Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@00:29:28 GMT

آیتو M۵ محصول احتمالی بهمن موتور +عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۲۱۶۳

آیتو M۵ محصول احتمالی بهمن موتور +عکس

شنیده ها حاکی از آن است که احتمالاً گروه بهمن و شرکت بهمن موتور بزودی تولید این کراس اوور برقی را آغاز خواهند کرد.

به گزارش مشرق، در حال حاضر آیتو M۵ در کارخانه شریک بهمن موتور (برای پروژه دیگنیتی) در چین تولید می شود و با توجه به سیاست های گروه بهمن، احتمال آن بسیار است که محصول برقی این خودروساز بخش خصوصی، کراس اوور جدید هواوی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیتو محصولی تحت نشان Seres چین است. این همان نشانی است که خودروی قبلی هواوی با نام SF۵ با آن تولید شده بود. این کمپانی که با نام SF موتورز هم شناخته می شود سازنده قطعات و خودروهای الکتریکی است و یکی از مهم ترین کمپانی های دانش بنیان در آمریکاست که در واقع، زیرمجموعه مهم Sokon چین محسوب می شود. این یعنی علاوه بر هواوی، طرف دیگر سازنده این خودرو هم از نظر تکنولوژیک سطح بالاتری را نسبت به دیگر رقبا ارائه می دهد.

مهم ترین نکته در ساخت آیتو M۵ استفاده از سیستم عامل جدید هواوی در سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودروست که این سیستم عامل HarmonyOS نام دارد. این سیستم قابلیت همگام سازی با دیگر محصولات هواوی را دارد و برای مثال، شما می توانید با گوشی همراه خود و یا با ساعت هوشمند خودروی خود را باز و بسته و یا روشن و خاموش کنید. البته این سطح اولیه از امکاناتی است که این همگام سازی به شما می دهد و قطعاً دسترسی هایی جالب تر را در این خودرو خواهیم داشت.

در حال حاضر مدیران هواوی می گویند که آیتو M۵ رقیب اصلی تسلا مدل Y به حساب می آید و برای همین می بینیم که در اولین عرضه این محصول برقی، قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار برای آن اعلام شده است.
نکته قابل توجه در مورد آیتو M۵، ویژگی حرکتی این محصول برقی است. M۵ یک خودروی برقی است که در آن از یک پیشرانه بنزینی ۱٫۵ لیتری هم استفاده شده و این قوای محرکه صرفاً وظیفه شارژ باتری ها را بر عهده دارد و برای همین با کمترین سطح آلایندگی و فشار در این خودرو کار می کند. همچنین آیتو M۵ این قابلیت را هم دارد تا بدون روشن شدن پیشرانه بنزینی و با شارژ کردن باتری ها توسط برق شهری، مسافت ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر را بپیماید. باتری های آیتو M۵ در کمتر از ۴۵ دقیقه با برق شهری شارژ می شوند و در صورتی که باک بنزین خودرو هم پر باشد، این کراس اوور جدید می تواند تا مسافت ۱۱۰۰ کیلومتر را بدون توقف حرکت کند.

نمونه پایه آیتو M۵ به یک موتور برقی مجهز است که ۲۷۲ اسب بخار را با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند. این نسخه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای این کراس اوور حدود ۲٫۲ تنی، در کمتر از ۷٫۵ ثانیه فراهم می کند. اما نمونه های جذاب آیتو به دو پیشرانه الکتریکی مجهز هستند که به ترتیب ۴۲۸ و ۴۹۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۷۲۰ و ۶۷۵ نیوتن متر تولید می کنند و می توانند تا در محدوده ۴٫۵ ثانیه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر M۵ را ثبت کنند.

در نسخه فول آپشن آیتو M۵ امکاناتی مانند رانندگی خودکار، ترمز هوشمند، سیستم صوتی پیشرفته، سامانه آنالیز وضعیت راننده و… وجود دارد.

پیش این مدیران گروه بهمن اعلام کرده بودند که در آینده نزدیک به سراغ خودروهای برقی (تمام برقی و یا ترکیبی برق و بنزین) می روند. حال با توجه به اینکه شریک تجاری گروه بهمن بر سر پروژه دیگنیتی، تولید آیتو M۵ را در چین انجام می دهد، احتمال آن بسیار است که در ماه های آتی، شرکت بهمن موتور نسخه ایرانیزه این محصول برقی را به بازار کشور معرفی کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت چین خودرو موتور آیتو اخبار خودرو بازار خودرو بهمن موتور خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت محصول برقی بهمن موتور کراس اوور گروه بهمن آیتو M۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا

فرهاد فتوره چی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه انجام می شود یکی محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل های تکنولوژیک و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع مانیتور دید در روز ، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، سیمیلاتور، پایه های شبیه سازامواج دریا، کامپیوتر استاندارد دریایی، آنتن بیسیم، پردازش تصویر و اتوپایلوت است.

وی با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت در این باره توضیح داد و افزود: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها (ویژه سنتورهای کنترل از راه دور)طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فتوره چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی موثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه اند، دست می یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

وی درباره مشخصات این محصول توضیح داد و گفت : بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملا ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز است. رنج دمایی این محصول از صفر تا ۶٠ درجه سانتی گراد است.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی های رایانه ای و تجهیزات بازی های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می رود.

کد خبر 6089403 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • سئو سایت وردپرس چیست؟