Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:33:17 GMT

داستان پسربچه‌ای که می‌خواست پدرش ترسناک باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۳۲۰۴

داستان پسربچه‌ای که می‌خواست پدرش ترسناک باشد

کتاب «شوخی با نظامی‌ها»، مجموعه داستان روزنامه‌نگار لبنانی، توسط انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «شوخی با نظامی‌ها»، نوشته مازن معروف، با ترجمه منصوره احمدی جعفری، توسط انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب نام مجموعه‌ داستانی از نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار مطرح لبنانی است که در آن 14 داستان کوتاه ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معرفی این اثر آمده است: داستان «شوخی با نظامی‌ها» که این مجموعه هم نام خود را از آن گرفته، ماجرای خواندنی و تأثیرگذار پسربچه‌ای است که برادر دو قلوی ناشنوایی دارد و پدرش در خشکشویی کار می‌کند. پدر او مرد ترسویی است و مدام از نظامیانی که در کوچه و خیابان، به قول خودشان، در حال محافظت از مردم‌اند کتک می‌خورد. پدر باید هر روز برای سربازها جوکی تعریف کند تا آن‌ها اذیتش نکنند. از این رو پسر برای آن‌که پدرش ترسناک به نظر برسد، تا سربازها نتوانند کتکش بزنند و خودش هم بتواند در مدرسه جلوی بچه‌ها سرش را بالا بگیرد، به راه‌های زیادی متوسل می‌شود. یکی از این راه‌ها این است که کاری کند پدرش کور شود و یک چشم مصنوعی داشته باشد، مثل بستنی‌فروش محل تا بقیه از او حساب ببرند.

«دفترچه خاطرات جانی آتیش‌پاره» در بازار نشرویراست تازه‌ای از «ناصر ارمنی» در بازار نشر

کتاب «شوخی با نظامی‌ها» نامزد نهایی جایزۀ من‌بوکر سال 2019 بوده و نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است. انتشارات ققنوس این کتاب را در 111 صفحه به قیمت 28 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داستان کتاب داستان کتاب شوخی با نظامی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها» در اردبیل منتشر شد

مهران محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این کتاب در حوزه مهندسی به ویژه مهندسی عمران گرایش سازه، رباضی آنالیز و الگوریتم و مهندسی مکانیک متلب منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب توسط مهندس «محسن سیفی‌داوری» عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اردبیل، مهندس «حسین سیفی‌داوری» و دکتر «حسن حسین‌زاده» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تالیف شده که شناسایی آسیب دقیق سازه ها با استفاده از الگوریتم چرخه و مقایسه تنس و کرنش سازه با استفاده از نرم افزار انسیس و اباکوس از ویژگی های مهم آن است.

مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل بیان کرد: بخش قابل توجهی از کتاب شناسایی آسیب‌ سازه‌ها بیان می دارد که محدوده وسیعی از مطالعات و تحقیقات مهندسی که امروزه با نام بهنگام سازی شناخته می شوند.

محمدی گفت: در این کتاب همچنین موضوع اصلاح مدل المان های محدود به کمک پاسخ دینامیکی سازه مدنظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: پاسخ های دینامیکی سازه، به کمک آزمون های تجربی به دست می آیند و یکی از کاربردهای مهم بهنگام سازی شناسایی مکان و میزان آسیب دیدگی در سازه ها است که در این کتاب به طور مفصل به آن پرداخت شده است.

کد خبر 6100318

دیگر خبرها

  • کتاب «آینده می‌افتد زمین» رونمایی می‌شود
  • کتاب جدید بهمن پگاه راد رونمایی می شود
  • «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان روایت کرد
  • کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها» در اردبیل منتشر شد
  • ۴ رمان مریلین رابینسون، نویسنده محبوب داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب
  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت