Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@10:36:39 GMT

تخم‌مرغ هم از سبد غذایی خانوار‌ها حذف شده؟

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۱۹۳۳

تخم‌مرغ هم از سبد غذایی خانوار‌ها حذف شده؟

افزایش یک باره قیمت تخم‌مرغ در بازار مصرف و پیش‌بینی افزایش چند برابری قیمت کنونی آن، بسیاری از مصرف کنندگان این کالای پروتئینی تاکنون ارزان را با نگرانی‌هایی از بابت حذف آن از سبد غذایی خانواده‌شان مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های اخیر شاهد اخبار نگران‌کننده‌ای در باره قیمت تخم مرغ بودیم؛ محصولی پروتئینی که گرانی قیمت آن، موجب حذف این ماده غذایی از سبد خانوار‌های کم درآمد و حتی متوسط خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت تخم مرغ که به گفته یکی از روسای هیات مدیره اتحادیه‌های استانی مرغ تخم‌گذار غیرقانونی بوده است، پس از آن رخ داد که اخباری مبنی بر حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی برای خوراک دام و طیور از ابتدای دی ماه منتشر شد.

با وجود آن که هنوز یارانه ارزی واردات خوراک دام و طیور حذف نشده است، اما مرغداران مطمئن هستند که این یارانه ۴۲۰۰ تومانی به زودی و در بودجه سال آینده حذف خواهد شد، مساله‌ای که موجب افزایش شدید قیمت تخم مرغ و سایر فرآورده‌های دامی خواهد شد و در این مورد نیز پیش‌بینی می‌شود در صورت حذف کامل یارانه واردات خوراک طیور، قیمت تخم مرغ تا شش برابر هم افزایش پیدا کند.

قیمت رسمی اعلام شده برای هر کیلو تخم‌مرغ در حال حاضر ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان است، اما بعید است مصرف‌کنندگان بتوانند تخم مرغ مورد نیاز خود را با چنین قیمتی خریداری کنند و در صورتی که نهاده‌های دام و طیور با قیمت مصوب به مرغداران تخصیص نیابد و آن‌ها ناچار به تامین خوراک طیور از بازار آزاد باشند، این قیمت فراتر نیز خواهد رفت.

این در حالیست که افزایش قیمت تخم مرغ تاثیر مخربی بر سبد غذایی خانوار‌های ایرانی خواهد گذاشت چرا که این محصول، یکی از ارزان‌ترین منابع تامین پروتئین برای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.

با تمام این اوصاف، قیمت هر کیلو تخم‌مرغ طی ۹ ماه گذشته نوسان قابل توجهی داشته و نرخ آن از میانگین هر کیلو ۱۶ هزار تومان به حدود ۲۱ هزار تومان رسیده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ تخم مرغ قیمت تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت

قیمت نفت در پی افزایش امید به آتش‌بس در جنگ غزه، برای سومین روز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بحبوحه افزایش امیدها به توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش ذخیره‌سازی‌ها و تولید نفت خام در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه امروز ساعت ۴ و ۵۶ به وقت گرینویچ با ۷۰ سنت یا ۰.۸درصد افت به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در ماه ژوئن با ۷۵ سنت یا ۰.۹درصد افت، ۸۱ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از تلاش دوباره مصر برای احیای مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی، که انتظار می‌رود توافق برای آتش‌بس بین دو طرف به سرانجام برسد، قیمت‌های جهانی نفت خام با کاهش روبه‌رو شد.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد امروز طی یادداشتی گفتند: احتمال توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها و هرگونه اختلال احتمالی در عرضه را کاهش داده است.

در همین حال، فشار بر قیمت‌ها سبب افزایش ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات‌متحده و افزایش عرضه آن شد.

اداره اطلاعات انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت آمریکا از روزی ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در ژانویه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در ماه فوریه رسید که بیشترین افزایش ماهانه آن طی سه سال گذشته است.

به‌گفته تحلیلگران ای‌ان‌زد، علائم تداوم تورم همچنین نگرانی‌ها را درباره تقاضا برای نفت خام افزایش داد و این در حالی است که در آستانه فصل افزایش سفرها با خودروهای شخصی در ایالات‌متحده، که سبب افزایش شدید تقاضای بنزین می‌شود، این نگرانی‌ها اوج خواهد گرفت.

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) نشان داد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل با ۱۰۰ هزار بشکه افت به ۲۶ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

دیگر خبرها

  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد