Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:43:16 GMT

وضع قوانین سختگیرانه سگ‌گردانی در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۱۱۶۴

وضع قوانین سختگیرانه سگ‌گردانی در ترکیه

به دنبال افزایش حملات سگ‌های ولگرد به مردم در ترکیه, دولت این کشور علاوه بر اقدام به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد, قوانین سختگیرانه‌ای را نیز برای "سگ‌گردانی" وضع کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران پویا؛ علاوه بر فجایعی که بر اثر حمله سگ‌های ولگرد به مردم در سراسر جهان ثبت شده است, گزارش‌هایی که از حمله سگ‌های صاحب‌دار به مردم ثبت شده است نیز کم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سگ‌ها ممکن است که به دلیل واکسینه شدن و معاینات ماهانه ناقل بیماری هاری نباشند اما همچنان می‌توانند با حمله به مردم و گازگرفتن و وارد کردن جراحات, جان انسان‌ها را تهدید کنند.

در بسیاری از کشورهای جهان قوانین سختگیرانه‌ای برای سگ‌گردانی در پارک‌ها, معابر عمومی و ..., ثبت شده است و در آخرین اقدام ترکیه نیز به دنبال اعتراضات مردم این کشور به سگ‌گردانی و بالارفتن آمار حمله‌ سگ‌ها به مردم قوانینی را برای سگ‌گردانی وضع کرده است. همچنین هفته گذشته رئیس جمهور ترکیه دستور جمع‌آوری همه سگ‌های ولگرد در شهرها را صادر کرده بود.

قوانینی که اخیرا برای سگ‌گردانی در این کشور وضع شده است سگ‌گردانی را بدون استفاده از پوزه‌بند و قلاده ممنوع می‌کند و از ورود سگ‌ها به اماکن عمومی, پارک‌ها و محل بازی کودکان به هر دلیلی جلوگیری می‌کند. صاحبان سگ‌های خطرناک و پرخاشگر مانند پیتبول موظف می‌شوند که سگ‌های خود را حداکثر تا 15 روز از تاریخ اعلام شده تحت نظر مراکز دامپزشکی معتبر, عقیم کنند و در صورتی که در مهلت تعیین شده نسبت به انجام این کار اقدام نکنند, 11 هزار لیر(معادل 1000 دلار) جریمه خواهند شد.

خرید و فروش سگ‌های نژاد خطرناک نیز در این کشور ممنوع شده است و در صورت مشاهده, افراد خاطی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. همچنین غذا دادن به سگ‌های ولگرد نیز ممنوع و برای آن جریمه مالی در نظر گرفته شده است.

نگهداری سگ‌ها در خانه نمونه بارز "نقض حقوق حیوانات" است دستور اردوغان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد پس از حمله به دختربچه 4ساله+ فیلم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سگ های ولگرد سگ گردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنت بیل گردانی نیم ور محلات

دیگر خبرها

  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • سنت بیل گردانی نیم ور محلات
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند