Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:59:38 GMT

سراوان قطب تولید خرما در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۹۷۴۸

سراوان قطب تولید خرما در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: شهرستان سراوان یکی از قطب های تولید محصولات باغی علی الخصوص خرما است .

کبدانی  در گفت وگو با ایسنا- افزود: در سراوان 13 هزار و 800 هکتار اراضی باغی وجود دارد که از این رقم دوازده هزار هکتار آن شامل نخلستان هاست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت:سطح زیر کشت کل محصولات باغی این شهرستان 13 هزار 800 هکتار است که از این رقم 12 هزار و 500 هکتار آن به کشت انواع خرما اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خرمای شهرستان سراوان از لحاظ کیفیت حرف اول را در سطح استان می زند و ارقام آن شامل؛مضافتی که ازلحاظ بسته بندی درجه یک و دو و سه قرار دارد و حدود 81 درصد خرمای این شهرستان از نوع مضافتی ،یازده درصد ربی و مابقی شامل سایر ارقام است .

کبدانی مدیر جهاد کشاورزی سراوان بیان داشت: از این سطح زیر کشت هشت هزار هکتار آن دیمی از نوع خرمای ربی است و حدود چهار هزار هکتار آن آبی است که در سال حدود 40 هزار تن محصول خرما از این سطح زیر کشت برداشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 50 واحد کار بسته بندی محصولات خرمای این شهرستان را انجام می دهند و جهت نگهداری این محصولات حدود بیست واحد سردخانه وجود دارد که خرمای این شهرستان را نگهداری می کنند.

کبدانی گفت: ظرفیت این سردخانه بیست هزار تن یعنی تقریبا حدود 50 درصد خرمای شهرستان سراوان را نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه در این شهرستان خرمای ربی  بیشترین سطح زیر کشت را دارد افزود: خرمای تولیدی شهرستان سراوان اکثرا به خارج از کشور مانند پاکستان،سوریه، مالزی و داخل خود استان و کشور صادر می شود

به گفته مدیر جهاد کشاورزی سراوان ،  چند کارخانه و صنایع تولیدی در شهرستان وجود دارد که یکی از آنها تولید شکلات خرما و کلوچه خرما است که محصول تولیدی را به خارج از استان و کشور هم صادر می کند.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان بیان کرد: توصیه ما به باغداران و کشاورزان عزیز این هست که خرمای خود را به موقع هرس کنند تا خرمای با کیفیتی تولید شود تا به اسم و برند خودشان بسته بندی و در بازارهای داخل و خارج از استان به فروش برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان سطح زیر کشت هکتار آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی