Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:24:18 GMT

یک‌درخت به یاد هر شهید در ده‌صوفیان مهدیشهر

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۳۲۸۹

یک‌درخت به یاد هر شهید در ده‌صوفیان مهدیشهر

ایسنا/سمنان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهراز اجرای طرح " یک‌ درخت به یاد هر شهید" و احیای مراتع و توسعه گیاهان دارویی در 300 هکتار از اراضی و عرصه‌های منابع طبیعی در روستای ده‌صوفیان مهدیشهر خبر داد.

حیدر واحد مطلق با اعلام این خبر اظهار کرد: در ادامه پویش ملی ایران سر سبز و اجرای طرح "هر ایرانی یک‌درخت به یاد هر شهید" هزار نهال بذرکاری و بذر پاشی و نهال کاری در مراتع ده صوفیان با هدف احیای مراتع و توسعه گیاهان دارویی در سطح 300 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این منطقه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پویش مردمی با شعار «هر ایرانی یک درخت » در روستای «ده صوفیان» بخش شهمیرزاد، با حضور و مشارکت مردم صورت گرفت.

واحد مطلق، هدف اصلی از برگزاری پویش بذرکاری را نهادینه کردن فرهنگ کاشت و تقویت پوشش گیاهی مراتع با رویکرد مردمی عنوان و بیان کرد: این طرح باعث افزایش سرانه فضای سبز منطقه، افزایش تراکم پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در دامنه‌های شیب دار خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهرابراز امیدواری کرد اجرای این پویش مردمی زمینه ساز احیا و توسعه پوشش گیاهی، تولید علوفه بیشتر در مراتع این منطقه، حفاظت خاک، کنترل فرسایش و بهبود معیشت بهره برداران محلی شود.

حیدر مطلق افزود: این طرح با مشارکت مردم اهالی روستای ده صوفیان و جمعی از همیاران طبیعت و همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر، بسیج سازندگی و دیگر دستگاه های اجرایی با کاشت بذر «بادامک» انجام شد.

وی یادآوری کرد: پویش ایران سرسبز با شعار هر ایرانی یک درخت از ۸دی‌ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان مهدیشهر منابع طبيعي منابع طبیعی ده صوفیان یک درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان