Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:29:04 GMT

محمود عباس: صبرمان لبریز شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۰۵۶۹

محمود عباس: صبرمان لبریز شده است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، فلسطینیان هرگز تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی را نخواهند پذیرفت و صبر آنها در قبال اقدامات صهیونیست‌ها تمام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود به مناسبت پنجاه و هفتمین سالروز تاسیس جنبش آزادسازی ملی فلسطین "فتح" که در تلویزیون رسمی فلسطین پخش شد، خاطرنشان کرد: ما به اسرائیل، رهبران آن، شهرک‌نشینان و افراط‌گرایان می‌گوییم که ما هرگز اشغالگری و شهرک‌سازی شما در سرزمینمان را نمی‌پذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود عباس در ادامه افزود: صبر ما در برابر این واقعیت تلخ که ملت فلسطین از حدود هشتاد سال پیش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تمام شده است و ما هرگز اقدامات سیستماتیک و هدفمند شما برای تغییر ماهیت و هویت شهر قدس، تعدی به حرمت مقدسات ما به ویژه حمله به مسجدالاقصی، کلیسای قیامه و حرم ابراهیم در شهر "الخلیل" را نمی‌پذیریم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد: سالروز تاسیس جنبش فتح به خاطر تداوم اشغالگری اسرائیل، اقدامات شنیع و سیاست‌های تبعیض نژادی، پاکسازی قومی و تروریسم سازمان یافته با شرایط بغرنج، حساس و دشواری مصادف است.

محمود عباس مجددا خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح شد و اظهار داشت: ما دستانمان را به سمت سازندگان صلح عادلانه و فراگیر در چارچوب یک کنفرانس بین‌الملی که براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و با نظارت کمیته چهارجانبه بین‌المللی با هدف پایان بخشیدن به اشغالگری در اراضی فلسطینی به پایتختی شهر قدس باشد، دراز می‌کنیم.

وی همچنین گفت: ما مجددا تاکید می‌کنیم که هرگز تداوم اشغالگری را تا ابد نمی‌پذیریم و خواهان برگزاری شورای مرکزی فلسطین در ابتدای سال جاری میلادی برای بررسی آخرین تحولات و تصمیم‌گیری‌های قاطع و لازم برای مقابله با این نقض‌ها و جنایت‌ها در حق ملت و اراضی‌مان هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تداوم تلاش‌ها و همکاری و فعالیت برای یکپارچگی اراضی و ملت فلسطین و تشکیل دولت وحدت ملی متعهد شد.

جنبش فتح در اول ژانویه ۱۹۶۵ توسط شماری از رهبران از جمله یاسر عرفات تاسیس شد.

فلسطین از ژوئن ۲۰۰۷ پس از سیطره جنبش مقامت اسلامی فلسطین (حماس) بر نوار غزه، هنگامی که جنبش فتح کرانه باختری را اداره می‌کرد، شاهد دودستگی و اختلاف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود عباس رژیم صهیونیستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟

منابع فلسطینی امروز سه شنبه نتایج نشستی را که در آن جنبش‌های مقاومت اسلامی حماس و فتح در پکن پایتخت چین گرد هم آمدند، فاش کردند.

براساس گزارش المیادین، این منابع تایید کردند که دو جنبش بر وحدت موضع فلسطین در خصوص جنگ غزه توافق کردند و بر اهمیت توقف جنگ نسل کشی و خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار تاکید کردند.

در این راستا نیز، دو طرف فلسطینی توافق کردند تا  همکاری ملی مشترک برای رساندن کمک‌های فوری و کمک‌رسانی به نوار غزه و هماهنگی با مقامات مربوطه در غزه  و همچنین تشکیل کمیته مشترک دوجانبه در قاهره برای هماهنگی و پیگیری بالا در مذاکرات را داشته باشند.

در این نشست همچنین هماهنگی مواضع و تلاش‌های دو جنبش درخصوص کرانه باختری و قدس اشغالی برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان به روستا‌ها و شهرهای فلسطینی و همچنین حملات نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی تعیین شد. فتح و حماس بر اولویت قرار دادن موضوع اسرا و ضرورت حفظ حقوق و حمایت از آنان در این مرحله سخت که در معرض هولناک‌ترین شکنجه‌ها و آزار‌ها در داخل زندان‌های اسرائیل قرار دارند، تاکید کردند.

منابعی که در این جلسه حضور داشتند، گزارش دادند که حماس و فتح بر ضرورت اتحاد و پایان دادن به اختلافات خود، در چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین با حضور تمامی نیرو‌ها و جناح‌های فلسطینی در آن بر اساس توافقات قبلی در این سازمان تاکید کردند. 

دو طرف بر اهمیت تشکیل یک دولت موقت، غیرجناحی و اجماع ملی در حین یا پس از جنگ رژیم صهیونیستی، که مأموریت آن انجام وظایف فنی و اداری خود در امداد رسانی، رفع آثار تجاوز و بازسازی غزه است، اشاره کردند.

وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در رابطه با سفر نمایندگان جنبش حماس و جنبش فتح به پکن، گفته بود که پکن همواره از تقویت اقتدار تشکیلات خودگردان فلسطین، آشتی و گسترش وحدت ملی میان گروه‌های فلسطینی از راه گفت‌وگو حمایت خواهد کرد. چین به لحاظ تاریخی با آرمان فلسطین همراه بوده و از راه حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیلی‌ها- فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟