Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین لرزنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: به منظور اعمال سیاست‌های مدیریت عرضه ترافیک و جلوگیری از تراکم پارک خودرو در حاشیه معابر و اعمال عدالت در توزیع فضاهای پارک خودرو در معابر، سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر جهت اجرا به سرمایه گذار واگذار شد.

وی افزود: به همین منظور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و ستاد فرماندهی راهور مرکز استان کرمانشاه مقدمات راه‌اندازی سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه معابر شهری در کرمانشاه را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ترافیک و حمل و نقل درون شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا، قرارداد سرمایه‌گذاری و مشارکت پروژه مدیریت پارک حاشیه‌ای معابر شهر کرمانشاه به روش BOST (ساخت، بهره‌برداری، تسهیم منافع و انتقال) سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر شهر کرمانشاه، فی مابین شهرداری کرمانشاه و شرکت چشم‌انداز ارتباط به عنوان سرمایه‌گذار و مجری پروژه منعقد شده است.

لرزنگنه ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، کاهش ترافیک مبادی مرکزی شهر، توزیع عادلانه فضای پارک برای تمامی شهروندان با توجه به کمبود فضای پارک موجود، محاسبه دقیق و عادلانه مبلغ پارک به میزان استفاده از محل پارک و تبدیل پارک‌های بلند مدت به پارک‌های کوتاه مدت، جهت مدیریت و نظارت هر چه بهتر موارد اشاره شده است که در نتیجه درآمد حاصل از پرداخت هزینه پارک خودروها جهت توسعه زیرساخت های شهر کرمانشاه هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدت زمان قرارداد این پروژه از تاریخ بهره‌برداری به مدت ۶ سال است، گفت: تعداد جایگاه پارک تحت پوشش مدیریت پارک حاشیه‌ای مصوب شورای ترافیک استان کرمانشاه ۴ هزار جایگاه پارک است و تعرفه پارک معابر مصوب شورای اسلامی شهر کرمانشاه در نیم ساعت اول رایگان، به ازای ساعت اول پارک 22 هزار ریال و ساعت دوم پارک و بیشتر به ازای هر ساعت26 هزار ریال است.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهروندان جهت پارک خودرو و همچنین پرداخت هزینه پارک خودرو خود در معابر تحت پوشش مدیریت پارک حاشیه‌ای شهر کرمانشاه از طریق سامانه مدیریت پارک حاشیه‌ای به صورت خوداظهاری و بدون حضور پارکبان از طریق: اپلیکیشن موبایل، سرویس پیامکی، بات تلگرام، پوز بانکی و از طریق وبسایت اقدام به پارک و پرداخت هزینه پارک خود خواهند کرد.

لرزنگنه تاکید کرد: نحوه نظارت بر وضعیت پارک‌های انجام شده در معابر نیز به صورت کاملاً مکانیزه و بدون دخالت نیروی انسانی از طریق خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلف انجام خواهد شد و در صورتی که خودرویی پارک خود را اظهار نکرده و هزینه پارک خودروی خود را پرداخت نکرده باشد، مستقیماً توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهد شد.

وی در پایان، گفت: سامانه مدیریت الکترونیک و پارک حاشیه معابر کرمانشاه با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان که در ۳۶ محور اصلی شهر کرمانشاه در ۳ اولویت بر اساس تراکم خودرویی و میزان تردد با ظرفیت تقریبی ۴ هزار جایگاه پاک در شهر کرمانشاه اجرا می‌شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه پارک مدیریت ترافیک توزیع عادلانه سامانه مدیریت الکترونیک مدیریت پارک حاشیه ای شهرداری کرمانشاه شهر کرمانشاه پارک خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

او افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

کد خبر 847204 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران تصادف حوادث ایران

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر