Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی تأکید کرد که مردم این کشور باید تمام پس اندازهای خود را به لیر نگه دارند چرا که نوسانات اخیر نرخ ارز پس از تضعیف شدید لیر طی دو ماه گذشته تا حد زیادی تحت کنترل است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در استانبول تأکید کرد که مردم این کشور باید تمام پس اندازهای خود را به لیر نگه دارند چرا که نوسانات اخیر نرخ ارز پس از تضعیف شدید لیر طی دو ماه گذشته تا حد زیادی تحت کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان گفت: من از همه شهروندانم می‌خواهم پس‌اندازهای خود را به پول خودمان نگه دارند، همه تجارت خود را با پول خودمان اداره کنند و این را توصیه می‌کنم.

وی افزود: بیایید این را فراموش نکنیم "تا زمانی که پول خود را معیار قرار نداده ایم، محکوم به سقوط هستیم. لیر ترکیه، پول ما، همان چیزی است که با آن به جلو حرکت خواهیم کرد نه با این ارز یا آن ارز خارجی.

ارزش لیر ترکیه با حمایت دولت 50درصد افزایش یافتسقوط دوباره لیر ترکیه در بحبوحه عدم اطمینان نسبت‌ به طرح جدید اقتصادی

اردوغان همچنین در نشست با یک گروه تجاری از مردم ترکیه خواست پس‌اندازهای طلای خود را وارد سیستم بانکی کنند. وی همچنین دیدگاه غیرمتعارف خود را مبنی بر اینکه نرخ بهره عامل تورم است، تکرار کرد.

اردوغان در ادامه گفت: ما مدتی است که نبرد خود را برای نجات اقتصاد ترکیه از چرخه نرخ بهره بالا و تورم بالا آغاز کرده ایم و آن را از طریق سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و مازاد حساب جاری در مسیر رشد قرار داده ایم.

بر اساس این گزارش، درآمد مردم ترکیه طی ماه‌های اخیر به دلیل سقوط ارزش لیر بسیار کاهش یافته است.

البته هفته گذشته پس از معرفی یک طرح دولتی برای محافظت از سپرده‌های داخلی در برابر زیان‌های ناشی از کاهش ارزش لیر در برابر ارزهای سخت، این ارز از پایین‌ترین سطح خود در تاریخ یعنی 18.4 واحد در مقابل هر دلار بهبود یافت.

تا ساعت 0943 به وقت گرینویچ هر دلار با 13.295 لیر معامله شد که همچنان بیش از 40 درصد در سال جاری کاهش ارزش نشان می دهد و بدترین عملکرد را در بازارهای نوظهور داشت.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اردوغان ترکیه اردوغان ترکیه پس اندازهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی

تین نیوز

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی یکی از برنامه های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش تین نیوز از ایسنا، درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

در یکی از این پرونده های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد