Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@17:52:02 GMT

مقاومت عراق: مستشاران هم باید بروند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۲۳۶۸

مقاومت عراق: مستشاران هم باید بروند

در حالی که «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق هفته گذشته به طور رسمی تکمیل خروج نظامیان امریکا از عراق را اعلام کرده بود و روز پنجشنبه نیز یحیی رسول، سخنگوی دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از محدود شدن حضور مستشاران امریکایی در این کشور خبر داده است، احزاب و گروه‌های مقاومت عراق با تأکید بر اینکه خروج نظامیان کافی نیست، خواهان خروج مستشاران امریکایی از کشور خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سایت شبکه خبری «العالم»، «یحیی رسول»، سخنگوی دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، روز پنجشنبه در سخنانی حضور مستشاران امریکایی در این کشور را به دو پایگاه عین‌الاسد و الحریر محدود کرد و گفت: «در حال حاضر هیچ نیروی نظامی امریکا و ائتلاف ضد داعش در عراق وجود ندارد و تنها مستشاران باقی مانده‌اند و تعیین تعداد آنها نیز به ارتش عراق سپرده شده است.»

او درحالی از حضور مستشاران امریکایی در دو پایگاه عراقی خبر داد که خود تأکید کرده است: «نیروهای عراقی قادر به دفاع از خاک و مردم کشور خود هستند. نیروهای عراقی باید در حوزه‌های نیروی هوایی و پدافند هوایی توانمندی خود را تقویت کنند.» وی در حالی خبر خروج تمامی نیروهای نظامی امریکا و ائتلاف ضد داعش را از عراق داده که پیش از این «رابرت مک گورک» رئیس سنتکام (فرماندهی مرکزی امریکا) گفته بود هیچ نیرویی قرار نیست عراق را ترک کند و صرفاً کارویژه این نیروها از حالت «رزمی» به حالت «آموزشی» و «مستشاری» تغییر خواهد کرد. از همین‌رو از نظر احزاب، گروه‌ها و جریانات عراقی، پایان اشغالگری امریکا (که پیشتر امریکا وعده داده بود، جمعه 31 دسامبر (دیروز) محقق شود) شامل همه نیروهای امریکایی از جمله مستشاران این کشور می‌شود.

در همین ارتباط خبرگزاری فارس گزارش کرده است، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل‌الحق تأکید کرده «کمیته هماهنگ‌کننده گروه‌های مقاومت، در انتظار خروج اشغالگران امریکایی از خاک عراق هستند و به بیانیه و اظهارات بغداد یا واشنگتن بسنده نخواهند کرد.»

«محمود الربیعی»، سخنگوی فراکسیون الصادقون هم گفته است: «صحبت امریکایی‌ها در مورد آموزش و مشاوره مضحک است، آن هم در حالی که آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، الگویی برای چنین مشاوره‌ای است.»

در همین حال به اعتقاد «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح همه نیروهای رزمی خارجی باید از عراق خارج شوند و مقاومت تحت هیچ عنوان و با هیچ بهانه‌ای، حضور رزمی را نخواهد پذیرفت. پیشتر هیأت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، این نیروها اجازه نخواهند داد «رؤیای امریکا که سربازان اشغالگر آن، احساس آرامش کنند و پایگاه‌های آن در صلح و ثبات در عراق باشند، محقق شود.»

«نصر الشمّری» سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی جنبش «النجباء» هم چندی پیش در مصاحبه‌ای تلویزیونی، گفته بود: «ما از اشغالگران امریکایی انتقام خواهیم گرفت و متقاعد نخواهیم شد مگر اینکه آخرین نظامی بیگانه امریکایی از خاک عراق خارج شود.» بجز این اشخاص و گروه‌ها، «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولة القانون، «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر پیشین این کشور و «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز از مخالفان سرسخت حضور نظامیان خارجی بویژه امریکایی در عراق هستند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مستشاران امریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به هدفی در بندر حیفای اشغالی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز شنبه اعلام کرد که با پهپاد یک هدف حیاتی و مهم را در بندر اشغالی حیفا هدف قرار داده است.

 مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ خود بر تداوم حملات خود به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید کرده است.

مقاومت اسلامی عراق طی ماه‌های گذشته چند هدف مهم و حیاتی در شمال و جنوب فلسطین اشغالی را با موشک یا پهپاد هدف قرار داده و اعلام کرد که است که این حملات به نشانه همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین بوده و تا زمان توقف کامل جنایت صهیونیست‌‌ها ادامه خواهد داشت.

حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالیحمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالیحمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی