Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@22:19:04 GMT

کووید-۱۹ می‌تواند به بافت کلیه آسیب برساند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۰۳۱۱

کووید-۱۹ می‌تواند به بافت کلیه آسیب برساند

بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در معرض آسیب جدی طولانی مدت کلیوی هستند.

به گزارش ایمنا، به نظر می‌رسد این آسیب ناشی از توانایی ویروس در آلوده کردن مستقیم کلیه‌ها باشد. به گفته تیمی از محققان آلمانی، هلندی و آمریکایی، «در برخی موارد، زخم و آسیب ممکن است فراتر از خود عفونت کووید باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مطالعه به بررسی عمیق چگونگی تأثیر بافت کلیه پس از قرار گرفتن در معرض کروناویروس در یک محیط آزمایشگاهی پرداخت.

دکتر «رافائل کرامن»، مدیر مؤسسه پزشکی تجربی و زیست‌شناسی بیمارستان دانشگاه RWTH آلمان، می‌گوید: «دیگران قبلاً نشان داده‌اند که کروناویروس می‌تواند سلول‌های کلیه را در بیماران آلوده کند، و این چیزی است که ما نیز مشاهده کردیم. اما آنچه شگفت‌انگیز بود این است که کووید ۱۹ با ایجاد فیبروز (تشکیل اِسکار) در کلیه‌های بیمار مرتبط است.»

کرامن در ادامه افزود: «ایجاد اِسکار (زخم) مسئله کوچکی نیست، زیرا در نهایت می‌تواند ساختار اندام را از بین ببرد و منجر به نارسایی عضو شود.»

در این مطالعه، ۸۹ هزار نفر که مبتلا به کووید شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد خطر آسیب دائمی کلیوی هم در بین بیماران بستری شده در بیمارستان و هم در کسانی که کووید آنها نسبتاً خفیف بود، بسیار بالاست.

محققان در مطالعه آزمایشگاهی مشاهده کردند این ویروس جدا از هرگونه پاسخ ایمنی التهابی، به سلول‌های کلیه آسیب مستقیم وارد کرده و این آسیب منجر به زخم طولانی مدت می‌شود.

کرامن گفت: «هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا داروهای ضد ویروسی جدید ممکن است در به حداقل رساندن خطر آسیب کلیوی در بیماران مبتلا به کووید مفید باشند.»

محققان بر مطالعه بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: مهر

کد خبر 545673

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید ۱۹ کرونا ویروس تازه های علمی تازه های علمی 2021 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌توانند از انواع مختلف مواد غذایی بهره‌مند شوند، اما غالباً به دلیل تغذیه نامناسب به عوارض ناشی از آن مبتلا می‌شوند و به ناچار برای درمان آن به دارو‌های شیمیایی روی می‌آورند؛ دارو‌هایی که عوارض جانبی آن‌ها از جنبه‌های مثبت آن بیشتر است؛ لذا در این مواقع گیاهان دارویی به کمک ما می‌آیند و هرچند اثری درمانی آرام و کندتری دارند، اما بیش از دارو‌های ترکیبی مصنوعی قابل اعتماد هستند و بیماری را از درون تحت تأثیر قرار می‌دهند.

البته باید در نظر داشت که برای درمان برخی بیماری‌ها باید درد را درمان کرد که در این گونه مواقع باید دارو‌های شیمیایی به صورت قرص یا تزریق با نظر پزشک استفاده شود و سپس برای پیشگیری و حفظ تندرستی و درمان اساسی نارسایی‌های مزمن دستگاه‌های بدن می‌توان از گیاهان دارویی مورد نظر استفاده کرد؛ لذا نظر به اینکه گیاهان دارویی در حالت‌های مختلف (عرق گیری، عصاره گیری و جوشانده) دارای خواص یکسانی نیستند برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مؤثر از آن‌ها باید به نوع، میزان و نحوه تجویز آن توجه کرد تا بتوان بیشترین اثر را از کمترین میزان آن برد.

یونجه: گرم و خشک

ضد مرض قند، تقویت کلیه، سوزش دست، مؤثر در ترک اعتیاد (به علت داشتن ماده ساپوتین)، عطسه آور، کاهش دهنده کلسترول خون، ملین، درمان لاغری و رشد اطفال

هل: گرم

نفخ شکم، دفع سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا

زینیان: گرم

دفع عفونت بدن، رفع سرفه‌های شدید، ضد نفخ، ضد انگل، هضم کننده غذا، ضد سکسکه، دفع کننده سموم بدن و کمک مؤثر در ترک اعتیاد

خارخاسک: گرم

درمان سنگ کلیه و مثانه، شستشوی کلیه و مثانه و مفید برای سیاه سرفه 

خارشتر (آدور اشترو): سرد

درمان سنگ کلیه، درد بند‌های انگشتان دست و پا، دفع بلغم و سوزش ادرار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • شماره هفت استقلال در آزادی، بال و پر می‌گیرد