Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر میناخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، ساخت و اجرای پروژه‌های ساختمان‌های دولتی و عمومی برای دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، اداری، درمانی، فنی و حرفه‌ای، بهداشتی و ورزشی را در حیطه وظایف کاری خود دارد.

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۵ پروژه ساختمان دولتی در دست مطالعه و اجرا داریم، اضافه کرد: از این تعدادچهار پروژه فرهنگی با اعتبار مصوب حدود ۱۱۷ میلیارد ریال (درسال ۱۴۰۰) و سه پروژه آموزشی با اعتبار مصوب ۷۱ میلیارد ریال و هشت پروژه اداری هم با اعتبار مصوب ۳۳۸ میلیارد ریال در دست اجرا و مطالعه بوده که اعتبارات این پروژه‌ها از محل منابع استانی و ملی تامین می‌شود و تخصیص منابع، بسته به نوع پروژه از محل منابع استانی و یا منابع ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود ۴۵ درصد است

میناخانی به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها اشاره و ابراز کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی این ۱۵ پروژه به طور میانگین حدود ۴۵ درصد است و از پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر است و در این میان با توجه به اعتبارات ابلاغ شده و بر اساس برنامه زمان بندی چهار پروژه تکمیل شده و سه پروژه از آنها تحویل بهره‌برداران شده‌است.

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: ساختمان اداره کل پزشکی قانونی زنجان، اداره کل مالیات بر ارزش افزوده زنجان، کتابخانه امام علی (ع) قیدار و فرهنگسرای زرین آباد تحویل داده شده و با توجه به اعتباراتی که امسال تخصیص یافته باقیمانده پروژه ها نیز براساس برنامه زمان‌بندی در دست تکمیل است.

وی پروژه‌های در دست اجرا را مربوط به استانداری، اداره کتابخانه های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پزشکی قانونی،  اموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و افزود: برای همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی مستقر در استان، با توجه به نیازهایی که دستگاه‌های بالادستی تشخیص می‌دهند ، ساختمان و تاسیسات دولتی و عمومی را اجرا می‌کنیم.

 

افزایش هزینه های اجرای پروژه‌ها با توجه به افزایش نرخ تورم و محدودیت اعتبارات

میناخانی به دلایل روند طولانی شدن اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به افزایش نرخ تورم وبه تبع آن افزایش قیمت مصالح و دستمزدهای اجرای پروژه‌ها و سایر هزینه‌ها که در صنعت ساختمان دخیل هستند نیز افزایش پیدا کرده است و این عوامل باعث طولانی شدن مدت اجرای پروژه‌ها می‌شوند و هزینه‌ها از سال ۱۳۹۸ تاکنون ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته‌اند.

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات دولتی محدود است، گفت: با توجه به اعتباری که تخصیص داده می‌شود کار انجام می‌دهیم و در این میان محدودیتهای اعتبارات باعث می‌شود که روند اجرای پروژه‌ها طولانی شود.

وی متذکر شد: مطالعات فاز یک و دو و بحث‌های ساخت و اجرای ساختمان‌های دولتی و تاسیسات عمومی توسط اداره کل راه و شهرسازی و با کمک گرفتن از مشاورین صلاحیت دار در رشته مربوط  به صنعت ساختمان و تاسیسات راهبری می‌شوند و در طراحی پروژه‌ها از استانداردهای روز و مباحث مقررات ملی ساختمان استفاده می‌کنیم.

میناخانی با بیان اینکه پروژه‌های قابل اجرا توسط این اداره کل مورد تایید دستگاه‌های نظارتی است، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان طی سال گذشته در بحث اجرای کیفی پروژه‌های ملی، و در جذب اعتبارات استانی رتبه اول در سطح استان را از آن خود کرد.

 

اجرای پروژه‌های بهداشتی هزینه‌بر است

وی با تاکید بر این مطلب که طی دو یا سه سال اخیر پروژه بهداشتی و ورزشی توسط این اداره کل در استان اجرا نشده است، افزود: اجرای پروژه‌های بهداشتی بسیارهزینه بر بوده و در صورت  ابلاغ پروژه جدید، آن‌چنان‌که در شرح وظایف اداره کل راه و شهرسازی  می‌باشد، نسبت به اجرای پروژه‌های بهداشتی و ورزشی اقدام خواهد شد.

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی زنجان ادامه داد: پروژه های جدید در شورای برنامه ریزی استان تصویب شده و جهت مطالعه و اجرا به اداره راه و شهرسازی  ابلاغ می‌شوند.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان مطالعه ورزشی شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان اجرای پروژه اجرای پروژه ها پیشرفت فیزیکی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد

افشین صالحی نژاد گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

وی با بیان این مطلب که بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان داشت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید به منظور حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند؛ اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه