Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، «محلی‌ها – آوای ایران» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات منتشر شده در بازار موسیقی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی شریف لطفی، در قالبی اثری بر اساس کوارتت سازهای ایرانی و همراهی انجمن فیلارمونیک ایران منتشر شد.

علی ابراهیمی نوازنده سنتور، فواد قهرمانی نوازنده سه تار، امیرحسین نجفی نوازنده تار، محمدرضا پوستی نوازنده عود، حامی حقیقی صدابردار، فرزان روزبهانی گرافیست، لیلا رحیمی عکاس، سایناز مانیان مترجم گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است:

«تنظیم قطعات محلی یک تا هفت راه کار نوینی از شریف لطفی در آفرینش موسیقی ایرانی است. این روش به لحاظ پای بندی به اصول آکادمیک، دارای ویژگی‌های منحصر به خود است که در شیوه‌های معمول و شفاهی پیشین دیده نمی‌شود. شیوه مذکور به چگونگی پیدایش و به کار گیری چند صدایی در موسیقی ایرانی معطوف است و سعی دارد بدون تکیه بر یافته‌های اصول آهنگسازی غرب، با ارائه یک روشمندی مدون، سطح مقوله آفرینش در موسیقی ایرانی را فراتر از سلیقه مطلق آفریننده اثر ببرد.

از این رو با مبنا قرار دادن سه موضوع «دستگاه‌های موسیقی ایران»، «علم آکوستیک»، «طبیعت انسان» به خلق لایه‌های صوتی متفاوت و مرتبط و سپس تحصیل هارمونی از آنها پرداخته است.»

شریف لطفی از جمله نوازندگان و هنرمندان شناخته موسیقی کشورمان است. وی طی این سال‌ها علاوه بر نوازندگی هورن، به‌عنوان پداگوژیست موسیقی، رهبر ارکستر، بنیانگذار و رییس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، پایه گذار و رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران، موسسه گروه موسیقی دانشگاه گیلان نیز به فعالیت مشغول بوده است.

از آثار وی می‌توان به «سه گاه برای پیانو و ارکستر»، «جاده ابریشم»، «اتود برای هورن»، «سروش برای ویولن و ارکستر و ماهور» اشاره کرد. ضمن اینکه ساخت موسیقی فیلم و سریال‌هایی چون «مادیان»، «سامان»، «کنار برکه ها»، «دخترک کنار مرداب»، «پرنده آهنین»، «مسافران دره انار»، «آهوی وحشی»، «دو هم سفر»، «سکوت کوهستان»، «رعنا»، «عطر گل یاس» اشاره کرد. این در حالی است که تالیف دو کتاب «روش نوین مبانی اجرای موسیقی» و «اندیشه‌های موسیقایی» از دیگر فعالیت‌های شریف لطفی در عرصه موسیقی است.

کد خبر 5389024 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی انجمن فیلارمونیک ایران شریف لطفی موسیقی ایرانی قاسم سلیمانی تئاتر ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم مستند فیلم سینمایی شبکه پنج سیما کارگردان تئاتر رادیو صبا حوزه هنری سازمان سینمایی فیلم کوتاه سینمای مستند نقاشی خانه هنرمندان ایران موسیقی ایرانی شریف لطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله سوم لیگ برتر آب‌های آرام

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله سوم لیگ آب‌های آرام با حضور تیم‌های نوین البرز، پترو پالایش تجهیز سما، پارس جنوبی، عقاب نهاجا، بحر گستر پارس و نوین تهران در بخش بانوان برگزار شد.

در ادامه رقابت‌های مرحله سوم قایقرانان در مواد ۲۰۰ متر رقابت کردند و در پایان تیم بحر گستر پارس در صدر جدول باقی ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب
  • پایان مرحله سوم لیگ برتر آب‌های آرام
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد