Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی سرمایه‌داران گفت: تقسیم‌بندی هر نوع دلار و ارز ترجیحی فسادزا است. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با بیان‌ اینکه تقسیم‌بندی هر نوع دلار و ارز ترجیحی فسادزا است اظهار داشت: ارز 4200 تومانی در کشور رانت ایجاد می‌کند و دولت باید ارز ترجیحی را سامان بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر تک‌نرخی شدن قیمت آرد افزود: بازار خودرو و نهادهای دامی باید به بخش خصوصی واگذار و آزاد شود و دولت نظارت خود را بر این حوزه‌ها افزایش دهد.

نایب‌ رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دولت باید از تصدی‌گری در حوزه‌های مختلف کنار برود و همه چیز آزاد شود و دولت نظارت خود را جدی گرفته و بازار را کنترل کند.

نوروزی با بیان اینکه واردات باید به دست بخش خصوصی شکل بگیرد و دولت از واردات خارج شود گفت: تشکیل سازمان صادرات و واردات می‌تواند گره مشکلات را گشوده و با نظارت دولت سود کالاها بیش از 10 تا 12 درصد نشود.

ارز دو نرخی فسادزاست/نحوه پرداخت ارز 4200 تومانی باید تعیین تکلیف شودحذف ارز 4200 تومانی فشاری به اقشار ضعیف وارد نمی‌کند/ مردم در زمینه دارو نگرانی نداشته باشندنماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس: ‌ارز 4200 تومانی سر سفره مردم نیامد/مردم ‌مشکل معیشت ‌دارند

وی با انتقاد از واگذاری ارز 4200 تومانی به برخی سرمایه‌داران در سال‌های گذشته بیان کرد: عده‌ای با دریافت ارز ترجیحی در کانادا و اروپا به خوش‌گذرانی خود می‌رسند و خبری از ارزها و کالاهای که مقرر بود به کشور بازگردد نیست.

نایب‌ رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ساماندهی ارز ترجیحی و 4200 تومانی در دولت رئیسی ابراز داشت: دولت در بخش دارو می‌تواند از ارز 4200 تومانی استفاده و نظارت خود را بر واردات دارو افزایش دهد.

نوروزی با اشاره به تشکیل پرونده فساد ارز تدریجی در مجتمع‌های قضایی تصریح کرد: افزایش 2 تا 5 درصدی بالفعل و بالقوه پرونده‌های قضایی و حقوقی را دادگاه‌ها و دادسرا به دلیل رانت و فساد در ارز 4200 تومانی شاهد هستیم‌.

وی به گزارش دیوان محاسبات در فساد ارز تدریجی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی با دقت و وسواس بیشتری تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی را که ارز 4200 تومانی دریافت و نه کالا و ارز را وارد کشور کرده‌اند تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

نایب‌ رئیس کمیسیون حقوقی مجلس گفت: مشکلات پر پیچ‌ و خم وزارت جهاد و صمت در بحث واردات کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی توسط متخصصین بررسی و راهکاری مناسب برای دور زدن فساد با ارز ترجیحی اتخاذ شود.

نوروزی به تک‌نرخی بودن ارز در کشور تأکید و خاطرنشان کرد: با قیمت ثابت و تک‌نرخی دلار و ارز، بازرگانان می‌توانند به کار و واردات و صادرات خود پرداخته و با از بین رفتن واسطه گری ارز ترجیحی جلوی فساد را گرفت.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیسیون حقوقی مجلس ارز 4200 تومانی ارز ترجیحی دلار و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست

نایب رئیس مجلس گفت: با پاسخی که ایران در عملیات "وعده صادق " به حملات اسرائیل داد قدرت بازدارندگی ایجاد شد و تابوی شکست ناپذیری و نفوذناپذیری اسرائیل در هم شکست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در همایش ائمه جماعات استان قم، رژیم صهیونیستی را به مثابه غده سرطانی، تهدیدی برای همه بشریت دانست و گفت: اسرائیلی، صهیونیستی و یهودی سه عنوان جدا از هم هستند و اینگونه نیست که هر یهودی، صهیونیستی باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز عزمی در دولت‌های عربی برای مبارزه با اسرائیل وجود ندارد، افزود: مردم مظلوم فلسطین به برکت انقلاب اسلامی تاکنون ایستادگی کرده اند و رسوخ باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بدنه مقاومت فلسطین را مقاوم کرده است.

 ذوالنور با اشاره به اینکه طبق نظر سنجی ها تنفر مردم جهان نسبت به اسرائیل بیشتر شده، بیان کرد: ادامه جنگ برای اسرائیل خسارت و بیرون آمدن از جنگ برای آنها شکست است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در سوریه به دنبال حمایت کشورهای اروپایی بود، گفت: با پاسخی که جمهوری اسلامی به حملات اسرائیل داد قدرت بازدارندگی ایجاد شد و تابوی شکست ناپذیری و نفوذ ناپذیری اسرائیل در هم شکست.

وی با بیان اینکه دیدگاه قرآن درباره یهود کاملا مشخص است، تصریح کرد: پایه‌های صهیونیسم بیش از اینکه در یهودیت باشد در مسیحیت شکل گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اسرائیل در سال 1948 با پشتیبانی آمریکا و اروپا تشکیل شد، اظهار داشت: امروز صهیونیسم مسیحی در جهان شکل گرفته است.

ذوالنور ضمن تاکید بر این که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باور به استاندارد دوگانه در قبال اسرائیل دارند، گفت: معامله قرنی که ترامپ طراحی کرد معادل بودجه 10 سال ایران هزینه داشت و به دنبال عادی سازی روابط کشورها با اسرائیل بود و در نتیجه قبل از طوفان الاقصی مسابقه عادی سازی روابط با اسرائیل بین کشورها وجود داشت.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد