Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر 17 ساله در چنگ زورگیران

رئیس پلیس مشهد روز گذشته در تشریح برخی عملیات های ضربتی برای دستگیری موبایل قاپ ها گفت: به دنبال افزایش جرایم گوشی قاپی در مشهد و با صدور دستورات ویژه ای از سوی سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای مبارزه بی امان با زورگیران و مخلان نظم و امنیت، طرح های گسترده ای برای شناسایی موتورسواران گوشی قاپ و دزدان سابقه دار آغاز شد که این عملیات ها بعد از تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطعانه با زورگیران وارد مرحله جدیدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ «حسین دهقان پور» افزود: همزمان با اجرای این طرح ها در مشهد، گروه ورزیده ای از نیروهای گشت و تجسس کلانتری سپاد به فرماندهی سرگرد «جعفر عامری» (رئیس کلانتری) به ردزنی دزدانی پرداختند که تصاویری از آنان از طریق دوربین های مداربسته شهری استخراج شده و در اختیار نیروهای عملیاتی قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: رصدهای اطلاعاتی در مناطق تردد احتمالی سارقان ادامه یافت تا این که نیروهای گشت در اطراف مرکز تجاری به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا مشکوک شدند که پلاک آن مخدوش بود.

در همین حال موتورسواران با مشاهده نیروهای انتظامی قصد فرار داشتند که در یک عملیات هماهنگ به محاصره درآمدند و دستگیر شدند.دو متهم معتاد که قمه وحشتناکی نیز به همراه داشتند و یکی از آنان سابقه دار بود، برای انجام تحقیقات به کلانتری هدایت شدند.

به گفته رئیس پلیس مشهد، دو موتورسوار درحالی به گوشی قاپی در مناطق عبدالمطلب، امام هادی (ع) و بولوار توس اعتراف کردند که  دختر 17 ساله ای نیز با مراجعه به دایره تجسس کلانتری، زورگیران مذکور را شناسایی کرد و گفت: در خیابان شهید چراغچی در حرکت بودم که ناگهان همین موتورسواران گوشی مرا از دستم چنگ زدند! وقتی مقاومت کردم، یکی از آن ها لگدی به من زد که روی زمین افتادم ودر همین هنگام همدست او چاقوی بزرگی (قمه) را بیرون آورد و فریاد زد: «اگر جلو بیایی با چاقو می زنم!» من هم ترسیدم و ساکت شدم و آن ها نیز از محل فرار کردند و ...

دستگیری کیف قاپ ها

فرمانده انتظامی مشهد همچنین از دستگیری کیف قاپ هایی خبر داد که به دلیل مقاومت مال باخته، او را چند متر روی آسفالت کشیده بودند. سرهنگ «دهقان پور» درباره این ماجرا گفت: دو جوان هونداسوار در بولوار ابوریحان مشهد به سمت کیف زنی هجوم بردند که به همراه خانواده اش در حال تردد بود اما زن جوان که بند کیف را در دست داشت، آن را رها نکرد به گونه ای که سارقان با کشیدن کیف، زن مذکور را روی آسفالت خیابان انداختند و چند متر پیکر او را در کف خیابان کشیدند.

وی افزود: با فریادهای این زن، شوهر و فرزندش متوجه ماجرا شدند و به یاری او شتافتند. آن ها با واژگون کردن موتورسیکلت موفق شدند از فرار یکی از سارقان جلوگیری کنند که در همین زمان با تماس شهروندان، بلافاصله نیروهای گشت کلانتری میرزاکوچک خان مشهد نیز از راه رسیدند و دزد 31 ساله را به مقر انتظامی انتقال دادند.

این سارق جوان که چهار روز قبل با فروش طلاهای خواهرش رضایت شاکی را گرفته و از زندان آزاد شده بود، ضمن اقرار صریح به کیف قاپی، همدست دیگر خود را به پلیس معرفی کرد.

مقام ارشد انتظامی مشهد افزود: در پی اعترافات این متهم که سابقه زورگیری نیز دارد، گروهی از ماموران انتظامی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ علی عبدی (رئیس کلانتری) تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری متهم فراری و همچنین کشف جرایم احتمالی دیگر آنان آغاز کردند.

موبایل قاپی با خنجر

سرهنگ «حسین دهقان پور» در تشریح بخش دیگری از عملیات مبارزه با گوشی قاپی، به دستگیری موتورسواران معتادی اشاره کرد که در بازرسی بدنی از آنان دو قبضه خنجر نیز کشف شد.

وی در این باره گفت: ماموران کلانتری سناباد نیز که با هدایت سرگرد بهرازفر (رئیس کلانتری) مشغول رصدهای اطلاعاتی در حوزه استحفاظی بودند، ناگهان با دو جوان موتورسوار برخورد کردند که عابران پیاده را در پنجراه سناباد زیر نظر داشتند.

وی تصریح کرد: به محض این که موتورسواران جوان متوجه نیروهای انتظامی شدند از محل گریختند اما ماموران ورزیده گشت نامحسوس بی درنگ طرح مهار را اجرا کردند و به تعقیب موتورسوارانی پرداختند که پلاک موتورسیکلت را با قاب و زنجیر پوشانده بودند.

بالاخره پس از مدتی تعقیب و گریز دوجوان موتورسوار در حالی دستگیر شدند که دو قبضه خنجر نیز در بازرسی بدنی از آنان به همراه مقادیری مواد مخدر صنعتی کشف شد. رئیس پلیس با تجربه انتظامی مشهد خاطر نشان کرد: با انتقال متهمان به کلانتری دوتن از مال باختگان که گوشی های آنان توسط دو گوشی قاپ مذکور ربوده شده بود ، آنان را شناسایی کردند و بدین ترتیب تحقیقات و بازجویی از آنان ادامه یافت.

گوشی قاپی در حاشیه شهر

سرهنگ حسین «دهقان پور» درباره دستگیری موتورسواری که در حاشیه شهر مشهد گوشی قاپی می کرد نیز گفت : ماموران پاسگاه مستقر در منزل آباد مشهد هم آخر هفته گذشته در حالی که مشغول گشت زنی در حوزه استحفاظی بودند جوان موتورسواری را دستگیر کردند که تاکنون به چندین فقره گوشی قاپی در حاشیه شهر اعتراف کرده است اما با مراجعه مال باختگان به کلانتری کاظم آباد، احتمال می رود که تعداد شاکیان بیشتر از انتظار پلیس شود .

فرمانده انتظامی مشهد افزود: با اجرای طرح های ویژه عملیاتی در مشهد، زورگیران و موبایل قاپ ها ، زیر تیغ قانون قرار دارند و با هماهنگی و حمایت های دستگاه قضایی، برخورد قاطع و سختی با مخلان نظم و امنیت مردم خواهد شد.

دزدان موتورسیکلت به دام افتادند

رئیس پلیس مشهد همچنین به دستگیری اعضای یک باند سرقت در مشهد اشاره کرد که موتورسیکلت های سرقتی را از طریق سایت دیوار به فروش می رساندند.

وی گفت: ماموران کلانتری سپاد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا مشکوک شدند که در جهت خلاف حرکت خودروها درحال تردد بودند. سرهنگ «دهقان پور» اضافه کرد: ماموران کلانتری در یک عملیات هماهنگ موفق شدند دو جوان موتورسوار را دستگیر و به کلانتری منتقل کنند.

با بررسی های تخصصی مشخص شد که متهمان، موتورسیکلت را از خیابان رسالت ربوده اند و قصد داشتند آن را به فردی بفروشند که در سایت دیوار با وی آشنا شده بودند.

مقام ارشد انتظامی مشهد خاطر نشان کرد : تحقیقات درباره سرقت های احتمالی دیگر متهمان با نظارت سرگرد «عامری» (رئیس کلانتری) در حالی ادامه یافت که با دستورات مقام قضایی تلاش گسترده ای برای شناسایی اعضای دیگر این باند آغاز شده است.

سجادپور

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اخبار حوادث مشهد عکس برخورد زورگیران دختر ۱۷ ساله سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت بازار آزاد فال قیمت دلار کیمیا حسینی تست روانشناسی اضطراب تست روانشناسی تصویری جوان موتورسوار انتظامی مشهد رئیس کلانتری گوشی قاپی دهقان پور رئیس پلیس گوشی قاپ قاپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت هولناک در ویلای زیبا!

راز قتل زن 23 ساله مطلقه،هنگامی روی تخت کالبد شکافی پزشکی قانونی مشهد فاش شد که حکایت عجیب و تاسف بار آن به ماجرای خواهرکشی برای جلوگیری از «بدنامی»گره خورد.

به گزارش خراسان، صبح روز پنج شنبه گذشته(ششم اردیبهشت)جسد زن جوانی روی تخت کالبدشکافی قرارگرفت که برای تعیین علت مرگ از بیمارستان طالقانی به پزشکی قانونی مشهد انتقال یافته بود. باآن که آثار اقدامات درمانی خاصی روی جسد دیده نمی شد و احتمال مرگ زن 23 ساله قبل از انتقال به بیمارستان وجود داشت اما خانواده وی در حالی که مدعی بودند او به مرگ طبیعی جان باخته است ،اصرار داشتند تا زودتر جسد را برای خاک سپاری تحویل بگیرند!

در همین حال دکتر رضازاده (رئیس سالن تشریح پزشکی قانونی)که به ماجرای مرگ این زن جوان مشکوک شده بود برای بررسی های دقیق تر در روند کالبد شکافی وارد سالن تشریح شد اما هنوز کادر پزشکی مشغول فراهم آوردن مقدمات کالبد شکافی بودند که ناگهان رئیس سالن تشریح براساس تجربیات پزشکی خودرگه هایی از جنایت را زیر گلوی زن جوان مشاهده کرد چراکه آثار بسیار ظریفی از انسداد راه تنفسی بر این فرضیه جنایی مهر تایید می زد.

لحظاتی بعد پزشک قانونی در تماس تلفنی با قاضی ویژه قتل عمد مشهد از وقوع جنایتی هولناک خبر داد که آثار انکار ناپذیر آن روی تخت کالبد شکافی نمایان شده بود بنابراین طولی نکشید که قاضی دکتر صادق صفری به همراه گروهی از افسران کارآزموده پلیس آگاهی عازم سالن تشریح پزشکی قانونی شد  وبدین ترتیب جلسه تحلیل و کارشناسی این ماجرای تکان دهنده در گوشه ای از اتاق پزشکی قانونی برگزار شد.

در همین حال قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که با توجه به اصرارهای پدر «ساجده» برای تحویل جسد ، تردیدی نداشت جنایتی خانوادگی رخ داده است در یک دستور محرمانه از کارآگاهان خواست ،پدر ساجده را با دقت زیر نظر بگیرند و در صورت نیاز او را بازداشت کنند. این اقدامات قضایی در حالی آغاز شد که سرهنگ ولی نجفی(رئیس دایره قتل عمد آگاهی و سرپرست گروه کارآگاهان)فرضیه وقوع جنایت در یک اصطبل روستایی را مطرح کرد و با اشاره به وجود یک پرکاه ریز و ذره ای فضله گوسفند روی لباس های مقتول ،به واکاوی فرضیه جنایی مذکور پرداخت.

دقایقی بعد «پدر ساجده» در گوشه ای خلوت از ساختمان پزشکی قانونی زیر رگبار سوالات انحرافی و تخصصی قرارگرفت و ناگهان پرده از ماجرای جنایی هولناکی برداشت که توسط پسر 17 ساله اش رقم خورده بود.او گفت:دخترم مدتی قبل از همسرش طلاق گرفت اما حرف های مردم و تهمت های آنان درباره رفتارهای دخترم پایانی نداشت  به گونه ای که حتی دوستان پسرم او را به خاطر رفتارهای خواهرش تحقیر می کردند .

به همین دلیل پسرم که «حنظله» نام دارد عصبانی شده وخواهرش را در اصطبل ویلایی که درآن سرایدار هستیم به قتل رسانده است البته من از ماجرا اطلاعی نداشتم فقط پسرم با من تماس گرفت و مرگ خواهرش را خبر داد. من هم سراسیمه خودم را به اصطبل رساندم و چون کاری از دستم ساخته نبود پیکر بی جان او را به بیمارستان بردم ولی چون ترسیدم این ماجرا لو برود قتل دخترم را پنهان کردم و ...

به دنبال اعترافات این مرد میان سال ،بی درنگ گروهی از کارآگاهان با هدایت مستقیم رئیس دایره قتل عمد آگاهی مشهد،عازم روستای کورده در حاشیه جاده آسیایی مشهد-چناران شدند و نوجوان 17 ساله را درحالی دستگیر کردند که کنار ویلای محل جنایت نشسته و غرق در افکار خود بود.

این نوجوان 17 ساله پس از انتقال به مشهد،لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از ارتکاب قتل در اصطبل ویلای زیبا را سرزنش ها و حقارت هایی دانست که از سوی برخی افراد به خاطر رفتارهای خارج از عرف خواهرش بیان می شد. «حنظله» در بیان چگونگی قتل به قاضی دکتر صفری گفت:وقتی خواهرم وارد اصطبل ویلا شد من هم درون اصطبل رفتم و درحالی که دستم را دور گردن او حلقه می زدم درباره رفتارهای نامتعارفش پرسیدم  که جواب سربالا داد، من هم او را برای جلوگیری از «بدنامی» خفه کردم! وبعد با پدرم تماس گرفتم...

تحقیقات بیشتر درباره این حکایت عجیب جنایی در حالی زیر نظر سروان منفرد(افسر پرونده)ادامه دارد که مقام قضایی از تلاش های گسترده و به کارگیری تجربیات ارزنده پلیسی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) ودقت نظر علمی دکتر «رضا زاده» قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله