Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سلمانپور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط انتقال دانشجویان از خارج به داخل گفت: یکی از خدماتی که سازمان امور دانشجویان فراهم کرده‌است، تسهیلات انتقال دانشجو از خارج به داخل است.

وی ادامه داد: اول این‌که توصیه می‌کنم کسانی که به هر نحوی آمده‌اند ایران و نمی‌توانند به کشور محل تحصیل خود بازگردند، سریع اقدام کنند و تبدیل به داخل کنند و برای تمامی کسانی که به مشکل ارزی برخورده اند، یعنی اعزام شان با هزینه شخصی بوده و گرفتار مشکلات ارزی شده‌اند راه باز است و می‌توانند انتقال به داخل بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: همین‌طور مطلبی که می‌توانم به خانواده‌های ایرانی عرض می‌کنم این است که در ارزیابی‌های ما ۸۰ درصد افرادی که با هزینه شخصی اعزام می‌شوند، دچار مشکلاتی می‌شود. خوب است که این دانشجویان تبدیل به داخل کنند و در دانشگاه‌های خودمان درس بخوانند با این فرض که در بسیاری از رشته‌ها و دانشگاه‌ها، ما بسیار قوی‌تر از دانشگاهی که اعزام شده‌اند هستیم.

وی ادامه داد: اگر این دانشجویان قبول کردند که این مسیر را طی کنند، شرایطش این است که باید مدرک مقطع قبلی آن‌ها مورد تأیید باشد، مقطع تحصیلی فعلی هم از لحاظ رشته و دانشگاه مورد تأیید باشد.

سلمانپور ادامه داد: البته در مقطع لیسانس ما خیلی درباره دانشگاه محل تحصیل این عزیزان، آن رتبه‌بندی خودمان را اعمال نمی‌کنیم و غالباً سوابق تحصیلی و دانشگاه را مدنظر قرار می‌دهیم و رتبه بندی دانشگاه محل تحصیل را بیشتر در فوق‌لیسانس و دکتری اعمال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما اگر مقطع تحصیلی دکتری و فوق‌لیسانس بخواهند به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شوند، شرایط دانشگاه و رتبه‌های الف و ب را باید رعایت کنند، و همچنین در مقطع کارشناسی باید حداقل ۱۲ واحد، در مقطع کارشناسی ارشد ۶ واحد و در مقطع دکتری حداقل یک‌سال را سپری کرده باشند.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان یادآور شد: معدل هم خیلی برای اکثر این‌ها مشکلی نیست چون معدل برای ۱۲ واحد باید بین ۱۲ تا ۱۳ باشد برای کارشناسی ارشد ۱۴ تا ۱۵ باشد و باید مدارک را در سامانه سجاد بارگذاری کنند. درخواست انتقال خود را ارائه دهند، سپس ارزیابی توسط اداره دانش‌آموختگان صورت می‌گیرد.

وی افزود: وقتی ارزیابی صورت گرفت به اداره کل دانشجویان داخل منتقل می‌شود، این دانشجویان می‌توانند ۱۵ دانشگاه در داخل ایران را پیشنهاد بدهند سپس اداره کل دانشجویان داخل یکی از این دانشگاه‌ها انتخاب و به دانشجو اعلام می‌کند، بعد از اینکه دانشجو پذیرفت دانشجو به دانشگاه ارجاع داده می‌شود.

کد خبر 5386395 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی خوابگاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری امتحانات پایان ترم مرکز سنجش آموزش پزشکی قاسم سلیمانی ظرفیت پذیرش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه پیام نور محمد مهدی طهرانچی دوره دکتری دانشگاه ها امور دانشجویان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا در بیانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی آمده است: «با ادامه‌ نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آن‌ها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند. »

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان