Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:03:33 GMT

اومیکرون سویه غالب کرونا در فرانسه شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۱۶۲۹

اومیکرون سویه غالب کرونا در فرانسه شد

آمار شیوع ویروس کرونا در فرانسه در روزهای اخیر به طور بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و تست‌های انجام شده از شیوع گسترده ویروس "اومیکرون" در این کشور حکایت دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ پیدایش ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به "اومیکرون" در جهان و سرایت‌پذیری بالای این ویروس باعث شیوع موج جدیدی از کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش یورونیوز، آمار شیوع ویروس کرونا در فرانسه در روزهای اخیر به طور بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و تعداد مبتلایان تنها در 24 ساعت گذشته از 200 هزار نفر نیز فراتر رفته است.

سویه جهش یافته اومیکرون همانند اغلب کشورهای اروپایی در فرانسه هم به ویروس غالب و عامل اصلی موارد تازه ابتلا به بیماری کووید19 تبدیل شد.

نهاد ناظر بر بهداشت و سلامت عمومی در فرانسه اعلام کرده است که بیش از 62 درصد از تست‌های مثبت غربال شده نشان از انطباق بیماری افراد مبتلا با ویژگی‌های سویه اومیکرون دارد؛ در حالی که این میزان برای هفته ماقبل آخر ماه جاری 15 درصد تشخیص داده شده بود.

دولت فرانسه خوردن و آشامیدن را از روز سوم ژانویه سال 2022 میلادی (13 دی‌ماه) در سینماها ممنوع کرد. این اقدام با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا در فرانسه انجام می‌شود.

افزایش ناگهانی "اومیکرون" در آمریکا/ ویروس جدید در چند کشور اروپایی غالب شدکمتر از یک‌ماه برای مقابله با "اومیکرون" زمان داریم/ تصمیم‌گیری درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا کرونا در فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی