Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ویژه‌برنامه یاس نبوی به منظور گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام در استان مرکزی برنامه‌ریزی شده که این برنامه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، در تاریخ ایران، سنت سوگواری رسمی ایام فاطمیه سابقه‌ای دیرینه و ریشه‌ای بالغ بر یک و نیم قرن دارد، البته تا قبل از آن شیعیان چنین مناسبتی را گرامی می‌داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه در مقاطعی که حاکمان اهل سنت در ایران حکمرانی می‌کردند آیین‌های مرتبط به این مناسبت مذهبی شکل رسمی نداشته اما این بدان معنا نیست که شیعیان و مسلمانان ایرانی نسبت به سرگذشت تلخی که بر سر دخت پیامبر گرامی اسلام آمد بی‌توجه بوده‌اند و این مهم از نظر آنها مغفول مانده است

ایام فاطمیه از جهات مختلفی داری اهمیت است و کارکردی به گستره ابعاد جهانی دارد و می‌تواند در جهان امروز، شیعه و بلکه اسلام را از بحران‌های فرهنگی و اجتماعی نجات دهد، چراکه در این ایام، شاهد برپایی دانشگاه فاطمی هستیم که در آن سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های فردی و اجتماعی و سیاسی برای همه مردم و به‎‌ویژه زنان و دختران مسلمان تبیین می‌‎شود.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های این ایم گفت: ویژه‌برنامه یاس نبوی به منظور گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام در استان مرکزی برنامه‌ریزی شده که این برنامه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال ویژه‌برنامه‌های ایام سوگواری دخت پیامبر گرامی اسلامف حضرت زهرا(س) در 55 بقعه متبرکه و امامزاده در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه‌ای به منظور دهه دوم فاطمیه در بقاع شاخص استان پیش‌بینی شده که از 13 تا 17 دی‌ماه برگزار می‌شوند.

واحدی بیان کرد: دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح استانی و کشوری را به منظور برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در قالب برنامه‌های فرهنگی در نظر داریم که  از جمله انها می‌توان به سخنرانی حجت‌الاسلام مرادی در امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س)، سخنرانی حجت‌الاسلام ساجدی در امام زاده محمد عابد (ع)مشهد میقان و سخنرانی حجت‌الاسلام اسلامی در امامزاده اسحاق(ع) ساوه و غیره اشاره کرد.

دوازدهمین سوگواره شعر فاطمی در قم برگزار می‌شودبیست و یکمین سوگواره کوچه بنی‌هاشم در قم اجرا می‌شودجزئیات برگزاری نمایشگاه تجسمی و سوگواره "یاس کبود" تشریح شد

 برپایی نمایشگاه بصیرت و مقاومت در بقاع متبرکه 

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت گرامیداشت 9 دی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی از 9 دی تا 19 دی‌ماه برپایی نمایشگاه بصیرت و مقاومت در بقاع متبرکه شاخص استان را داریم که شامل غرفه‌هایی با محتوای روایت گری، عفاف و حجاب، مشاوره خانواده، عرضه محصولات فرهنگی و غیره می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام می‌توان بع اعزام مبلغ به روستاها و مناطق محروم اشاره کرد که به منظور آن 63 مُبلغ بوم با اعزام به مناطق مختلف نسبت به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) و همچنین بصیرت‌افزایی و تقویت جبهه مقاومت اقدام خواهند کرد.

واحدی افزود: سیره و سلوک اخلاقی حضرت زهرا(س) را هم باید با گفتار و هم رفتار تبیین کرد، رفتار و سلوک آنحضرت هم در حوزه نظر و هم در حوزه عمل باید ترویج شود، عطر روح‌بخش یاس نبوی را هم باید با کلام منتشر کرد و هم در حرکت‌های مجاهدانه و رفتارهای عاشقانه متجلی ساخت.

وی تصریح کرد: از جمله این رفتارها می‌توان به تهیه و توزیع تبرکات فاطمی، راه‌اندازی بازارچه طرح شمیم خدمت در مراسم‌ها و ایجاد پایگاه سلامت با محوریت زنان و کودکان، قربانی و اطعام اشاره کرد که هر یک به منزله  پیروی و اقتدا به سیره حضرت زهرا(س) است.

 توزیع تبرکات فاطمی میان خانواده‌های کم‌برخوردار 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به طرح «تبرکات فاطمی» بیان کرد: در ایام سوگواری فاطمیه بسته‌های غذایی به‌نام «تبرکات فاطمی» در راستای ارائه خدمت به محرومان و انفاق نیابتی از حضرت زهرا(س) میان خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع می‌شود که این تبرکات از محل نذورات مردمی و نیات موقوفات تهیه شده است.

واحدی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های این ایام می‌توان به قرائت خطبه حضرت زهرا(س) برای زائران  در روز شهادت آنحضرت اشاره کرد.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار می شود تبرکات فاطمی بقاع متبرکه ویژه برنامه حجت الاسلام حضرت زهرا س یاس نبوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس حقیقی‌نیک با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه نیز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌ جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی (ره) به سوگواری می‌پردازند که سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

وی در پایان گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 6093989

دیگر خبرها

  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت