Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@16:38:31 GMT

رونمایی قریب الوقوع از روسای سه‌گانه عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۱۱۸۰

رونمایی قریب الوقوع از روسای سه‌گانه عراق

یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون عراق گفت که به زودی اسامی روسای سه‌گانه این کشور مشخص خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد رسول» عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت: دیدار سران هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی با مقتدی صدر مثبت بود و دیدارهای دیگری طی روزهای آتی با گروه‌های سیاسی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی روزهای باقیمانده تا اولین جلسات پارلمان رایزنی‌ها ادامه خواهد یافت و دولت آتی توافقی و با مشارکت بیشتر طیف‌های سیاسی خواهد بود.

رسول از توافقات حاصل شده در زمینه ماهیت تشکیل دولت و اینکه اسامی روسای سه گانه به زودی مشخص خواهد شد، هم خبر داد.

از سوی دیگر «فلاح الیاسری» عضو عصائب اهل الحق عراق گفت: گروه‌های سیاسی که در هیئت هماهنگی هستند وزنه مهمی درعرصه سیاسی محسوب می‌شوند و در تشکیل دولت توافقی جدید نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

«حسین العقابی» از رهبران ائتلاف النهج الوطنی هم امروز شنبه از فشارهای بین المللی و منطقه‌ای برای تمدید نخست وزیری مصطفی الکاظمی خبر داد و گفت که گروه‌های سیاسی نباید زیر این فشارها بروند.

وی بیان کرد: توافق درباره بر مسند قدرت باقی ماندن روسای سه گانه عراق غیر ممکن است به ویژه که گروه‌های سیاسی سنی روی حلبوسی توافق ندارند.

العقابی ادامه داد: گروه‌های سیاسی شیعی جز توافق میان هیئت هماهنگی و جریان صدر راهی دیگر ندارند.

«سلیم همزه» عضو  حزب جماعت اسلامی کردستان عراق هم گفت: کردها حامی دولت توافقی برای اداره مرحله آتی هستند و بیت کُردی در کنار تلاش‌های هیئت هماهنگی برای تشکیل دولت توافقی هستند.

وی درباره نامزد کردها برای پست ریاست جمهوری عراق هم ادامه داد: حزب دموکرات کردستان عراق تاکنون نامزدی به شکل رسمی معرفی نکرده است و هرآنچه گفته شده در حد رسانه‌ها با هدف امتیازگیری در جریان مذاکرات با حزب اتحادیه میهنی یا احزاب دیگر کُردی است.

همزه گفت: اتحادیه میهنی و حزب دموکرات نامزد واحدی را برای ریاست جمهوری معرفی خواهند کرد. تاکنون به طور رسمی رقیبی برای برهم صالح معرفی نشده است.

«عبدالوهاب البیلاوی» عضو ائتلاف «عزم» عراق هم بیان کرد: ائتلاف «عزم» حامی دولت توافقی است.

«مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید عراق به ویژه پس از تایید نتایج از سوی دادگاه فدرال عراق شد.

«احمد الجبوری» از رهبران ائتلاف عزم به رهبری «خمیس الخنجر»  نیزگفت: ریاست مجدد محمد الحلبوسی بر پارلمان عراق به دیکتاتوری جدید منجر خواهد شد. هدف ما ریاست فرد جدید بر پارلمان عراق است.

وی افزود: حلبوسی حاضر است که در ازای به دست آوردن ریاست پارلمان، از پنج پست وزارتی برای حزب خود چشم پوشی کند.

صحنه سیاسی عراق منتظر گام‌های بعدی درباره تشکیل دولت جدیدمشخص شدن رئیس سِنی مجلس عراق و دعوت «صالح» برای تشکیل اولین جلسه پارلمان

الجبوری گفت: توافقات سیاسی پس از جلسه اول پارلمان آشکارتر خواهد شد و ائتلاف «عزم» فرد جدیدی را برای ریاست پارلمان معرفی خواهد کرد. فصل الخطاب در زمینه انتخاب روسای سه گانه گروه‌های سیاسی شیعی  هستند و اینکه افراد جدید در مسند روسای سه‌گانه باشند، خواست مردمی است.

تاکید برهم صالح بر شکل گیری دولت مقتدر در عراق

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق تاکید کرد که سال 2022 شاهد تشکیل دولت جدیدی در عراق خواهد بود که باید مقتدر باشد.

وی با انتشار توئیتی به مناسبت سال نو میلادی گفت: سال جدیدی در راه است و آرمان‌های ملت عراق را که با اراده‌ای بی مانند با سختی‌ها و ناملایمات مواجه شده است، همراه دارد؛ ملتی که با اراده‌ای پولادین پایبند به حفظ میهن و انجام اصلاحات و بهره مندی از حق زندگی کریمانه است.

صالح در ادامه افزود: سال جدید شاهد تشکیل دولت جدیدی در عراق است که باید مقتدر و در کنار ملت و همسایگانش امن باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق تشکیل دولت جدید گروه های سیاسی روسای سه گانه هیئت هماهنگی دولت توافقی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

ایسنا/یزد مراسم احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد یزد پس از چند سده با استقبال قریب به پنج هزار یزدی عصر امروز در این موقوفه برگزار شد.

«علیرضا باقری» مدیر موقوفه دولت‌آباد یزد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سنت که مربوط به چند سده قبل بوده، مجدداً در قالب جشنواره‌ای دو روزه از امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه احیا شد.

وی با اشاره به استقبال قریب به پنج هزار شهروند یزدی از این مراسم در روز نخست، گفت: طی دو روز برگزاری جشنواره ۱۶۰ لیتر گلاب ناب و خالص تهیه می‌شود که نیمی از آن جهت آستان مقدس حرم امام رضا(ع) و نیمی نیز جهت عتبات عالیات، پس از بسته بندی، طی مراسمی خاص تحویل خواهد شد.

باقری به حضور خدام رضوی با پرچم آستان مقدس رضوی در این برنامه، گفت: علاوه بر  برپایی چایخانه رضوی، گل دیگهای گلابگیری این مراسم نیز توسط خدام ریخته شد. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه این جشنواره، گفت: قریب به ۴۰ غرفه در این نمایشگاه، محصولات صنایع دستی و تولیدات سایر بخشها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

به گفته مدیر موقوفه دولت آباد، گل مورد نیاز این جشنواره از ۱۷۰۰ مترمربع اراضی کاشته شده در این موقوفه تامین می‌شود که قرار است به شش هزار مترمربع افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مجموعه موقوفات دولت آباد یزد توسط «محمدتقی خان بافقی» سرسلسله خوانین یزد و حاکم یزد در اواخر دوره افشار، تمام طول دوره زند و اوایل قاجار به ثبت رسیده که باغ دولت‌آباد شهر یزد از این مجموعه یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو است. عمارت بادگیر این باغ با ارتفاع ۳۳.۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت