Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی به هموطنان توصیه کرد حتماً دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند و در این کار اصلاً تعلل نکنند.

به گزارش ایمنا، احسان شمسی گوشکی اظهار کرد: هر واکسنی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، هموطنان می‌توانند به عنوان دوز یادآور بزنند.

وی ادامه داد: سالمندان و گروه‌های پرخطر در اولویت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا قرار دارند که از این افراد تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با آرامش واکسن را تزریق کنند، گفت: در این شرایط نیازی نیست واکسن‌ها را به داخلی و خارجی تقسیم کرد، بلکه واکسنی که تائیدیه وزارت بهداشت دارد، ایمن و اثربخش است و افراد نسبت به تزریق آنها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت واکسنی را که در اختیارش قرار گیرد، براساس شرایط فنی در اقصی نقاط کشور توزیع می‌کند.

گوشکی در پاسخ به این سوال که آیا تزریق واکسن در مقابله با اومیکرون تأثیر دارد؛ گفت: این موضوع اثبات شده که واکسن برای مقابله با سویه جدید کرونا به نام اومیکرون اثر دارد.

وی افزود: میزان اثر واکسن به عوامل مختلفی از جمله گسترش این سویه و درصد پاسخ دهی واکسن‌ها، وابسته است، اما هنوز زود است جواب قطعی یا درصد مشخصی را اعلام کنیم.

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی در توصیه به هموطنان گفت: در کنار تزریق واکسن، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از آسیب‌های این بیماری در امان بمانند. اولویت وزارت بهداشت انجام کامل واکسیناسیون است و این کار به هیچ وجه نباید، معطل بماند.

وی گفت: چند تولید کننده داخلی مجوز اضطراری را دریافت کردند و در حال تولید انبوه واکسن‌های خود برای تأمین نیاز کشور هستند. هرچند واکسن سازان داخلی کرونا بسیار خوب عمل کردند و تولیدات داخلی خوبی داریم، اما اگر نیاز به واکسن داشته باشیم واردات آنها ادامه می‌یابد.

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد شواهد نشان می‌دهد که اومیکرون در مقایسه با نوع دلتا با سرعت بیشتری گسترش می‌یابد و ظرف دو تا سه روز شمار مبتلایان به آن چند برابر می‌شود. این وضعیت به ویژه در برخی کشورها از جمله انگلیس و آمریکا دیده شده به گونه‌ای که ظرف مدت کوتاهی به سویه غالب در این کشورها بدل شده است. دانشمندان بر این باور هستند که گسترش سریع این سویه به دلیل توانایی اومیکرون در فرار از سیستم ایمنی بدن و افزایش ذاتی سرایت پذیری آن است.

منبع: ایرنا

کد خبر 545626

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا اومیکرون جهش جدید کرونا شدت بیماری کرونا با اومیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان