Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@23:55:14 GMT

کتابفروشی معروف سیاهپوستان بریتانیا تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۹۲۴۰

کتابفروشی معروف سیاهپوستان بریتانیا تعطیل شد

نخستین کتابخانه تخصصی مربوط به جامعه سیاهپوستان بریتانیا اعلام کرد که پس از ۵۵ سال بسته می شود.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، اولین کتابفروشی تخصصی سیاه‌پوستان در بریتانیا مجبور به تعطیلی شد.

کتابفروشی «New Beacon Books» در شمال لندن که به صورت تخصصی مربوط به جامعه سیاهپوستان بود، اعلام کرد که پس از بیش از ۵۵ سال بسته می شود و از این به بعد تنها به صورت آنلاین عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین فروشگاه تخصصی کتاب سیاه در بریتانیا پس از بیش از ۵۵ سال به دلیل مشکلات مالی تعطیل می شود.

New Beacon Books در پارک فینزبری، شمال لندن، برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد و تا سال ۲۰۱۶ خطر بسته شدن را از سر گذرانده بود.

اما با تشدید فشارهای مالی ناشی از ویروس کرونا که بر رقابت خرده فروشان آنلاین مانند آمازون افزوده شده، تأیید شد که فروشگاه فیزیکی خود را در جاده استرود گرین می بندد و فقط به صورت آنلاین به کار خود ادامه خواهد داد.

این کتابفروشی معروف با ایجاد فضایی برای نویسندگان سیاه پوست توسط فعال جان لا رز و شریک او سارا وایت تأسیس شد.

پروفسور آگوستین جان، رئیس موسسه خیریه شبکه توانمندسازی جوامع (CEN) در مورد چشم انداز بسته شدن اولین ناشر سیاه پوست و کتابفروشی تخصصی بریتانیا، گفت که این کتابفروشی «در قلب جامعه» است و باید نجات داده می شد.

او گفت: «نیو بیکن بوکز تنها مؤسسه نشر و کتابفروش سیاهپوست مستقل باقی مانده در بریتانیا بود.

«در طول ۵۵ سال خود، برای رشد جنبش سیاه پوستان، جنبش مدارس تکمیلی سیاهان و درخواست‌های فعلی برای استعمار زدایی از برنامه درسی بسیار مهم و تاثیرگذار عمل کرده است.

برخلاف آمازون، علیبریس و سایر تامین‌کنندگان آنلاین، نیو بیکن در قلب جوامع بوده و جنبش‌های اجتماعی را ایجاد کرده و صدای جوانان سیاه بوده اند.

پروفسور جان، نویسنده گرانادایی عنوان دار، افزود: «این بخش بزرگی از تاریخ انطباق جامعه بریتانیا با حضور سیاه‌پوستان است. آن را برای نسل های آینده حفظ کرده و توسعه دهید.»

اعلام تعطیلی این فروشگاه که در اوایل ماه جاری در وب سایت آن منتشر شد، در رسانه های اجتماعی با حسی گسترده از ناامیدی مواجه شد.

آجوا آندو هنرپیشه بریتانیایی در توییتی نوشت: «من از تعطیلی این کتابفروشی فوق‌العاده و پناهگاه همبستگی فرهنگی و اطلاعاتی که برای بیش از نیم قرن در اختیار جوامع سیاه‌پوست بوده، بسیار ناراحت هستم.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت بریتانیا تعطیلی رسانه گاردین کتابفروشی سیاه پوستان مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ۵۵ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

بریتانیا از آغاز رسمی بررسی‌ها برای برنامه‌ریزی پروژه مزرعه بادی فراساحلی با پنج دهانه خروجی خبر داد که انتظار می‌رود برق صدها هزار خانه را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا از راه‌اندازی پروژه‌ای با هدف تولید انرژی تجدیدپذیر معادل برق‌رسانی به صدها هزار خانه خبر داد. پروژه پیشنهادی شامل توسعه مزرعه بادی فراساحلی ۳۵۳ مگاواتی گالوپر بریتانیا با بیش از ۷۹ توربین بادی است که حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۳۹۹ متر می‌رسد و دو منطقه جداگانه بستر دریا در جنوب دریای شمال را با پوشش ۱۲۸ کیلومترمربع در بر می‌گیرد.

مزرعه بادی تقریباً در ۳۷ کیلومتری سواحل سافولک جنوبی قرار خواهد گرفت و کابل‌های زیرزمینی آن به‌طول تقریبی ۲۲ کیلومتر به ایستگاه فرعی جدیدی می‌رسد که در غرب لیتل بروملی اسکس قرار دارد. قابل‌توجه این‌که تأثیرات این پروژه بر جوامع محلی، حیات‌وحش و محیط‌زیست حداقل است.

برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

پروژه بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا اکنون در مرحله پیش‌آزمون قرار دارد و انتظار می‌رود مرحله آزمایشی آن در اواخر تابستان سال جاری آغاز شود و ۶ ماه طول بکشد. تصمیم نهایی در مورد ایجاد آن نیز برعهده وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش وزارت امنیت انرژی و کربن‌صفر شدن است و در تابستان ۲۰۲۵ گرفته خواهد شد. این پروژه برنامه‌ریزی شده است تا یک اتصال به شبکه در گره اتصال شبکه ملی شرقی آنگلیا، نزدیک لافورد در اسکس داشته باشد.

انتظار می‌رود مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 747800

دیگر خبرها

  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب