Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین سید کمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیر مادر مناسب‌ترین تغذیه برای کودکان زیر دوسال است اما در عین حال که بهترین تغذیه به شمار می آید می تواند بر اثر رعایت نکردن بهداشت به پوسیدگی دندان منجر شود.  
وی ادامه داد: پوسیدگی دندان‌های شیری در نوزادان و کودکان معمولا بر اثر شیردهی در شب و به دنبال آن تمیز نکردن لثه یا ناشی از شیشه شیر ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این دندانپزشک قزوینی تصریح کرد: دندان سالم در تکامل سلامتی کودکان نقش به سزایی دارد به طوری که اگر دندان های شیری کودک دچار پوسیدگی باشد بر سلامت دندان های دائمی نیز اثر می گذارد.
سید کمالی اظهار داشت: داشتن دندان های سالم علاوه بر اینکه در زیبایی صورت کودک موثر است در غذا خوردن و نوع تکلم و گفتار کودک نیز نقش دارد.  
وی ادامه داد: پوسیدگی دندان در کودکان شیرخوار، اغب در دندان‌های جلو ایجاد می شود و استفاده مکرر از موادی چون شیر مادر، شیر خشک، آبمیوه های حاوی قند و سرلاک می تواند در بروز پوسیدگی دندان نقش کلیدی داشته باشد.  
این دندانپزشک قزوینی عنوان کرد: قند موجود در تغذیه کودک بر روی لثه یا دندان کودک تجمع یافته و همین عامل به ظهور پوسیدگی کمک می‌کند.  
وی همچنین گفت: پوسیدگی دندان همچنین می‌تواند بر اثر انتقال نوعی باکتری از طریق بزاق دهان مادر به نوزاد منتقل شود.  
سید کمالی با بیان اینکه مادران باید بدانند بعد از هر بار شیر خوردن، لثه‌های نوزاد را با یک دستمال نرم، تمیز و مرطوب پاک کنند،  افزود: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان در دوران شیرخوارگی، هرگز اجازه داده نشود که کودک همراه با شیشه شیر به خواب برود.
وی ادامه داد: از زمان رویش دندان‌ها تا دوسالگی کودک، استفاده از مسواک نرم یا مسواک انگشتی مخصوص پیش از خواب می تواند نقش به سزایی در پیشگیری از این اختلال داشته باشد.
سیدکمالی با بیان اینکه پوسیدگی دندان در دوران شیرخوارگی باید هرچه سریعتر درمان شود، افزود: پوسیدگی دندان در صورت بی توجهی به درمان آن باعث بروز درد و همچنین برخی بیماری های لثه و پوسیدگی دندان های دائمی می شود.  
این دندانپزشک تصریح کرد: درمان پوسیدگی دندان در کودکان بستگی به همکاری کودکان دارد اما معمولاً این درمان در کودکان زیر سه سال از طریق بیهوشی صورت می گیرد.

برچسب‌ها سلامت دندان دندانپزشکی اختلال تکاملی نوزادان استان قزوین نوزاد بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت دندان دندانپزشکی سلامت دندان دندانپزشکی استان قزوین نوزاد بهداشت و سلامت پوسیدگی دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای

نصرت‌الله محمودی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس اعلام وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ در استان هزار و ۳۳ کودک بازمانده تحصیل بودند که کار شناسایی این کودکان انجام شد و از این تعداد ۳۰۰ کودک به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند و بقیه کودکان به دلایل مختلف از جمله بد سرپرستی، معلولیت و بیماری سخت و مشکلات اقتصادی خانواده به نهاد‌های حمایتی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ مدیریت تمام مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش محول شد.

بیشتر بخوانید

سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۰۰کودکستان در استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار دارند که از این تعداد ۸۳۶ کودکستان تطبیق مجوز دادند و برای ۷۲۵ کودکستان استان شهریه مشخص و ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود