Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@11:07:48 GMT

رونمایی از شاسی بلند جدید جیلی +عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۳۵۱۷

رونمایی از شاسی بلند جدید جیلی +عکس

جیلی ژینگ‌یو (XingYue) نام اولین کراس‌اور کوپه از خودروسازی جیلی (Geely) بود که در سال ۲۰۱۹ به بازار چین معرفی شد. این خودروی جذاب از پلتفرم مشهور CMA ولوو بهره می‌برد.

به گزارش مشرق، جیلی در سال ۲۰۲۱، شروع به صادرات ژینگ‌یو کرد و البته در بازارهای جهانی، نام جدید توگلا (Tugella) را برای آن انتخاب نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان سال ۲۰۲۱، یک اتفاق دیگر هم برای جیلی ژینگ‌یو رخ داد؛ شرکت سازنده تصمیم گرفت تا نسخه استاندارد آنرا با فاصله محوری بیشتر، بسازد و به این ترتیب، جیلی ژینگ‌یو ال (XingYue L) خلق شد؛ خودرویی که حدود ۱۴ سانتیمتر، فاصله محوری بیشتری نسبت به مدل کراس‌اور کوپه داشت. ولی این مدل، پایان کار خانواده جیلی ژینگ‌یو نبود چراکه حالا باید برای عرضه نسخه هیبریدی آن آماده شویم.

این مدل هیبریدی، که با پسوند Hi-X شناخته، بر پایه مدل بنزینی جیلی ژینگ‌یو L ساخته شده است. پس همچنان در رده کراس‌اورهای سایز متوسط جای می‌گیرد. البته جیلی، تغییراتی در ظاهر این مدل هیبریدی ایجاد کرده تا تفاوتش با مدل بنزینی، کاملا مشهود باشد. مثلا در جلوپنجره خودرو، از خطوط افقی استفاده کرده که کاملا با جلوپنجره‌های عمودی در محصولات جدیدی جیلی، در تناقض است. همچنین موارد دیگری مانند لوگوی نورانی جیلی در جلوپنجره، تغییر سپرها و استفاده از رینگ‌های جدیدی که مقاومت کمتری در برابر جریان هوا دارند، از ویژگی‌های ظاهری این مدل هیبریدی است.

درحالیکه مدل بنزینی جیلی ژینگ‌یو L از موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری، توان می‌گیرد که کمتر از ۲۱۸ اسب‌بخار و حدود ۳۲۵ نیوتن‌متر برای‌تان فراهم می‌کند، اما مدل هیبریدی Hi-X به موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که تنها ۱۵۰ اسب‌بخار و ۲۲۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. ولی این موتور بنزینی، قدرتی به چرخ‌ها منتقل نمی‌کند بلکه فقط برای شارژ کردن باتری‌هاست. بنابراین باید تمام امیدتان به موتور الکتریکی قدرتمند جیلی باشد که می‌تواند تا حدود ۲۴۵ اسب‌بخار به همراه ۵۴۰ نیوتن‌متر را در دسترس‌تان قرار دهد. این اعداد باعث شده تا این هیبریدی سنگین‌وزن جیلی، بتواند صفر تا صد را در ۷.۹ ثانیه طی کند.
 

طبق گفته جیلی، این کراس‌اور هیبریدی از گیربکسی با نام DHT PRO بهره می‌برد و نخستین گیربکس ۳ سرعته‌ جهان است که تاکنون در پیشرانه‌های هیبریدی استفاده شده. حداکثر برد این خودرو، بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر اعلام شده اما رسانه‌های چینی بعد از تست‌های آزمایشی آن، متوجه شده‌اند که این محصول جیلی، می‌تواند به برد شگفت‌انگیز ۱۴۰۰ کیلومتر و حتی بیشتر از آن نیز دست یابد. جیلی ژینگ‌یو L هیبریدی، در نیمه اول سال ۲۰۲۲ و با قیمت پایه‌ای ۱۷۳ هزار یوآن (حدود ۲۷ هزار دلار) به بازار چین می‌رود.

منبع:خودرو بانک

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت خودرو شاسی بلند شاسی بلند جیلی خودرو اخبار خودرو بازار خودرو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مدل هیبریدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟

به گزارش «مبلغ»، متن پرسش و پاسخ مطرح شده بدین شرح است:

سوال: آیا اجاره اراضی موقوفه (وقف خاص اولاد ذکور) به مدّت ۹۰ سال برای بنای مسجد و مصلّی و حسینیّه جایز است؟ اگر صحیح است مشروط به چه شرایطی می باشد؟

پاسخ: اجاره های بلند مدّت بر خلاف مصلحت وقف است و جایز نیست، باید چند سال به چند سال تجدید شود و استفاده از آن برای مسجد و مصلّی و حسینیّه مانعی ندارد،هرچند جریان احکام مسجد بر آنها مشکل است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898873

دیگر خبرها

  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)