Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: این میزان بستری همزمان مبتلایان کرونا در این استان، ۷۹۴ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش شمار بیماران بستری روزانه کرونا در استان اردبیل به ۱۹ نفر طی شبانه روز گذشته، افزود: این میزان بستری روزانه نیز ۱۷۰ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با فوت چهار نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۶۱۵ نفر رسید.

وی وضعیت شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل را کاهشی اعلام کرد و با اشاره به احتمال اوج‌گیری شیوع کرونا در این استان بیان کرد: شیب نزولی شیوع این بیماری با روندی کند ادامه دارد.

دکتر حبیب‌زاده با اشاره به بستری شدن ۲۴ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۶ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد ولی با تایید ابتلای یکی از شهروندان استان اردبیل به سویه اومیکرون کرونا در استان هرمزگان، بیم شیوع موج ششم کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

دکتر حبیب‌زاده همچنین اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۲۸۶ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

وی از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف ساکن این استان خبر داد و افزود: تاکنون ۹۰۷ هزار و ۷۰۴ دُز واکسن نوبت اول و ۷۸۶ هزار و ۴۴۹ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: تاکنون برای ۹۹ هزار و ۱۳۳ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در این استان، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۹۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در استان اردبیل گفت: امیدواریم با ادامه همین روند، قبل از شیوع احتمالی موج ششم تمام افراد واجد شرایط دُز اول تا سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین بیان کرد: پس از هشدار در خصوص احتمال شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

دکتر حبیب‌زاده در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت کرونا در استان اردبیل بیماری کووید ۱۹ شبانه روز گذشته واکسن کرونا کووید ۱۹ شیوع کرونا حبیب زاده د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

کد خبر 849437 منبع: ایسنا برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم استان اردبیل سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟