Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: رهبری برای تحقق منویاتشان مرد میدان می خواهند که نمونه ی آن شهید حاج قاسم سلیمانی بود و ما در عرصه دیپلماسی و اقتصادی مرد میدان نداشتیم که دچار مشکل شدیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سید محمد حسینی در مراسم گرامیداشت 9 دی و دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی که در جوار شهدای گمنام تپه ی نورالشهدای شهرک شهید باقری در غرب تهران برگزار شد افزود: ما با سه مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)، 9 دی و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی مواجهیم که هر سه ریشه در ولایت مداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص تبیین علل وقوع واقعه ی 9 دی گفت: از اول انقلاب تا کنون هر جا که عده ای مقابل انقلاب ایستادند جایی بود که با امام و رهبری زاویه پیدا کردند و نمونه ی آن بنی صدر بود که 11 میلیون رأی داشت اما مستی قدرت او را گرفتار کرد و در مقابل امام عظیم الشأن ایستاد که پایان او را همه دیدیم.
آقای حسینی افزود: به تعبیر مرحوم طالقانی، همه کسانی که مقابل انقلاب بایستند هلاک می شوند.
وی در ادامه به تلاش دشمنان نظام در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: دشمنان با ایجاد این فتنه، کار انقلاب را تمام شده می دانستند و از عده ای از یاران قدیم انقلاب و نخست وزیر و رئیس مجلس انقلاب استفاده کردند تا فضا؛ غبارآلودتر شود و قطعاً اگر درایت رهبری نبود و مسائل را با حلم و بردباری تبیین و مدیریت نمی کردند، 9 دی پدید نمی آمد.
معاون امور مجلس رئیس جمهور در ادامه به نقش شهید سلیمانی در همه عرصه های پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: این شهید والامقام در فتنه سال 88 با وجود این که با برخی از سردمداران فتنه رابطه ی دوستانه داشت اما همه ملاحظات را کنار گذاشت و با تک تک آنها صحبت کرد و بعد روشنگری های خود را داشت و حتی به برخی رزمندگان دوران دفاع مقدس هم که دچار شبهه بودند هم تذکر و هشدار داد که بدانند که موضوع فتنه 88 به هیچ وجه انتخابات نبود و دشمنان نظام، اصل نظام را هدف گرفته بودند.
آقای حسینی به ارادات حاج قاسم سلیمانی به ولی فقیه اشاره کرد و گفت: حاج قاسم می گفت که با علمای زیادی از سوریه، لبنان و عراق دیدار داشته است و حتی درباره ی حوزه نجف که سابقه ی هزار ساله دارد، می گفت من هیچ کسی را مانند رهبر انقلاب ندیدم و در وصیتنامه اش از همه مردم و مسئولان خواست که از رهبری پشتیبانی و حمایت کنند.
وی با اشاره به این که شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت فقیه را عمود خیمه نظام اسلامی می دانست افزود: ما شرایط مصر و اخوان المسلمین را دیدیم و یک سال نکشید که آنها شکست خوردند و به نتیجه نرسیدند و همه به خاطر این بود که چیزی به نام ولایت فقیه نداشتند و این راز ماندگاری انقلاب ما پس از 43 سال است.
آقای حسینی در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت های نظامی ایران اشاره کرد و گفت: در شرایطی که برخی ساده لوحان می گفتند که دنیای آینده، دنیای گفتگوست همه دیدیم که چگونه استکبار جهانی قدرت نظامی خود را ارتقاء داد و در این شرایط موفقیت های موشکی ما کاملاً به جا، سنجیده و مدبرانه بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در برچیدن بساط داعش اشاره کرد و افزود: در شرایطی که برخی داخلی ها، داعش در سوریه را پذیرفته بودند و می گفتند ما باید به دنبال سوریه ی بدون بشار اسد باشیم، حاج قاسم بود که به میدان آمد و کار را فیصله داد و حاج قاسم در کنار حزب الله هم با توان ایستاد.
معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: شهید سلیمانی ولایت فقیه را تنها نسخه ی شفابخش می دانست و ایشان 41 سال بی وقفه در خدمت انقلاب و ولایت بود.
آقای حسینی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی جذب حداکثری داشت و عده ای از اشرار در کرمان را که راهزنی می کردند تبدیل به احرار کرد و زمین کشاورزی در اختیارشان قرار داد تا مشغول فعالیت شوند.
وی گفت: حاج قاسم سلیمانی از زمانی که خود و رهبری را شناخت، لحظه ای پا کج نگذاشت و لحظه به لحظه در حال خودسازی و تکامل بود و آن قدر خضوع و تواضعش بی نظیر بود که انگار نه انگار که یک ژنرال نظامی است و همه ی قدرت های جهان از او در هراس هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجتماعی شهید حاج قاسم سلیمانی آقای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • اعلام نفرات برتر لیگ دو‌و‌میدانی شهید شمسی‌پور + اسامی
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • رقابت ۸۰ دونده مستعد استان همدان در لیگ دو و میدانی شهید شمسی پور
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی