Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@12:35:21 GMT

۴۴ هزار کردستانی معتاد هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۰۳۷۸

۴۴ هزار کردستانی معتاد هستند

به گزارش «تابناک»، سلیم کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در تمامی امور هرگاه مردم پای کار آمدند شاهد اجرای درست و کامل آنها بودیم و بدون شک در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز با بهره مندی از مشارکت‌های مردمی می‌توان موفقیت‌های بزرگی را بدست آورد.

وی افزود: اطلاع رسانی و آموزش سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر یکی از محورهای اولویت دار این ستاد بوده و طرح کشوری تا دهه مبارک فجر در این خصوص در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی اعلام کرد: کمیته‌های پیشگیری، مقابله با عرضه، درمان و مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم نهاد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان تشکیل شده است و در قالب این کمیته‌ها چهار طرح ویژه در حوزه پیشگیری در دستور کار قرار گرفته است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار کرد: برگزاری جشنواره طنز منطقه‌ای دیواندره، برپایی کارگاه‌های آموزشی برای روستاییان مناطق مرزی، توانمندسازی روستایی برای ۱۰ روستای پرجمعیت در هر شهرستان و برپایی کارگاه‌های آموزشی در هشت سکونتگاه غیر رسمی شهر سنندج از جمله این طرح هاست.

کریمی افزود: هم اکنون حدود ۴۴ هزار نفر معتاد در سطح استان وجود دارد که متأسفانه روز به روز شاهد تنوع بیشتر مواد مصرفی هستیم و سن اعتیاد در حال کاهش است.

وی خاطر نشان کرد: هر چند کردستان جزو ۹ استان آخر کشور از لحاظ آلودگی به مواد مخدر است اما میزان آلودگی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و باورهای غلط فرهنگی در استان بر این معضل افزوده است.

کریمی اذعان کرد: بسیاری از شهروندان کردستانی خیال می‌کنند که روان گردان‌ها اعتیاد آور نیستند اما هنگامی از مواضع خود عقب نشینی می‌کنند که دیگر کار از کار گذشته است و در دام اعتیاد افتاده اند.

وی افزود: بدون شک اصلاح باورهای غلط اگر انجام شود قطعاً اعتیاد کنترل می‌شود لذا باید اعتیاد روان گردان‌ها جدی گرفته شود.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد استان معرفی شدند.

کریمی اعلام کرد: هم اکنون ۱۴ کمپ ترک اعتیاد برای آقایان و یک کمپ برای بانوان در استان دایر شده و مجوز ایجاد دو کمپ دیگر نیز صادر شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین حماسه 9 دی کردستان مواد مخدر اعتیاد مبارزه با مواد مخدر ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین حماسه 9 دی مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه