Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرشاد فتاحی معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آغاز سرشماری پرندگان در کرمانشاه، گفت : این سرشماری در بیش از ۱۰ سایت اصلی انجام خواهد شد، اما به دلیل آنکه برخی از منابع آبی دچار خشکی شده اند، احتمال تغییر تعداد سایت‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این سایت‌ها را شامل رودخانه‌های مهمی نظیر گاماسیاب، قره‌سو، رودخانه لیله منطقه بوزین و مره‌خیل و همچنین سراب‌هایی نظیر سراب یاوری و سراب نیلوفر اعلام کرد و گفت : تالاب هشیلان و سد درکه صحنه نیز از جمله سایت‌های مهم سرشماری پرندگان است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، این سرشماری حدود یک ماه طول بکشد و افزود: در این سرشماری انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی اعم از مهاجر و بومی سرشماری خواهد شد.

فتاحی غاز خاکستری، حواصیل، اگرت، سرسبز، سلیم، چوب پا و باکلان را از مهمترین گونه‌هایی اعلام کرد که سرشماری می‌شوند.

او افزود: البته برخی گونه‌های مهاجر کمیاب هم مد نظر هستند، از جمله فلامینگو که چند سال قبل در کرمانشاه دیده شد، اما از آن زمان تا کنون مشاهده نشده است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیستی استان کرمانشاه گفت: از نتایج این سرشماری برای برنامه‌ریزی و حفاظت از گونه‌های پرندگان استفاده می‌شود.

فتاحی از پایان سرشماری پستانداران در کرمانشاه خبر داد و افزود: این سرشماری نیز حدود یک ماه قبل آغاز شد.

او ادامه داد: خوشبختانه وضعیت تعداد پستانداران سرشماری شده در مناطقی مانند دالاهو، بدر و پریشان و... بسیار خوب بود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست سرشماری پرندگان سرشماری حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت

محمد حمیدی مقدم، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را با راهبرد‌های جدید و موضوعات مختلفی که در سامانه مطرح کردیم ارسال کنند که با توجه به وعده وزیر فرهنگ که در جشنواره حقیقت مطرح کردند، در فضای تولید به لحاظ افزایش بودجه و تعداد تولید شاهد افزایش چشمگیر خواهیم بود.

حمیدی مقدم بیان‌کرد: بعد از جشنواره هفدهم حقیقت نقطه عطفی در میزان ارتباط مستند‌های جدید مرکز با مخاطبان به وجود آمد.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اظهار داشت: ما شاهد یک رشد و افزایش نمایش فیلم‌های مستند در فضای پلتفرمی و هنرتجربه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این روز‌ها فیلم مستند بلندی در پلتفرم‌های مختلف در حال نمایش است و فضایی به وجود آمده است که مستند‌ها به صورت قاطعانه و با حق خودشان به عنوان بخشی از سبد فرهنگی مردم وارد پلتفرم‌ها می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان