Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: وقتی کسی با اخلاص کار کند همه او را دوست خواهند داشت.

شهید حاج قاسم سلیمانی از چنین مردانی بود؛ فردی که خود را فدای جان و امنیت تک تک مردم ایران و حتی منطقه کرد و لحظه‌ای در این خصوص تردید به خود راه نداد.

شهید سلیمانی تا آخرین لحظه عمر پر خیر و برکت خود در راه مبارزه با استکبار گام برداشت و هیچ ترسی به دل راه نداد و همین امر سبب شد خداوند حب او را در دل مردم بیندازد و این چنین شد که تشییع پیکرش در جهان بی نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهل سنت خراسان شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و قلبشان برای شهادت سپهبد سلیمانی درد گرفته است.

شهید سلیمانی مصداق پیروی از اسلام ناب محمدی بود

غفور آخوند یزدانی، امام جمعه اهل سنت دهستان باغلق راز و جرگلان به خبرنگار مهر گفت: سردار سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت.

وی افزود: شهید سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان طی کرد و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.

آخوند یزدانی تصریح کرد: آمریکای تروریست پرور و حامیان ظالمش تصور می‌کردند که با شهید کردن بزرگ مردانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توانند جلوی تبلیغ اسلام و اجرای احکام الهی و شریعت ناب محمدی (ص) را در جهان بگیرند که این یک خیال خام است.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی بیان داشت: در رسانه‌ها مشاهده کردیم که چگونه داعش و گروهک‌های تروریستی و تکفیری که از سوی استکبار جهانی و اسرائیل و دیگر همدستانش برای مقابله با قرآن و سنت پیامبر و از بین بردن حکومت اسلامی در سوریه و عراق تشکیل شده بودند، توسط سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم، به خاک و خون کشیده شده و به درک واصل شدند.

وی افزود: اگر امثال حاج قاسم و مهندس المهدی در عراق و سوریه در مقابل داعش خبیث نمی‌ایستادند و مبارزه نمی‌کردند، دیگر از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

آخوند یزدانی تاکید کرد: این سرداران شجاع به دستور قرآن و پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) عمل کرده و ریشه تفکرات انحرافی را در جهان سوزاندند که این نیازمند شکرگزاری است.

نام شهید سلیمانی رمز استکبارستیزی است

خال محمد آخوند سرفراز، کارشناس ارشد فقه حنفی مذاهب اسلامی در خراسان شمالی نیز به خبرنگار مهر گفت: شهید حاج قاسم نماد مقاومت و مبارزه با استکبار است؛ امروز هر جا صدای استکبارستیزی به گوش می‌رسد کلمه رمز آن نام حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: شهید سلیمانی الگوی مقاومت و قهرمان ملت ایران و امت اسلام است و مکتب حاج قاسم توقف نخواهد داشت و آیندگان با مطالعه تاریخ به این قهرمان ملی افتخار خواهند کرد.

وی زنده نگه‌داشتن نام، راه، سیره و فداکاری شهیدان به‌ویژه شهید سردار سلیمانی از وظایف ملی و اسلامی دانست و گفت: نباید گذاشت که قلم‌ها و زبان‌های ناپاک، این حماسه را به فراموشی کشانده و یا تحریف کنند.

این کارشناس اهل سنت خراسان شمالی ادامه داد: حاج قاسم از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های جهانی در دو دهه اخیر، به ویژه در منطقه راهبردی غرب آسیا بود که با بسیج مجاهدان شجاع و غیرتمند و ملت‌های مسلمان منطقه، جبهه مقتدر و بالنده‌ای را در عرصه مقابله با جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری داعش تشکیل داد.

وی افزود: تشکیل خط مقاومت توسط ایشان، مسیر درخشان مقاومت را تضمین کرد.

آخوند سرفراز تصریح کرد: بدون شک اگر چه شهادت سرداران پرافتخار اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و هم رزمان آنان به دست دولت تروریست آمریکا، برای ملت ایران، امت جهان اسلام و به خصوص برای آزادگان و مظلومان جهان دردناک است، اما به یقین راه و منش آنان ادامه خواهد داشت.

شیعه و سنی فرقی ندارد؛ سردار در دل همه است

محمد بهنامی، یکی از شهروندان اهل سنت خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وقتی کسی جانش را برای دیگری فدا کند، یقیناً عشق و علاقه زیادی به آن فرد ایجاد می‌شود؛ ضمن آنکه پیش از شهادت سردار، همه مردم می‌دیدند که ایشان چه رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌هایی دارد.

وی افزود: سردار سلیمانی از اصل اسلام دفاع کرد؛ حضور ایشان در سوریه و عراق بخش عمده‌اش به دفاع از اهل سنت باز می‌گردد؛ مگر می‌شود من او را دوست نداشته باشم؟

بهنامی تصریح کرد: هر انسان آزاده‌ای باید عاشق شهید سلیمانی باشد و این ارتباطی به شیعه و سنی نخواهد داشت؛ ما همه شیفته منش، اخلاق، اخلاص، ایمان و ساده زیستی او بودیم.

وی گفت: شهادت سردار دل‌ها کینه مسلمانان از آمریکا را بسیار بیشتر کرد و نشان داد این دولت ملعون اندکی شرف نداشته و جز با زبان زور نباید با او صحبت کرد.

آنچه عیان است دل باختگی همه مردم ایران به این شهید است؛ شهیدی که معادلات منطقه را به کلی تغییر داد و باعث امنیت و آرامش فعلی ما شد.

کد خبر 5388950

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی علمای اهل سنت 9 دی قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه سفر رئیس جمهور به قم دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی حماسه نهم دی ماه فتنه 88 گرگان عکس استانها اهل سنت خراسان شمالی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و شهید مرتضی مطهری با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه خدای متعال خیلی دوست داشت مخلوقات او را ببینند اما از آنجا که ضعف وجودی مخلوقات در عالم ماده خیلی محدود است و نمی‌شود خدا را رؤیت کرد، خدا کتاب آسمانی را فرستاد اظهار کرد: کسی که می‌خواهد خدا را زیارت کند با شنیدن، خواندن و نشستن پای قرآن می‌تواند خدا را زیارت کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امروز تحولات فلسطین که دنیا را تکان داده با مبانی قرآن است، افزود: غزه تکه‌ای از یک سرزمین باریک بسیار کوچک است اما با داشتن هزاران حافظ قرآن توانست بالاتر از خیلی کشورها قرار گرفته و بیشترین حافظ قرآن را در یک منطقه داشته باشد و با همین مبانی تبدیل به مساله اول دنیا و جهان اسلام شود.

امام جمعه لاهیجان به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اشاره داشتند و ادامه داد: ۱۰ سال از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب می‌گذرد و امروز پیام تعالیم و جواب آن نامه را در صحنه‌های مختلف دانشگاه‌های غرب مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از تحلیلگران می‌گویند سر و صدایی که در جهان ایجاد شده از ایران بوده و البته راهبرد رهبر انقلاب وجدان‌های خفته جوانان اروپا و آمریکا بیدار کند و راهبرد نگاری امروز با مساله فلسطین گره خورده و خودش را در کف خیابان‌های غرب نشان می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه قرآن وجه اشتراکی سبب شده تا دانشجویان غرب بیدار شوند، گفت: رهبر انقلاب در نامه خودش به جوانان آمریکا فرمودند که قرآن تکلیف ما را با استکبار روشن کرده است، فرمود جوانان اروپایی و آمریکایی مستکبران زمان خودشان را بشناسند، ببینید قرآن چه گفته آیا همان دستورات تورات و انجیل نیست، قرآن بهترین کتاب وحدت بخشی است و امروز که می‌بینیم جوانان مسیحی با قرآن و چفیه در دانشگاه حضور دارند و از جوانان مسلمانی که نماز می‌خوانند، مراقبت می‌کنند، به برکت کتاب قرآن است.

کد خبر 6094378

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟