Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@00:04:54 GMT

باید با حفظ عزّت و اقتدار، با جهان در ارتباط بود

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۹۹۵۶

باید با حفظ عزّت و اقتدار، با جهان در ارتباط بود

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی د توصیه های خود به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در رابطه با مساله ارتباط با جهان بیان داشتند:باید با حفظ عزّت و اقتدار، با جهان در ارتباط بود و این دولت باید پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ نماید. ناطقان: رئیس جمهور در ادامه برنامه های دومین روز سفر خود به قم شامگاه جمعه با حضور در بیت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، با این مرجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در ابتدا، حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی گزارشی از فعالیت های دولت و اقدامات سفر استانی به قم ارائه داد.

این مرجع تقلید شیعیان ضمن تقدیر و تشکر از ایشان و خدمات دولت سیزدهم فرمودند:امر ریاست جمهوری بسیار سنگین و مشکل است. امیدوارم بتوانید با فضل خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام، به بهترین وجه ممکن، کشور را مدیریت نمایید و بر مشکلات فائق آیید که در این صورت برای شما مایه افتخار و موجب نیل به ثواب بسیار است.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب مدیران شایسته برای مناصب مختلف افزودند:سعی کنید بنا به دستور آیه شریفه "اجعلنی علی خزائن الارض انی حفیظ علیم” مدیرانی صالح که حافظ منافع مردم و دانا و آگاه و دلسوز باشند انتخاب نمایید تا بتوانند به مردم شریف به نحو احسن خدمت نمایند.

توصیه بعدی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی درباره ضرورت عقلانیت و تدبیر عالمانه در اداره کشور بود. ایشان فرمودند:اگر کارها بر اساس عقلانیت و تدبیر انجام شود حتماً در امور پیشرفت خواهید کرد و زودتر به نتیجه خواهید رسید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از توصیه های خود در رابطه با مساله ارتباط با جهان بیان داشتند:باید با حفظ عزّت و اقتدار، با جهان در ارتباط بود و این دولت باید پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ نماید.

ایشان در ادامه بیانات خود، بر لزوم رفع نگرانی های مردم در رابطه با معیشت و تورم و گرانی تاکید کردند و افزودند: ان‌شاء الله با اقدامات سریع، دغدغه ها و نگرانی مردم را در رابطه با گرانی ها بر طرف نمایید و بحث معیشت مردم را در اولویت کارها قرار دهید.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه، با اشاره به سفر رئیس جمهور محترم به قم فرمودند:قم همواره پایگاه علم و ادب و معارف و اخلاق بوده و باید این سوابق به بهترین وجه حفظ شود و برنامه هایی که برای قم در نظر گرفته می شود در شان و مقام قم باشد.

آیت الله العظمی صافی، با مسالت توفیق بیشتر برای ایشان و دولت سیزدهم فرمودند: امیدوارم تحت عنایات و توجهات خاصه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بتوانید در مسیر خدمت به دین و مردم عزیز کشورمان گام بردارید و رضایت خداوند متعال را کسب نمایید.

ایشان در پایان این دیدار، اشعار مهمّی درباره شیوه حکومت‌داری خواندند.
برچسب ها: قم ، استاد ، دیدار ، دنیا ، اقتدار ، عزت ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قم استاد دیدار دنیا اقتدار عزت ناطقان آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد

دولت نتانیاهو پیش از شروع جنگ غزه و از ابتدای روی کار آمدنش در سال ۲۰۲۲ به یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیاسی و اجتماعی در داخل سرزمین‌های اشغالی تبدیل شد به طوریکه تظاهرات‌های بی‌سابقه علیه دولتش در شهرهای بزرگ نظیر تل‌آویو و اورشلیم (قدس) شکل گرفت. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مهدی بختیاری در یادداشتی نوشت: با گذشت 208 روز از آغاز جنگ غزه، موج ضدصهیونیستی بیش از پیش در کشورهای مختلف جهان گسترده شده است. اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های مهم و بزرگ آمریکا و تظاهرات‌ بی‌سابقه دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها در حمایت از مردم غزه و مخالفت با جنایت‌های اسرائیل در جنگ اخیر - که با سرکوب شدید پلیس آمریکا همراه شده است - را نباید دست‌کم گرفت.

آمریکا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی است که در طول چند دهه گذشته هیچگاه چتر حمایت‌های بی‌دریغش چه در عرصه سیاسی و بین‌المللی، چه اقتصادی و چه تکنولوژیک و نظامی، یک روز هم از سر این رژیم جمع نشده است.

آمریکا با باز گذاشتن دست اسرائیل در انجام هرگونه جنایت و حمایت از آن در مجامع بین‌المللی شریک جرم اصلی آنهاست و دستش به همان اندازه به خون مسلمانان و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین آغشته است اما همین دولت جنایتکار آمریکا هم توان جلوگیری از افزایش موج ضدصهیونیستی در کشور خودش را ندارد. جنگ غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع این منطقه که تعدادشان از 40 هزار نفر فراتر رفته (باز هم باید یادآوری کرد بیش از 70 درصد این شهدا را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند) اسرائیل را در افکار عمومی به منفورترین واحد سیاسی جهان تبدیل کرده است.

دولت نتانیاهو پیش از شروع این جنگ و از ابتدای روی کار آمدنش در سال 2022 به یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیاسی و اجتماعی در داخل سرزمین‌های اشغالی تبدیل شد، به طوری که تظاهرات‌های بی‌سابقه علیه دولتش در شهرهای بزرگ نظیر تل‌آویو و اورشلیم (قدس) شکل گرفت که خواهان سرنگونی دولت مستقر و انتخابات زودهنگام بودند؛ اتفاقی که اسرائیل پیش از آن، 5 سال مداوم با آن درگیر بود.

شروع جنگ غزه و ناتوانی دولت نتانیاهو در تحقق اهدافی که اعلام کرده بود (بویژه آزادی اسرای در دست حماس) بر شدت این مخالفت‌ها افزود و ساکنان سرزمین‌های اشغالی (چه خانواده‌های اسرا و چه سردمداران سیاسی و اپوزیسیون) همگی فقط یک شعار می‌دهند: سقوط دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام. بر این موضوع باید آغاز روند استعفا و برکناری مقصران شکست اسرائیل از حماس در 7 اکتبر را هم افزود که با استعفای «آهارون هالیوا» رئیس آمان (اطلاعات ارتش اسرائیل) آغاز شد و به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد گسترش آن و درگیر شدن شخصیت‌های مهم‌تری نظیر رئیس ستاد ارتش و دیگران هم باشیم.

موج نفرت از رژیم صهیونیستی امروز نه فقط در سرزمین‌های اشغالی و نفرت از صهیونیسم نه فقط در کشورهای جهان اسلام، بلکه در دیگر نقاط عالم و کشورهای غیراسلامی نیز شکل گرفته است و این موج گسترده نه‌تنها اسرائیل را در جهان منزوی‌تر کرده، بلکه گریبانگیر بزرگ‌ترین حامی آن نیز شده است.

جو بایدن، رئیس دولت فعلی آمریکا رابطه چندان مطلوبی با نتانیاهو ندارد و به نظر می‌رسد فشار افکار عمومی نیز وی را در حمایت‌های همه‌جانبه از این رژیم و جنایاتش (برای مثال در موضوع حمله به رفح) با تردید زیاد مواجه کرده است.

البته همین‌جا باید یادآور شد دولت آمریکا هیچگاه نه حاضر است و نه می‌تواند دست از حمایت اسرائیل بردارد. اسرائیل مهم‌ترین حربه و امتیاز آنها در دل جهان اسلام و غرب آسیاست و اگر آمریکا روزی دست از حمایت رژیم اشغالگر بردارد (که اینچنین نخواهد شد) آن وقت دیگر هیچ کشور متحدی در منطقه روی آمریکا حساب باز نخواهد کرد (این کشورها چگونگی حمایت دولت آمریکا از صربستان، مصر، عراق، لیبی و دیگران را به چشم دیده‌اند).

با این حال به نظر می‌رسد در مقطع فعلی، دولت آمریکا هم حاضر نیست در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، همه داشته‌هایش را خرج نتانیاهو کند. رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آخر شورای امنیت سازمان ملل در موضوع آتش‌بس هم از همین جهت قابل تحلیل است.

موجی که امروز در آمریکا برپا شده، ثمره همین حمایت‌های بی‌دریغی است که آمریکا از پول و آبروی مردم کشورش پای خون‌ریزترین رژیم یک قرن اخیر هزینه کرده است؛ موجی که نه آمریکا و نه پلیس قدرتمندش توان جلوگیری از آن و گسترشش به دیگر نقاط این کشور و حتی جهان را نخواهد داشت. گسترش این موج ضدصهیونیستی و همه‌گیر شدن آن در همه جای جهان فقط و فقط از توان یک نفر برمی‌آمد: بنیامین نتانیاهو!

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد