Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دادگستری چهارمحال و بختیاری، گفت: اعطای مرخصی به زندانیان، اعمال نهاد‌های ارفاقی نظیر آزادی مشروط، تعلیق مجازات و استفاده از پابند‌های الکترونیکی از جمله راهکارهای حبس زدایی است که باید تقویت و مورد توجه بیشتر قضات قرارگیرد. خبرگزاری میزان- احمدرضا بهرامی در کمیته ساماندهی امور زندانیان استان چهارمحال و بختیاری با تشریح وضعیت زندان‌ها بر ضرورت توجه به حقوق زندانیان تأکید کرد و گفت: سیاست دستگاه قضا برمبنای حبس زدایی و به حداقل رساندن زمان حضور افراد در زندان تنظیم شده است و لذا باید برای تحقق این مهم راهکار‌های مناسب اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: برخی از اقدامات موثر در زمینه حبس زدایی شامل اعطای مرخصی به زندانیان، اعمال نهاد‌های ارفاقی نظیر آزادی مشروط، تعلیق مجازات و استفاده از پابند‌های الکترونیکی است که باید تقویت و مورد توجه بیشتر قضات قرارگیرد.   رئیس کل دادگستری استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: موضوع اشتغال به کار زندانیان در خارج از زندان و در مدت زمان محکومیت نیز از جمله راهکار‌های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان هاست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و اختصاص تخفیفات قانونی تنها مختص به محکومان جرائم عادی است و زندانیان جرائم خاص مشمول این ارفاقات قرار نمی‌گیرند.
گفتنی است در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان استان مقرر شد به منظور هماهنگی و تعامل با قضات جهت استفاده بیشتر از مجازات‌های جایگزین حبس و اعمال نهاد‌های ارفاقی، نشست مشترکی با حضور قضات محاکم کیفری و مستشاران دادگاه‌های تجدید نظر استان برگزار شود.همچنین مصوب شد مکاتبات لازم با قوه قضاییه به منظور تأمین اعتبار و در اختیارگرفتن تعداد بیشتری از پابند‌های الکترونیک صورت پذیرد.           بیشتر بخوانید:    آزادی و مرخصی ۲۸۶ زندانی گنبدکاووس در قالب طرح غربالگری زندانیان انتهای پیام/ برچسب ها: چهارمحال و بختیاری زندان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری زندان چهارمحال و بختیاری حبس زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان از روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان درخواست کرد در تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با شورای معاونان، رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضائی استان کردستان اظهار کرد: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضائی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: سند تحول قضائی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

حجت‌الاسلام حسینی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضائی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

وی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان، بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌های قضائی توأم با اتقان آرا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

حجت‌الاسلام حسینی بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضائی نیز تاکید کرد.

کد خبر 748339

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند