شهر نشست و نماز جمعه را اقامه کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی نشست خبری سفر استانی بورس اقتصاد ایران مشکلات اقتصادی تورم رئیس جمهور کشورمان حجت الاسلام رئیسی سیر نزولی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است

به گزارش خبرگزاری مهر، امام جمعه اهل سنت بندرعباس در دیدار مجتبی معین وزیری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، معاونان و نمایندگان تشکل‌های صنفی و بازنشستگی تأمین اجتماعی که در دفتر امام جمعه اهل سنت برگزار شد، بر توجه به همه بخش‌های فعال جامعه تاکید کرد و گفت: نباید شرایطی رقم بخورد که تعدادی از گروه‌های شغلی، خود را برتر بدانند و توجهات را به سوی خود معطوف کنند و مشکلات بخش‌های دیگری از شاغلین جامعه شنیده نشوند.

شیخ یوسف جمالی یک مشکل مهم در حوزه کار را مشارکت عنوان کرد و افزود: متأسفانه ما به جای فرهنگ مشارکت بعضاً ضد آن عمل می‌کنیم به عنوان مثال این ضد فرهنگ ادبیات خود را هم تولید کرده مثل اینکه "اگر شریک خوب بود خدا شریک داشت" که این صحبت اشتباه سنگینی است.

وی در این خصوص به روایت انا ثالث الشریکین اشاره کرد و گفت: با استناد به این روایت، می‌بینیم خدایی که صاحب گنجینه‌های زمین است خود را نفر سوم یک شراکت اقتصادی خطاب می‌کند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس ادامه داد: همین اشکال باعث شده تا عمر کسب و کارها در جامعه کوتاه و نهایتاً چند دهه دوام داشته باشد.

شیخ جمالی با اشاره به وضع رفاه کارگران، افزایش سطح کیفی معیشت مشاغل کارگری را از بهترین روش‌های مقابله با مشاغل کاذب دانست و ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر، دریا که همه کرم و نعمت و فرصت است توجه کمتری بخاطر قاچاق به مشاغل پایدار آن شده است و عدم بهره گیری از این ظرفیت باعث شده تا مشاغل کاذب و ترک تحصیل شکل گرفته و ضربه مهلکی به جامعه محلی وارد سازد.

به گفته وی، یکی از عوامل شکل گیری قاچاق، کم توجهی به مشاغل پایدار دریایی است.

اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال رقم خورده است

در این دیدار همچنین مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در حوزه اشتغال که هم دغدغه مردم و هم دغدغه مسئولان است اتفاق خوبی که رقم خورده این است که بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را داشتیم و استان هرمزگان با ۳.۹ درصد وضعیت خوبی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌هایی که در حوزه صنایع و مشاغل خرد و خانگی در استان راه افتاده است، در سال گذشته حدود ۵۴ هزار شغل ثبت شده با کد ملی اتفاق افتاد که طبق تعهدات کشوری ۳۰ هزار شغل بوده که ما در این شاخه رتبه یک کشوری را کسب کردیم.

مجتبی معین وزیری گفت: در طرح طبقه بندی و یکسان سازی حقوق در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر، در کشور ۵۵ درصد مشمول این طرح می‌شوند که در استان هرمزگان ۶۶ درصد کارگران شامل این طرح شده‌اند همچنین در حوزه رسیدگی هیئت حل اختلاف بین کارگری و کارفرمایی مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی در کل کشور ۳۷ روز و در استان هرمزگان ۱۲ روز است، که ما در این حوزه هم رتبه یک کشوری را کسب کرده‌ایم، خوشبختانه با توجه به تلاش همکاران در بحث بازرسی کار و ایمنی کارگران و همچنین در کاهش خطرات جسمی و فوتی‌ها هم در سال گذشته رتبه یک کشوری را کسب کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان همچنین به اقدامات انجام شده در زمینه مسکن کارگری اشاره کرد و گفت: علاوه بر کوشش دولت در حوزه مسکن کارگری که به صورت ملی انجام می‌شود ما به صورت استانی، زمین‌هایی که به عنوان مسکن کارگری در طرح جدید در شهر بندرعباس قرار دارد به صنایع تخصیص داده شده و تعاونی آنها در حال راه اندازی است و کارگران صنایع و کارگران مشغول به کار در صنایع می‌توانند عضو این تعاونی‌ها بشوند.

کد خبر 6095575

دیگر خبرها

  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!