Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی حاجی زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های آبخیزداری شهرستان در هشت حوزه مطالعه شده و اجرای آن در چهار حوزه آبخیز تکمیل و در چهار حوزه در دست اجرا است. 

فرماندار جاجرم گفت: اکنون طرح های آبخیزداری در حوزه های گرمک-طبر، قلی-کلاته شور، جربت-کلاته جان و حوزه گزی ۲  در دست اجرا است. 

وی خاطرنشان کرد: میزان اعتبار تخصیص یافته در حوزه آبخیز قلی - کلاته شور در سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال است که اعتبار مورد نیاز حدود ۵۰ میلیارد برآور می شود، همچنین امسال برای اجری طرح های آبخیزداری در حوزه آبخیز گرمک- طبر در سال جاری ۸۰ میلیارد ریال  اعتبار تخصیص یافته است و اعتبار مورد نیاز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده خاطرنشان کرد:  میزان اعتبار تخصیص یافته در حوزه آبخیز جربت - کلاته جان در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال است و  میزان اعتبار تخصیص یافته در حوزه آبخیز گزی ۲ در سال جاری  از محل تفاهم نامه مشترک با آلومینای جاجرم ۳۵ میلیارد ریال است و اعتبار مورد نیاز  برای تکمیل حدود ۳۰ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار هکتار از حوزه های کوهستانی شهرستان نیاز به مطالعه آبخیزداری دارد که مقرر شد کارخانه آلومینای جاجرم حدود ۳۵ هزار  هکتار آن را مطالعه کند و ۱۵ هزار هکتار در قالب حوزه آبخیز کرف- خراشا از محل اعتبارات استانی انجام شود که در این زمینه تامین ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شده اما هنوز تخصیص نیافته است.

فرماندار جاجرم اظهار داشت: مهم ترین مشکل در اجرای پروژه های آبخیزداری عدم تخصیص اعتبارات به صورت نقدی است. 

شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد. 

برچسب‌ها بجنورد منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم بجنورد منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم خراسان شمالی طرح های آبخیزداری میلیارد ریال حوزه آبخیز تخصیص یافته سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل‌ونقل باری برای جابه‌جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

مشتری اضافه کرد: ۲۷ شرکت با ۵۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل‌ونقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: ۸۵۷۱ راننده در حوزه حمل‌ونقل کالای استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

کد خبر 749729

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان