Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان "سمیه دستیار" کارآفرین موفق در حوزه مشاغل خانگی استان سیستان و بلوچستان با داشتن اراده و همت بالا توانست در حوزه تولید ترشیجات محلی و صنایع دستی موفق شود.

این بانوی کارآفرین در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: بنده ساکن روستا هستم و از سن ۲۰ سالگی در حوزه مشاغل خانگی و تولیدترشیجات محلی و همچنین بسته بندی سبزی و گیاهان دارویی محلی شروع به کارکردم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا به صورت جزئی سفارش داشتیم اما به حول قوه الهی اکنون سفارشات بالا و سفارشات اینترنتی داریم.

این بانوی کارآفرین در ادامه افزود: همچنین با گرفتن راهنمایی و مشاوره از کارشناسان دبیر خانه طرح ملی مشاغل خانگی که با محوریت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در حال اجرا است توانستم در تولید و بسته بندی مناسب و استاندارد ترشیجات اطلاعات مفید و زیادی کسب کنم.

وی در ادامه ی گفت وگو با بیان اینکه در ابتدای کار با مشکلات فراوانی مواجه بودم اما با پشتکار و اراده توانستم در این مسیر ایستادگی کنم و الان با ثبت دو شرکت در حال فعالیت در کنار سایر دوستان هستم.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با اشاره به اینکه در حال حاضر به آموزش افراد علاقه‌مند در این حوزه مشغول می باشم و با گرفتن مشاوره از کارشناسان طرح ملی مشاغل خانگی با راه اندازی یک فروشگاه توانستم برای افرادی که جهت همکاری به طرح معرفی و ثبت نام شدند بستر کار فراهم سازم.

دستیار ادامه داد: در مسیر راه اندازی فروشگاه به مجوز بهداشتی و موارد دیگری نظیر برند نیاز شد که در این خصوص با همراهی کارشناسان طرح ملی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان گامهای خوبی را برداشته ام.

وی اظهار کرد: از مسئولین تقاضا دارم برای صدور مجوز بهداشتی و ارائه تسهیلات برای کارهای بزرگتر به کارآفرینان و مشاغل خانگی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای گسترش کار خود در حوزه خشک کردن لیمو و آبلیمو گیری و تولید ترشیجات نیاز به دستگاه و تجهیزات مناسب کار داریم اما متاسفانه هزینه تهیه این دستگاه‌ها بسیار بالاست اگر روزی موفق به تهیه این تجهیزات شویم تعداد افراد بیشتری می‌توانند با ما فعالیت و کار کنند.

وی در پایان از جوانان خواست که هیچ وقت در هیچ کار و فعالیتی شکست را قبول نکنند چرا که هر شکست سرآغاز یک پیروزی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران