Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@18:22:23 GMT

در روابط ایران و پاکستان تفرقه، جایی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۹۲۵۴

در روابط ایران و پاکستان تفرقه، جایی ندارد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مولانا «عبدالخبیر آزاد» در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» با ابراز خرسندی از سفر هیات مجمع جھانی تقریب مذاھب اسلامی به پاکستان و بازدید از شهر لاهور گفت: دو کشور همسایه از روابط تاریخی و دوستانه برخوردارند و برای مقابله با اقدامات تفرقه افکنانه متحد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس تقریب مذاه اسلامی دیروز وارد شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب و قلب فرهنگی پاکستان شد و در این دیدار اعضای هیات ایرانی از جمله مولوی «نذیر احمد سلامی» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، «مرتضی فراتی» معاون سرکنسولگری ایران در لاهور و «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ کشورمان حضور داشتند.

آزاد جایگاه پیروان دیگر مذاهب اسلامی در ایران را مناسب و قابل تمجید عنوان کرد و افزود: با توجه به پیوند‌های دوستی بین دو ملت ایران و پاکستان، امیدواریم با گام برداشتن به سمت تشکیل امت واحده چالش‌های پیش روی مسلمانان را پشت سر بگذارند.

رئیس کمیته ملی استهلال پاکستان با اشاره با آیات قرآن درباره وحدت بین مسلمین تصریح کرد: همانطور که آیه قرآن اشاره به چنگ زدن به ریسمان الهی دارد، پس همه باید به امر تقریب بین مذاهب اسلامی متعهد باشند.

اقبال لاهوری محور مشترک ایران و پاکستان برای وحدت

در این دیدار حجت الاسلام شهریاری گفت: اقبال لاهوری تفکر تقریب و وحدت را در پاکستان توسعه داد و محور مشترک دو همسایه ایران و پاکستان تبدیل شده است.

وی با ابزار امیدواری از نقطه نظرات سودمند خطیب مسجد شاهی در بحث تقریب، محور‌های دوستی دو کشور ایران و پاکستان را برشمرد و افزود: اعتقاد به تفکر تقریبی و وحدت محور اولی است که موجب دوستی دو همسایه است.

وی در ادامه اضافه کرد: اشعار علامه اقبال لاهوری عامل دیگر دوستی بین دو ملت است که با ترویج ادبیات فارسی نزدیکی را افزایش می‌دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که اجداد شما در پاکستان با زبان فارسی آشنا بود، گفت که مفهوم و محتوای اشعار اقبال لاهوری نقطه مشترک بین ایران و پاکستان است.

وی با تاکید بر این‌که دوری از مستکبران پیروی از مکتب توحید است، گفت: باید تفکر اقبال لاهوری که وحدت بخش مسلمین بود با بیان شما در بین مردم گسترش پیدا کند.

در ادامه این دیدار مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اتحاد ضرورت نیست بلکه اصول اصلی برای افزایش قدرت مسلمین است، گفت: دشمنان با ایجاد تفرقه بدنبال چپاول منابع مسلمانان هستند.

پیش از این دیدار، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات کشورمان با حضور در آرامگاه علامه اقبال لاهوری به این شاعر نامدار پارسی‌گوی پاکستان ادای احترام کرده و سپس از بخش‌های مختلف مسجد تاریخی پادشاهی لاهور بازدید کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین حماسه 9 دی مجمع جهانی تقریب مذاهب احمد سلامی مسجد پادشاهی لاهور حمید شهریاری ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین حماسه 9 دی ایران و پاکستان اقبال لاهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی ، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای 12 تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است