Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:28:52 GMT

هشدار دکتر ملک محمدی به کشتی گیران!

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۲۲۹۹

هشدار دکتر ملک محمدی به کشتی گیران!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر تورج ملک محمدی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی اظهار داشت: در شرایطی که فدراسیون کشتی در قسمت سخت افزاری پوست اندازی کرده و ارتقاء پیدا کرده، کمیته پزشکی هم باید به موازات این تغییرات، پوست اندازی می‌کرد و در جلسه آخر شورای مدیران علیرضا دبیر دستوراتی به ما دادند که حتماً باید از نیرو‌های متخصص و دارای مدارک مرتبط در کمیته پزشکی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در زمینه فیزیوتراپی که یکی از نیاز‌های اصلی و ضروری کشتی گیران است گفت: فدراسیون دستگاه‌های بسیار جدیدی را با همکاری و نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی خریداری کرده است و از نظر بنده این دستگا‌ها جدیدترین آن‌ها است که در فیزیوتراپی کاربرد دارد. البته باید بگویم که فدراسیون پزشکی ورزشی در خرید جز به جز این دستگاه‌ها به ما کمک کرد، چون در گذشته دستگاه‌ها بدون مطالعه خریداری می‌شد.

برای درمان بین کشتی گیران تفاوت قائل هستیم

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه ما کار را به صورتی انجام می‌دهیم که در خانه کشتی شهید صدرزاده و خانه کشتی شهید هادی، تداخل کاری نداشته باشیم عنوان کرد: زمانی که اردوی جوانان و نوجوانان در یک خانه کشتی برگزار می‌شود و همزمان اردوی بزرگسالان در خانه کشتی دیگر برگزار می‌شود از جهت کار فیزیوتراپی و کار پزشکی و طبیعتاً امر ماساژ هیچ تداخلی بین این دو اردو وجود ندارد. چون از نظرما زیبنده نیست که یک کشتی گیر المپیکی با کشتی گیری که هنوز مراحل اولیه را طی می‌کند و از نظر سنی پایین است در یک جا مورد درمان قرار بگیرند.

او با بیان اینکه مسئله بعدی در خصوص بحث مبارزه با دوپینگ است که تاکید بسیار زیادی از سوی فدراسیون کشتی و شخص علیرضا دبیر در دو سال و نیم گذشته شده، که به صورت جدی این موضوع پیگیری شود.

دکتر ملک محمدی به تعامل بسیار خوب بین فدراسیون کشتی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اشاره کرد و گفت: چندین جلسه با ارکان مختلف ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در دفتر علیرضا دبیر داشته ایم. ما در هر لحظه‌ای خارج از مسابقه داخل مسابقه و داخل اردو از ورزشکاران برحسب شرایط قانونی تست دوپینگ انجام خواهیم داد. هیچ محدودیت تستی نخواهیم داشت. تشخیص با فدراسیون کشتی و کمیته پزشکی است که چه موقع تست گرفته شود تا بتوانیم ورزش پاکی داشته باشیم و قطعاً در این مورد با هیچ کسی تعارف نخواهیم داشت.

ماساژ مهمترین موضوع برای ورزشکاران است

او درباره ماساژ ورزشکاران گفت: در زمینه ماساژور هم علیرضا دبیر تاکید داشت که کمیته پزشکی نظارت دقیقی بر انتخاب ماساژور‌ها داشته باشد و پس از تائید بتوانیم از بهترین و با تجربه‌ترین ماساژور‌ها برای تیم‌های ملی استفاده کنیم، چون ماساژ مهمترین موضوع برای ورزشکاران است.

دکتر ملک محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص همکاری و تعامل کمیته پزشکی و انستیتو کشتی نیز، حسب دستور ریاست فدراسیون همکاری و تعامل بسیار نزدیکی با این مرکز علمی داریم و استقبال زیادی از این همکاری کرده ایم و به دنبال ارتقاء در زمینه پزشکی ورزشی برای مربیان و داوران و ورزشکاران در این موارد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان: پشتوانه سازی از مدال گرفتن سخت‌تر است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی فدراسیون کشتی علیرضا دبیر کمیته پزشکی ملک محمدی خانه کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد

توماس باخ با اعلام اینکه ورزشکاران فلسطینی در المپیک حاضر خواهند شد اعلام کرد حتی اگر ورزشکاری از فلسطین سهمیه نگیرد هم کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران این کشور مجوز حضور خواهد داد.

به گزارش ایسنا، توماس باخ و کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی اجازه شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داد. علاوه بر این، ورزشکاران فلسطینی حتی اگر سهمیه هم کسب نکنند، به المپیک خواهند رفت و دعوتنامه های فردی به آنها داده می شود.

توماس باخ درباره این موضوع گفت: ما کاملا تعهد داده‌ایم که حتی اگر هیچ ورزشکار فلسطینی نتواند سهمیه کسب کند، کمیته ملی المپیک فلسطین از دعوت‌نامه‌های ما برای حضور در المپیک بهره خواهد برد. شش تا هشت ورزشکار بر این اساس از فلسطین می‌توانند در المپیک حاضر باشند.

به گزارش ایسنا،  ورزشکاران روسیه و بلاروس در وضعیت بی طرف در بازیهای المپیک شرکت خواهند کرد و فقط می‌توانند در مسابقات انفرادی بدون پرچم و نشان کشورشان حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟