Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گزارش ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا تنها در ۲۴ ساعت در فرانسه که رکورد جدیدی را ثبت کرد، رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه در سخنرانی شب سال نو به مردم درباره هفته‌های سخت پیش‌رو هشدار داد.

به گزارش قدس آنلاین، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت:

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه هشدار داد که چند هفته پیش‌رو سخت خواهد بود زیرا این کشور پس از ثبت ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا تنها در ۲۴ ساعت که بالاترین میزان ابتلای ثبت شده در یک شبانه‌روز در این کشور بوده، به سمت جشن‌های آرام سال نو می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون در سخنرانی در شب سال نو گفت: هفته‌های آینده سخت خواهد بود، همه ما این را می‌دانیم.

در حالی که ابتلا به اُمیکرون در اروپا در حال گسترش است، برای سومین روز متوالی بود که فرانسه بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا را ثبت می‌کرد.

ابتلا در فرانسه از کشورهایی که آزمایش‌های گسترده را انجام می‌دهد، بسیار بالاتر از آمار ثبت‌شده در ایتالیا و انگلیس بود که همچنین رکوردهای جدیدی را در روز جمعه به ترتیب با ۱۴۴ هزار و ۲۴۳ و ۱۰۶ هزار و ۱۲۲ مورد گزارش کردند.

در پاریس، آتش‌بازی سنتی شب سال نو که مرکز آن هر ساله طاق پیروزی و شانزه لیزه بود، لغو شد، زیرا مقامات شهری گفتند بیم آن دارند که باعث شود جمعیت زیادی از مردم نتوانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه بار دیگر خواستار واکسیناسیون گسترده شد و این اقدامات را راه‌حلی برای خروج از این بیماری همه‌گیر دانست که به گفته او در سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر است.

ماکرون در سخنرانی خود به نیاز به اقدامات بهداشتی محدودتر از آنچه قبلا اعلام شده بود اشاره نکرد و افزود که دولت باید از محدود کردن بیشتر آزادی‌های فردی مردم خودداری کند.

وی گفت: «ما با پیروی از همان اصول روز اول (پاندمی) چالش فعلی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر بهداشت فرانسه نیز روز دوشنبه هشدار داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در اوایل ماه ژانویه به ۲۵۰ هزار نفر در روز خواهد رسید.

بر اساس آمار وبگاه آماری worldometers، فرانسه از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون حدود ۱۰ میلیون ابتلا و بیش از ۱۲۳ هزار و ۷۰۰ فوتی را ثبت کرده است.

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفته سویه بشدت سرایت‌پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

منابع خبری گزارش داده‌اند شمار ایالت‌هایی در آمریکا که در آن‌ها میزان بستری بر اثر کرونا به بالاترین حد در ماه‌های اخیر رسیده افزایش یافته است.

دانشگاه «جانز هاپکینز» بامداد پنجشنبه اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا مجموعاََ بیش از ۴۲۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین میزان مبتلای روزانه از زمان آغاز همه‌گیری در این کشور است.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد جهش‌های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت‌های خنثی‌کننده آنتی‌بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد.

پیش‌تر یک متخصص سرشناس ویروس‌شناسی در آمریکا هشدار داد که ۳۲۰۰۰ نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. اظهارات دکتر «گرگوری پولند» در حالی مطرح شده که توالی نشان می‌دهد سویه جدید اُمیکرون کرونا به نیمی از کل ایالت‌های ایالات متحده راه یافته است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در کاخ سفید نیز مشاهده شده، گفت سویه اُمیکرون در این کشور به سویه غالب تبدیل شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ا میکرون در اروپا ماکرون ویروس کرونا ا میکرون سویه جدید روز جمعه سال نو جدید ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی