Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا فلاح روز شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: ناحیه صنعتی بادام در سامان، ناحیه صنعتی تولید پوشاک در یانچشمه و ناحیه صنعتی تولید صنایع غذایی در کیار از جمله این شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی با بیان اینکه نواحی صنعتی جدید در تمامی نقاط استان پراکنده شده است، اظهار داشت: این نواحی که بیشتر به صورت تخصصی است در ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح در ادامه به ناحیه صنعتی فرش استان اشاره کرد و گفت: برای این ناحیه سه محل نهایی در نظر گرفته شد که پس از ارزیابی نهایی مقرر شد تا این ناحیه تخصصی  در منطقه چالشتر با اختصاص ۴۲ هکتار زمین راه‌اندازی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محدوده در نظر گرفته شده در اراضی ملی است و نیاز به مجوز راه و شهرسازی دارد، اظهار داشت: تاکنون مکاتبات بسیاری با راه و شهرسازی انجام شده و منتظر استعلام نهایی از این اداره‌کل هستیم.

فلاح با بیان اینکه برای دریافت مجوز شهرک و ناحیه صنعتی به ۱۸ استعلام از دستگاه‌های مختلف نیاز است، تصریح کرد: برای شهرک تخصصی فرش مجوز محیط‌زیست، آب منطقه‌ای و دامپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است و منتظر جواب استعلام این دستگاه‌ها هستیم.

وی افزود: با دریافت مجوزهای لازم، در ظرف یک سال تمامی زیرساخت‌های شهرک تخصصی فرش را ایجاد می‌کنیم.

تکمیل زنجیره تولید در شهرک تخصصی فرش استان

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به جزییات شهرک تخصصی فرش استان اشاره کرد و گفت: در این شهرک تمامی زنجیره تولید فرش از تولید پشم تا فروش و صادرات انجام می‌گیرد.

علیرضا جیلان با بیان اینکه ۸۵ درصد فرش تولیدی در استان ارزش صادراتی دارد، تصریح کرد: با راه اندازی شهرک تخصصی فرش ارزش افزوده ناشی از فروش فرش برای بافنده محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرک تخصصی فرش کاربری اقامتگاهی و توریستی نیز دارد، افزود: در این شهرک که مقرر شده به مساحت ۴۲ هکتار ایجاد شود بازاچه‌های فروش، موزه فرش، نمایشگاه، تالار گفت‌وگو و مجموعه‌های اقامتی پیش‌بینی شده است که نقش مهمی در جذب گردشگر ایفا می‌کند.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: ایجاد چنین شهرکی در کشور کم‌نظیر است و بی‌شک نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا می کند.

به گزارش ایرنا، فرش چهارمحال و بختیاری مطابق با معاهده بین‌المللی لیبسون که جمهوری اسلامی ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۰ به آن ملحق شد، به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید و در سال ۹۶ نیز لوح ثبت جهانی فرش بختیاری با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران در شهرکرد رونمایی شد.

بیشترین فرش‌های چهارمحال و بختیاری را قالی شهرکرد، قالی قهفرخ (فرخشهر)، یلمه بروجن، گبه ریزباف اردل، فرش بختیاری مناطق عشایری و بختیاری‌نشین و فرش چالشتری تشکیل می‌دهد.

بر اساس نظر برخی از محققان، طرح‌فرش «سرو» و «کاج» که به عنوان اصلی‌ترین طرح آریایی مطرح است از نمونه‌های بارز طرح‌های قالی این استان به شمار می‌رود.

کاربرد رنگ‌های زیبا با استفاده از عصاره گل‌ها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی، شادابی و زنده بودن طرح‌ها و نقش‌های متنوع، انتخاب رنگ، ثبات گیاهی گرم رنگ‌ها، پرز بلند، دقت در بافت و قیمت مناسب در جهان از دیگر ویژگی‌های فرش این استان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها فرش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران چهارمحال وبختیاری فرش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری شهرک تخصصی فرش ناحیه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

عبدالحسین قاضوی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: طی ۲۷ ماه گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان گرمه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: طی این مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

فرماندار گرمه تصریح کرد: افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۱۲۰ کیلومتر گازکشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

قاضوی افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشروترین شهرستان خراسان شمالی است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

کد خبر 6088268

دیگر خبرها

  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است