Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان حاتم‌نژاد مدیر سازمان تعاون روستایی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به آغاز خرید تضمینی مرکبات در مازندران، اظهار کرد: با تصمیم کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار شب عید ۱۴۰۱ که با حضور مسؤولان مرتبط در استان داشتیم، برنامه‌ریزی شد بحث خرید تضمینی پرتقال شب عید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این زمینه اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاون روستایی و باغداران می‌توانند باتوجه به دستورالعمل بحث قرارداد خرید تضمینی پرتقال را از  سورتینگ‌داران در دستور کار داشته باشند.

مدیر سازمان تعاون روستایی مازندران بیان کرد: از دستورالعمل‌های ابلاغی، توجه به اندازه میوه بوده که بین۱۹۰ تا ۲۹۰ و حداکثر تا ۳۰۰ گرم باشد بحث خرید انجام شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه بحث خرید تضمینی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تن پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در استارت اولیه، با توجه به درخواست‌های استان‌ها ذخیره‌سازی حدود ۲۳ هزار تن پرتقال در دستور کار قرار گرفته است.

حاتم‌نژاد با اعلام اینکه قیمت پرتقال با احتساب هزینه‌ها ۱۳هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است، یادآور شد: بر این اساس تا قبل از ۱۰ اسفند باید این محصولات در محل سورتینگ‌ها نگهداری شود و از ۱۰ اسفند ماه به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تامین میوه شب عید مازندران نیز  ۵۰۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال برای مازندران مصوب شد، افزود: با تصویب کارگروه تنظیم بازار مقدمات خرید ۴۰۰ تن سیب از استان‌های مبدا تا قبل از ۱۰ اسفند باید در دستور کار قرار گیرد و به استان حمل و در سورتینگ‌ها نگهداری شود و پس از این تاریخ بحث توزیع در دستور کار قرار گیرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی مازندران در پایان گفت: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، یکی از روش‌های عرضه میوه شب عید از طریق سیستم هوشمند و استارت‌‌ها بین مردم خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: توزیع میوه شب عید تنظیم بازار تعاون روستایی مرکبات عرضه میوه شب عید دستور کار قرار تعاون روستایی خرید تضمینی شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند

روح الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان آماده فعالیت است که این رقم در سال گذشته ۹۴ مورد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های که در حال انجام است سعی داریم تا زمان برداشت محصول گندم تعداد مراکز خرید در استان را افزایش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید اداره کل غله در استان خریداری شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۵۲ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان انجام شد.

مهری اظهار کرد: طبق برآوردهای جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مسؤولیت خرید دانه‌های روغنی با سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 6089913

دیگر خبرها

  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است