Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@01:35:15 GMT

ازکجا بفهمیم "اُمیکرون" داریم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۰۳۴۹

ازکجا بفهمیم 'اُمیکرون' داریم؟

یک متخصص بیماریهای عفونی به تشریح علائم سویه جدید کرونا موسوم به "اُمیکرون" پرداخت. ناطقان: دکتر روناک میلادی  با اشاره به شناسایی سویه جدید "اُمیکرون" در کشور گفت: متاسفانه این سویه جدید هم اکنون در 110 کشور جهان شیوع پیدا کرده و چندی است که در کشور ما هم شناسایی شده است.



میلادی به قدرت سرایت بالای این سویه جدید اشاره کرد و افزود: یکی از نشانه های بارز این سویه جدید قدرت بالای انتشار آن است، طوری که ظرف حدود یک ماه از شناسایی آن در آفریقای جنوبی هم اکنون در 110 کشور جهان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه علائم این سویه جدید هم مشابه سویه های قبلی است، گفت: این سویه جدید هم در اغلب موارد مشابه علائم یک سرماخوردگی ساده ظاهر می شود.

میلادی گفت: گرفتگی بینی، عطسه، سردرد و سرفه خشک از جمله علائم این سویه جدید است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه افتراق این سویه جدید از سویه های قبلی بسیار دشوار است، گفت: تنها راه در این زمینه بحث همه گیری این ویروس در محیط خانواده یا کار و ... است.

میلادی گفت: سویه های قبلی عمدتا بصورت " تک گیر" خود را نشان می دادند، بطور مثال یک یا دو نفر در خانواده درگیر کرونا می شدند، اما با شیوع این سویه جدید اغلبا درگیری ها بصورت خانوادگی است.

وی افزود: زمانی که اعضای یک خانواده ظرف مدت کوتاه همگی به کرونا مبتلا شوند، شک اصلی سمت سویه "اُمیکرون" می رود.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: از قدرت سرایت ویروس در یک مکان یا یک خانواده یا یک محفل و دورهمی است که می توان به ابتلا به "اُمیکرون" مشکوک شد.

میلادی با بیان اینکه علائم این سویه جدید سه روز بعد از ورود ویروس به بدن خود را نشان می دهد، گفت: این علائم حدود 9 روز و یا شاید حدود دو هفته طول می کشد.

وی افزود: خوشبختانه فعلا گزارشاتی که منتشر شده نشان می دهد علائم این سویه جدید نسبت به دلتا ضعیف تر است.

میلادی گفت: این سویه جدید عمدتا سیستم فوقانی را درگیر کرده و کمتر درگیری در سیستم تحتانی تنفسی ایجاد می کند، بنابراین علائم آن نسبت به سویه دلتا ضعیف تر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: البته هنوز یک ماه از شناسایی این سویه جدید گذشته و قضاوت درباره شدت بیماری زایی و مرگ و میر ناشی از آن هنوز زود است.

میلادی در ادامه اشاره ای هم به راهکارهای پیشگیری از این سویه جدید داشت و افزود: مهمترین راه پیشگیری از این سویه جدید بحث تزریق دوز سوم واکسن کرونا است.

وی افزود: تحقیقات نشان می دهد افرادی که دوز سوم را تزریق کرده اند از ایمنی به نسبت خوبی در برابر این سویه جدید برخوردار هستند.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: توصیه می شود تمام افراد بین 12 تا 18 سال هرچه سریعتر برای تزریق دوز دوم و افراد بالای 18 سال که موعد تزریق دوز سوم آنها فرا رسیده برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

میلادی خاطرنشان کرد: در کنار تزریق واکسن استفاده از ماسک همچنان بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به انواع سویه های کرونا است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر رعایت فاصله اجتماعی هم تاکید کرد و افزود: رعایت فاصله حداقل یک تا دو متر با سایر افراد برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است.
منبع: ایسنا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: متخصص بیماری سویه جدید ا ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق جان دوباره به اورژانس کشور

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور از تزریق ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان سال‌جاری با تزریق یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی استان‌های سراسر کشور، مشکل فرسودگی نیمی از این خودروهای زندگی‌بخش مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳ پایگاه اورژانس زمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد و یک پایگاه اورژانس هوایی در مرکز استان، افزود: با توجه به وضعیت استان، فاصله زیاد شهرستان گچساران با مرکز استان و همچنین ظرفیت مناطق نفت‌خیز، نیازمند همراهی این مجموعه برای راه‌اندازی و توسعه اورژانس هوایی در این شهرستان هستیم.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور گفت: امیدواریم با هم‌افزایی در جهت حل مشکلات اورژانس هوایی در چارچوب مسئولیت اجتماعی بتوان مشکلات این شهرستان را حل کرد و خدمات مورد نیاز مردم و همچنین کارکنان حوزه نفت و گاز کچساران را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: تأمین ۳۰۰ آمبولانس آفرود برای امدادرسانی در مناطق کوهستانی و سخت گذر مانند کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است.

به گزارش ایمنا، در سفر دو روزه رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور، به کهگیلویه و بویراحمد، کلنگ ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و به مساحت ۲۴۰ مترمربع واقع در محور یاسوج بابامیدان، ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی یاسوج و پایگاه اتوبوس آمبولانس با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و مساحت ۳۶۰ مترمربع، واقع در شهرستان بویراحمد جاده کمربندی ورودی شهرک‌های صنعتی و ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای لیشتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و به مساحت ۴۵۰ متر مربع، واقع در شهرستان گچساران منطقه لیشتر به زمین زده شد.

کد خبر 749107

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم