Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حمزه‌پور دبیر میز نخبگان و استعدادهای برتر مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری و مدیر اندیشکده فناوری نرم دانشگاه امام صادق علیه السلام است.

حمزه‌پور در نشستی با خبرنگاران فارس، تاکید داشت که ایران طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده یک فرصت تاریخی دارد تا بتواند عقب ماندگی‌های توسعه صنعتی و اقتصادی خود را با توجه به صنایع فرهنگی مرتفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان حال و آینده را جهان فرهنگی و به تعبیری جهان نرم دانست و معتقد بود که قدرت حقیقی کشورها از قدرت نرم برآمده و برتری در رقابت‌های فرهنگی در بستر صنعت فرهنگی است.

حمزه‌پور از رهبر بودن شرکت‌های فناوری نرم و ارز آوری، درآمدزایی و ثروت افزایی این شرکت‌ها در این مصاحبه گفت و تاکید کرد که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید از فناوری‌های نرم شروع شود.

وی همچنین از فعالیت‌ها و هسته‌های اندیشکده فناوری نرم دانشگاه امام صادق (ع) گفت.

 

فارس: به عنوان اولین سوال از فناوری نرم بگویید.

حمزه‌پور: من یک نیاز پژوهشی، اجرایی و توسعه‌ای را در کشور احساس می‌کنم و معتقدم صنایع سنتی که به آن صنایع سخت می‌گوییم و زیرمجموعه فناوری سخت است، نمی توانند کشور را به توسعه صنعتی برسانند.

در تقسیم بندی، فناوری به دو قسمت کلان تقسیم می‌شود که اصطلاحا فناوری سخت و فناوری نرم هستند. در فناوری سخت دو اصل فرآیند مواد اولیه و فرآیند طراحی اجزاء و محصول تقریبا قابل لمس است. مواد اولیه مثل آهن، چوب و... که شما آنها را می‌بینید و ملموس است. صنایع سخت مثل صنایع سیمان، صنعت پتروشیمی و صنعت خودرو است و محصولاتشان قابل لمس است. صنعت سخت تا به حال نتوانسته جهش اقتصادی و توسعه ای ایجاد کند.

  بال دومی در فناوری به نام فناوری نرم و صنایع زیر مجموعه فناوری نرم داریم البته توجه داشته باشید که هر صنعتی منذوج از صنعت سخت و نرم است. فناوری‌های نرم و صنایع نرم از تقاطع علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی حاصل می‌شود. مواد اولیه آن هم خلاقیت و نوآوری است. 

صنایع نرم زیر مجموعه فناوری نرم هستند. صنایع قسمت نرم، اشتغال زایی فراوانی دارند و همچنین با حفظ فرهنگ، عمدتا جوانان در آن قسمت حضور فعالی دارند.

صنعت نرم یا فناوری نرم در همه کشورها موفق نیستند.در کشورهایی با تمدن تاریخی مثل ایران، مصر و چین که دارای زبان بسیار قوی و ریشه دار و نیروی جوان هستند، زمینه های بسترسازی برای اینکه صنایع نرم شکل بگیرند، فراهم است. به خاطر همین ایران یکی از کشورهایی است که بالقوه و بالفعل بستر بسیار خوبی برای طراحی، ایجاد، توسعه و گسترش صنایع نرم از جمله صنایع فرهنگی و خلاق مثل صنعت گردشگری، صنعت موسیقی، صنعت تئاتر، صنعت بازی های انیمیشنی یا صنعت بازی های  گیمی فیکیشن ها، بازی های مدیریتی و انواع طراحی اپلیکیشن‌ها دارد. 

در ایران، شش تا هفت سال است که ستاد ویژه‌ای در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به نام ستاد فناوری‌های نرم وهویت ساز داریم. در روزهای اخیر هم یک طرح بسیار خوبی به تصویب نمایندگان محترم مجلس رسید که از شرکت‌هایی که در زمینه فناوری نرم فعالیت می کنند، حمایت کنند.

فارس: از مزایا و محاسن فناوری نرم بگویید.

حمزه‌پور: خوبی صنایع فناوری نرم این است که اشتغال زایی مستقیم و فراوانی دارد. مثلا با توجه به اقلیم کشور، فصول مختلف و انواع و اقسام بوم گردی ها را داریم، این تنوع اقلیمی که کشور دارد بستر خیلی خوبی برای صنعت گردشگری است و می‌تواند سب ارتقاء این صنعت شود. صنعت گردشگری تقریبا اشتغال مستقیم و فراوان فارغ التحصیلان را به همراه دارد.

برای حوزه های مختلف باستان شناسی، زبان، تاریخ و حوزه های دیگر در بازار فعلی، کار به وجود می آید. در صنایع نرم و خلاق برای آنها می توان بیشمار اشتغال زایی فراهم کرد. نکته بعدی حسن این صنایع است که اصطلاحا می گویند صنایع پاک هستند یعنی آلودگی هوا و آلودگی صوتی ندارند و اتفاقا به گسترش فرهنگ ایرانی ـ اسلامی هم کمک می‌کنند.

*مفهوم فناوری به ویژه بعد از کرونا در حال تغییر است

مفهوم فناوری به ویژه بعد از کرونا درحال تغییر است. شتاب تغییر فناوری با زمینه محدود، به فناوری با زمینه گسترده و از فناوری سخت به فناوری نرم بعد از کرونا بیشتر شده است. آموزش یک نمونه از زیر مجموعه های فناوری نرم است. در دوره کرونا در تمام دنیا از فناوری های سخت حضوری شیفت پیدا کردیم به فناوری‌های حاصل از بسته فضای مجازی. عملا پدیده کرونا شتاب دهنده بسیار خوبی برای این فرهنگ سازی بود و این فرهنگ سازی بسیار خوب انجام شد.

جهان حال و آینده، جهان فرهنگی و به تعبیری جهان نرم است. قدرت حقیقی کشورها از قدرت نرم برآمده و برتری در رقابت‌های فرهنگی در بستر صنعت فرهنگی است. یعنی رقابت حال و آینده دنیا بیشتر با صنایع فرهنگی و خلاق است.

کشورهای آسیایی به ویژه آسیای جنوب شرقی به خصوص در صنایع فرهنگی و خلاق و به صورت کلی در صنعت نرم، گوی سبقت را از همه ربوده اند و کشورهای موفقی شده اند. بعضی از کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران یک فرصت تاریخی دارند. ایران ۱۰ الی ۲۰ سال آینده یک فرصت تاریخی دارد برای اینکه بتواند عقب ماندگی‌های توسعه صنعتی و اقتصادی خود را با توجه به صنایع فرهنگی مرتفع کند.

* بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید از فناوری‌های نرم شروع شود

فارس: فناوری‌های نرم چگونه به قدرت و پیشرفت کشورمان کمک می‌کند؟

حمزه‌پور: من معتقدم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید از فناوری‌های نرم شروع شود. ما اگر قرار است گام دومی در انقلاب اسلامی طی کنیم، باید نقاط قوت را افزایش دهیم و نقاط ضعف را پوشش دهیم.

یکی از جاهایی که باید توجه کنیم برای اینکه  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از حالت شعار خارج شود، فناوری‌های نرم و صنایع برآمده از فناوری‌های نرم است. فناوری های نرم سوابق تاریخی دارد و از قبل بوده است ولی الآن دسته بندی‌های بسیار خوبی شده است.

با توجه به اینکه اقتصاد کلاسیک به سمت اقتصاد نئوکلاسیک و بعد اقتصادهای رفتاری و اقتصادهای شناختی رفته  است، فناوری های نرم و صنایع نرم می تواند باعث پیشرفت کشورها در حوزه صنایع نرم شوند. ما الآن یک فرصت تاریخی داریم برای اینکه این اتفاق ان‌شاءالله بیفتد‌. به ویژه اینکه بازارها مثل قبل بازارهای کلاسیک نیستند و ما الآن بازارهای اجتماعی، بازارهای فرهنگی و بازارهای سیاسی داریم و ما برای همه این بازارها محصولات خاص خود را می‌خواهیم.

فارس:چگونه می‌توانیم از طریق فناوری نرم کیفیت محصولات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را ارتقاء دهیم؟

حمزه‌پور: ما نیازمند محصولات فرهنگی و اجتماعی هستیم، صنایعی که کار آنها در اصل فناوری‌های نرم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد. مثل صنعت سینما که خودش صنعت کاملی است و این روند را صنعت می‌گوییم چون چرخه کامل طراحی، ایده و رسیدن به محصول و بعد تأمین مالی، بازار یابی و فروش محصول را دارد.

وقتی زمینه اصلی صنعت، زمینه فرهنگی فکری و علوم انسانی باشد، اصطلاحا می گویند «صنایع فرهنگی، خلاق و صنعت نرم».

در کشورما هم الحمدالله شرکت‌های بیشماری تشکیل شده که ذیل فناوری‌های نرم و هویت ساز است. شرکت های  دانش بنیان و خلاق و استارتاپ که  موضوعشان صنایع خلاق و این گونه مباحث است. 

* ارز آوری و درآمد زایی و ثروت افزایی با حفظ ارتقای فرهنگ کشور توسط شرکت‌های صنایع و فناوری‌های نرم

به دلیل ارز آوری، درآمد زایی و ثروت افزایی شرکت‌ها با حفظ ارتقای فرهنگ کشور و پاک بودن فعالیت آنها و اشتغال‌زا بودن این صنایع و فناوری‌های نرم، توجه خوبی به آنها می‌شود اگرچه سرعت این توجه کم است اما امید داریم که بیشتر شود.

فارس: در اندیشکده فناوری نرم دانشگاه امام صادق(ع) چه خبر است؟

حمزه‌پور: کار ما در این دانشگاه، فرهنگ سازی و ایجاد این توجه و تولید محتوا درقالب کتاب، مقاله، وبینار، سمینار و تشکیل شرکت‌های نوپای خلاق و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه است. .به همین علت من از بهمن ماه ۹۸ هسته فناوری نرم را به عنوان عضو هیئت علمی ذیل دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) تشکیل دادم و تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در قالب هسته فناوری نرم، ما تقریبا ۴۵ وبینار تخصصی و ۵ مدرسه تابستانه و پاییزه برگزار کردیم  و کتاب فناوری نرم هم تالیف شد. مقالات متعددی در حوزه فناوری نرم و صنایع نرم و مدیریت استعدادهای خلاق ایجاد شد که الحمدالله مقالات یکی پس از دیگری جزء مقالات برتر شناخته شده است.

همکاران من که در تالیف مقالات کمک می‌کردند همگی  برنده جوایز پژوهشی شدند و هسته فناوری نرم، هسته ی برتر دانشگاه امام صادق(ع) در جشنواره  ۱۳۹۹ شد.

به خاطر فعالیت های گسترده ای که هسته فناوری نرم داشت و فرهنگ سازی خوبی که اندیشکده فناوری نرم انجام داده بود، از۳۰ آبان۱۴۰۰ ماموریت‌ها و اهدافی به آن داده شد؛ از جمله تلاش برای شکل دهی به شبکه افراد و نهادهای فعال و اثر گذار در حوزه فناوری های نوین اعم از صنایع نرم، اساتید و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور، مراکز علمی فناوری و نهادهای سیاست‌گذاری. این اندیشکده تا کنون در حوزه شبکه سازی واقعا خوب عمل کرده و روز به روز به تعداد شبکه های علمی سرمایه‌های انسانی اضافه می‌شود.

 

دومین هدف و ماموریتی که برای اندیشکده فناوری نرم دانشگاه امام صادق (ع) تعریف شده و به جد دنبال آن هستیم، برگزاری رویدادها، تولید محتوای مناسب آموزشی ـ پژوهشی، ترویج چندرسانه‌ای مرتب برای مخاطبان دانشگاهی و سیاست گذاران و عموم مردم.کارهایی توسط هسته فناوری نرم و اندیشکده های نرم به عنوان تولید محتوا و تولید محصول هم عرضه شده و هم به فروش می‌رسد.

عملا درآمد اختصاصی اندیشکده از تولید محتوایی است که در آن صورت می‌پذیرد،  من معتقدم اگر قرار باشد از مجموعه‌ای حمایت شود، یک سال کافی است، اندیشکده و شرکت دانش بنیان برای این تاسیس شده است که بتواند درآمد زایی کند. اندیشکده‌ای که خودش نتواند در آمدزایی و مدیریت کند و محصولاتش مخاطب نداشته باشد، تعطیل شود بهتر است. این درآمدزایی باید همراه با تولید محتوا و حفظ سیستم‌های ارزشی باشد. 

 هدف سومی که برای اندیشکده تعیین شده مشارکت با بهترین سرمایه‌های انسانی است که به عنوان مدیران هسته‌های تخصصی شناسایی شده‌اند.

فعالیت‌های این اندیشکده ذیل فعالیت‌های نرم تعریف می‌شود و هسته مستقلی تشکیل می دهد. شبکه سازی هایی انجام می‌‌گیرد و به میزان قدرت و کیفیت رهبری و راهبری خودش می تواند آن هسته را فعال کند. بالا سری مربوط به درآمدهای هسته‌ها به خودشان برمی‌گردد.

آخرین ماموریتی که به ما محول شد برگزاری و برقراری ارتباط با دستگاه‌های سیاست‌گذاری کشور و تلاش برای اثرگذاری و تصمیمات و سیاست‌های مرتبط با فناوری‌های نرم است. 

من آینده را بر خلاف بعضی‌ها که تاریک یا مبهم می‌بینند، روشن می‌بینم و حوزه فناوری نرم و صنایع نرم را با همه مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، حوزه فعالی می‌دانم و معتقدم اگر جوانان ایده داشته باشند و خلاقیت و روحیه کار تیمی داشته باشند، آینده بسیار روشنی دارد.

* شرکت‌های فناوری و صنایع نرم خیلی زود به درآمد می‌رسند

 نیروی انسانی این شرکت دانش بنیان خلاق و استارتاپ‌های به ویژه در حوزه فناوری نرم کمتر از ده نفر است و شرکت‌های جمع و جور و چابک و پر ایده هستند. این شرکت‌ها فلت (تخت) هستند، ساختارهای سلسله مراتبی ندارند و چابک هستند، برهمین اساس خیلی زود به درآمد می رسند. باتوجه به اینکه حیات این نوع شرکت‌ها بر اساس خلاقیت و نوآوری است، اصطلاحی که برای این شرکت‌ها و سازمان هایشان به کار می برم سازمان های FLO هستند.

فارس: ویژگی سازمان‌های FLO چیست؟

حمزه‌پور: یعنی Fast Learning Organization سازمان های تند آموزند؛ حتی از سازمان‌های یادگیرنده هم یاد گیرنده ترند. پیتر سنگه اصطلاح سازمان یادگیرنده را برای این سازمان ها گذاشته بود و تغییرات زیادی دارند. در شبکه اجتماعی هم می بینید که تغییرات زیاد است و اصلا دنیا به سمت تغییرات بزرگ رفته  است.

ما با دنیای جدیدی روبه رو هستیم. به خاطراینکه تغییرات خیلی بالاست، حیات این سازمان‌ها در این است که دائما به صورت شبانه روزی یاد بگیرند. این سازمان‌ها از سازمان‌های حتی یادگیرنده نسل قبلی هم یادگیرنده ترند و خودشان این تغییرات را اول باید فهم سریع کنند.

*شرکت‌های فناوری نرم، رهبر هستند

فناوری نرم و صنعت نرم شرکت‌ها و سازمان‌هایی را لازم دارد که تندآموز باشند، یعنی کاملا شرکت‌های FLO باشند که و دائما بتوانند ایده‌های جدید، محصولات جدید و درآمدزایی بالا داشته باشند. چون محصولات نویی بیرون می‌دهند پس رهبر بازارند و به خاطر اینکه رهبر بازارند، قیمت دست خودشان است و چون قیمت دست خودشان است، می‌توانند نیاز بازار را اقناع کنند.

فارس: چطور این کار را می‌کنند؟

حمزه‌پور: چون نیازهای نسل جدید را فراهم می‌کنند. قبلا گوشی‌های همراه خیلی نیاز نبود ولی الآن می‌بینید که افراد بدون گوشی استرس میگیرد. اصطلاحا نیاز را خلق می‌کنند و اصلا این خلق نیازی که ایجاد شده باعث این است که قیمت هم دست خودشان باشد و محصولات و درآمد خوبی هم دارند، این شرکت‌ها اگر در لبه فناوری حرکت کنند، بی رقیب هستند. 

فارس: برگردیم به فعالیت‌های اندیشکده فناوری نرم دانشگاه امام صادق(ع)

حمزه‌پور: اندیشکده فناوری نرم، زیر مجموعه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق (ع) فعالیت می‌کند. یک اندیشکده فرادانشکده‌ای است. رئیس شورای راهبردی اندیشکده آقای دکتر عادل آذر هستند و رئیس شورای سیاست گذاری آقای دکتر غلامرضا گودرزی.

این اندیشکده تعدادی مشاور تخصصی در حوزه‌های مختلف دارد، هسته‌های تخصصی ذیل اندیشکده تعریف شده است. این تقسیم بندی که شما در اندیشکده فناوری نرم دانشگاه امام صادق (ع) می‌بینید دقیقا برمبنای استاندارد است. در اصل خانم جین زویینگ فناوری نرم را مطرح کرد و به عنوان اولین نظریه پرداز در حوزه فناوری نرم این تقسیم بندی هسته را انجام داد. البته یکی دوتا از هسته‌ها بومی ما هستند که بر مبنای سیستم ارزشی ما قرار دارند که یکی از مهم ترین هسته‌های ما هسته صنایع فرهنگی و خلاق است و سیاست گذاری، خط مشی گذاری، تنظیم گری و آموزش و پژوهش تمام صنایع نرم فرهنگی و خلاق در این هسته اتفاق می افتد.

هسته اقتصاد نرم و خلاق را داریم که در حوزه‌های اقتصاد رفتاری  و اقتصاد شناختی فعالیت می‌کنند، هسته فناوری نرم دینی را داریم، یعنی مفاهیم دینی در بستر فناوری بیشترین اثرگذاری را در فناوری نرم دینی می‌گذارد. ما به دنبال این هستیم که یک بازتعریفی از اثرگذاری مفاهیم دینی در بستر فناوری داشته باشیم. مثلا فرض کنید سریال حضرت یوسف پخش  شد و همه دیدند، شما وقتی سوره یوسف را می خوانید در اصل پلان به پلان در ذهنتان هست؛ یعنی وقتی دارید می خوانید دقیقا مابه ازاء تصویریش در ذهنتان هست و یادگیری خیلی زود اتفاق می‌افتد. امید داریم که این هسته که در ابتدای کار هست بتواند پارادایم جدیدی را در کشور ایجاد کند.

یکی از هسته‌های بسیار مهم ذیل فناوری نرم، فناوری نرم رسانه و استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاقی هستند که ذیل رسانه شکل می‌گیرند. فناوری نرم سلامت هسته دیگری است، در هسته فناوری نرم مالی نیز به دنبال  شرکت‌های  خلاق دانش بنیان با موضوع مالی در سه حوزه بازار پول، بازار سرمایه و بازار بیمه هستیم.

یک هسته اختصاصی در مورد فناوری صنعت خودرو به خاطر حساسیت بالای این صنعت ایجاد کردیم. البته مرتبط با قسمت صنعت نرم خودرو است مثل تنظیم گری ها، سیاست گذاری ها، تحلیل آسیب شناسی و تحلیل فسادی که در صنعت خودروسازی وجود دارد.

هسته‌های دیگری نیز در این اندیشکده فعال هستند، هرکدام از هسته ها اگر به مرحله ای رسیدند که محصولاتی تولید کردند و نیاز به تجاری سازی داشت، هسته تجاری سازی محصولات فناوری و صنعت نرم به عنوان یک مشاور و منتور در خدمت هسته‌ها قرار می‌گیرد تا فرآیند تجاری سازیشان شکل بگیرد و بازاریابی و بازارشناسی و بازار سازی انجام شود.

الآن یک هسته دیگری هم در مورد جنگ شناختی به ما پیشنهاد شده است.دوستانی که در حوزه های فرهنگی فضای مجازی کار می کنند مثل جنگ های رسانه ای و شبیخون فرهنگی، تقاضا دادند که یک هسته ای را آنجا راه بیندازند. اینها عمدتا ذیل علوم شناختی یا همان اقتصاد نرم و خلاق است. خیلی از اینها علوم شناختی علوم رفتاری هستند.

 اولین نمایندگی اندیشکده را در استان یزد در ۲۵ آذر ۱۴۰۰ افتتاح کردیم. درخواستم از خود دانشگاه آزاد اسلامی یزد بوده است که در اصل اولین نمایندگی رسمی اندیشکده فناوری نرم در استان های کشور است. بعد از استان یزد در حال رایزنی هستیم و استان سمنان ان‌شاءالله دومین استان ما خواهد بود. قرار است نمایندگی اندیشکده فناوری نرم را آنجا داشته باشیم.

آخرین چیزی که به شما اعلام کنم این است که برنامه ریزی می کنیم در بهار ۱۴۰۱ با مشارکت دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران و دانشگاه های دیگری که به ترتیب می پیوندند، اولین همایش ملی فناوری نرم را در کشور داشته باشیم. با یک نشریه علمی پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) صحبت کردیم که یک شماره اختصاصی مقالات علمی پژوهشی را به این همایش اختصاص بدهند که الحمدالله این کارهم انجام شده است.

بعد از اینکه یکی دوسال در سطح ملی برگزار کردیم چشم انداز ما این است که ان‌شاءالله در سال سوم در حوزه بین الملل بتوانیم برگزار کنیم و کارها و گام‌های زیادی درپیش داریم. ان‌شاءالله اندیشکده اگر بتواند به اهداف خود برسد، امید این است که همراه با چند تا اندیشکده ای که ماموریتشان به اندیشکده ما نزدیک است، تبدیل به پژوهشکده بشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری نرم دانشگاه امام صادق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صنایع فرهنگی و خلاق دانشگاه امام صادق ع فناوری های نرم فناوری های نرم حوزه فناوری نرم نرم و صنایع نرم حوزه فناوری یک فرصت تاریخی فناوری نرم فناوری نرم سیاست گذاری حال و آینده شرکت ها زیر مجموعه بسیار خوبی فرهنگ سازی دانش بنیان فناوری سخت ان شاءالله سازمان ها فعالیت ها حمزه پور صنعت نرم هسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد