Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در سال‌های نه چندان دور، بروجرد یکی از شهرستان‌های مطرح لرستان در حوزه فعالیت واحدهای صنعتی به حساب می‌آمد که متأسفانه امروز به دلیل برخی مسائل و مشکلات این واحدهای صنعتی دیگر آن رونق و پویایی گذشته را ندارند و در شرایطی به سر می‌برند که یا تعطیل شده‌اند و یا با ظرفیت بسیار پایینی فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه «سامان کاشی» از جمله این واحدهای صنعتی بروجرد بود که زمانی در نوع خود یکی از بهترین واحدهای تولیدی کاشی خاورمیانه به حساب می‌آمد و این در حالیست که در سال‌های اخیر این واحد اقتصادی به دلیل مشکلات مالی، حال و روز خوبی ندارد و چرخ تولید آن دیگر نمی چرخد.

«سامان کاشی بروجرد» در زمان فعالیت خود، یکی از واحدهای تولید عمده کاشی و سرامیک در سطح کشور محسوب می‌شد که به دلیل مشکلات مالی و ورشکستگی، تعطیل شد و کارگران آن نیز کار بیکار شدند.

پیش از برگزاری سفر هیئت دولت در قالب سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم فراهم شد. در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار دارد تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود. برای پیگیری این گزارش‌ها لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را مطالعه کنید.

و اما با پایان یازدهمین سفر استانی دولت به لرستان، کار جمع‌بندی مصوبات و دستاوردهای سفر در دستور کار دستگاه‌های متولی قرارگرفته، در این راستا در خبرگزاری مهر نیز جمع‌بندی سفر هیئت دولت و انطباق مصوبات با محورها و اولویت‌های نظام مسائل استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

همچنین به‌زودی پروژه این خبرگزاری در زمینه پیگیری مصوبات سفر دولت به لرستان در قالب یک پرونده ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. گزارش یا گزارش‌های جمع‌بندی سفر مبتنی بر نظام مسائل استان با نگاهی به گزارش‌های تولیدشده پیش از سفر بسته خواهد شد و پیش روی مخاطبان این خبرگزاری قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان در قالب سلسله گزارش‌هایی «مطالبات مردم لرستان از دولت» را پیگیری و مطرح کرد، گزارش «زنجیر بر دست و پای تولید / مردم منتظر تحقق مطالبات هستند» از جمله این گزارش‌ها بود که در آن بر ضرورت عملی شدن وعده‌های حجت الاسلام رئیسی، در مقام رئیس قوه قضائیه هنگام سفر قبلی خود به لرستان تاکید شده بود.

به گفته ندری مدیر اجرایی و احیای کارخانه سامانه کاشی بروجرد، در زمان فعالیت، این کارخانه ۴۰۰ اشتغالزایی به صورت مستقیم و ۱۰ هزار مورد به صورت غیر مستقیم داشته است و حالا برای فعالیت مجدد و احیا چشم امید به تدبیر و ورود جدی دولت سیزدهم دارد.

دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات قضائی «سامان کاشی»

حجت الاسلام سید «ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری در جریان سفر اخیر خود به لرستان و در شورای اداری استان، به مشکلات دو شرکت عظیم خودرو و سامان کاشی بروجرد اشاره کرد و از رئیس‌کل دادگستری لرستان خواست مشکلات قضائی مربوط به این دو صنعت را پیگیری کند تا این ظرفیت‌ها بتواند تبدیل به شغل و کار شوند.

وی با بیان اینکه اینجا زیرساخت هست و باید ببینیم گیر کار کجاست و باید این مشکل را حل کنیم، خواستار ایجاد کارگروهی از سوی وزیر صمت با کمک استانداران برای رفع مشکل واحدهای تولیدی شد چرا که بعضی از واحدها به ناحق متوقف شده‌اند.

اختصاص ۵۰ میلیارد تسهیلات برای فعالیت مجدد کارخانه

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در جریان سفر دولت به لرستان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان بروجرد سفر کرد تا از نزدیک مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان را بررسی کند.

وی در سخنانی با اشاره به کارخانه سامانه کاشی بروجرد اظهار داشت: شرکت سامان کاشی در بروجرد طی سال‌های اخیر متوقف شده است و چون ورشکست بود در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یک گروهی اعلام آمادگی کرده است تا این شرکت را بازسازی کند، تصریح کرد: با رئیس سازمان صنعت و معدن لرستان صحبت کرده‌ام و تأیید کردند که کارهای خوبی دارد انجام می‌شود.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه برای نوسازی و بازسازی شرکت سامان کاشی ۵۰ میلیارد اعتبار پیش بینی می‌شود، افزود: این شرکت چندسال تعطیل بوده و یکسری از ماشین آلات آن نیاز به نوسازی دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک صنعت و معدن این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد و در مصوبات سفر است که این میزان تأمین اعتبار شود، گفت: ان شاالله تا پایان سال این شرکت فعال می‌شود تا برای ۴۰۰ نفر هم ایجاد اشتغال شود.

سرمایه‌گذار برای گرفتن تسهیلات به بانک مراجعه کند

بهزاد منصوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از تأکیدات رئیس جمهور در سفر به لرستان تعیین تکلیف و احیای مجدد کارخانه «سامان کاشی» بروجرد بود.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور به وزارت صمت و سایر مجموعه‌های ذی ربط در راستای ورود جدی برای حل مشکلات کارخانه «سامان کاشی» بروجرد گفت: در این راستا نیز کارگروه بررسی و رفع موانع واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل لرستان در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت، شکل گرفت و یکی از این واحدها نیز کارخانه «سامان کاشی» بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه برای «سامان کاشی» حدود دو ماه پیش مجوز معرفی و پرداخت تسهیلات را از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته بودیم گفت: سرمایه گذار باید برای ارائه اسناد، مدارک و تقاضای گرفتن این تسهیلات، به بانک مراجعه کند.

منصوری با اشاره به آغاز بازسازی این کارخانه بیان داشت: کوره‌ها و تجهیزات این کارخانه در حال اورهال هستند.

«سامان کاشی» در شُرف راه‌اندازی مجدد

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برگزاری جلسه با امور ورشکستگی قوه قضائیه برای رفع مشکلات حقوقی کارخانه «سامان کاشی» بروجرد اظهار داشت: در این جلسه تصمیمات لازم برای تسهیل و راه اندازی مجدد هر چه سریع‌تر این کارخانه مهم در شهرستان بروجرد اتخاذ شد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های به عمل آمده و با توجه به تأکیدات رئیس جمهور در سفر به لرستان بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور، هر چه سریع‌تر این کارخانه به چرخه تولید بازگردد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت راه اندازی مجدد این کارخانه، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شهرستان بروجرد فراهم خواهد شد.

مقصودی در ادامه بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته این کارخانه در شرف راه اندازی است.

کد خبر 5386682

منبع: مهر

کلیدواژه: مطالبات مردم لرستان از دولت کاشی و سرامیک بروجرد مطالبات مردم لرستان از دولت سیدابراهیم رئیسی وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان بهزاد منصوری فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی 9 دی قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی سفر رئیس جمهور به قم سیدابراهیم رئیسی آمار کرونا حماسه نهم دی ماه گرگان فتنه 88 عکس استانها واحدهای صنعتی معدن و تجارت کاشی بروجرد سامان کاشی رئیس جمهور راه اندازی گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدمهدی طهرانچی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، «محمدرضا جابر انصاری» را به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد منصوب کرد.

«جابر انصاری» متولد سال ۱۳۵۳ بروجرد، دارای مدرک دکترای تخصصی رشته مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی و عضو هیئت عالی دانشگاه بروجرد است.

بنابراین گزارش، «طهرانچی» طی نامه‌ای جداگانه، از زحمات و تلاش‌های «سیامک بهاروند» رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 6088238

دیگر خبرها

  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد