Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از مکتب فاطمی است گفت: خدمت گذاری به فرهنگ فاطمی که فرهنگی دین، قرآنی، انسانی و آسمانی است، یک وظیفه و سفارش اکید نبوی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی در جمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه در حسینیه سپاه ناحیه سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حماسه‌آفرینی ملت بزرگ ایران در نهم دی‌ماه سال 1388 و هفته بصیرت اظهار داشت: خدمتگزاری و حرکت در مسیر مکتب حضرت زهرا (س) افتخار بزرگی است که باید آن را قدر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تکریم مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) و ادای احترام به ساخت ایشان گفت: خدمت‌گذاری به فرهنگ فاطمی که فرهنگی دین، قرآنی، انسانی و آسمانی است، یک وظیفه و سفارش اکید نبوی است.

نماینده مجلس خبرگان اظهار داشت: حضرت زهرا (س) وقتی در مسجدالنبی در اجتماع بزرگ سران امت اسلامی و مهاجر و انصار قرار گرفتند خطاب به آن جمعیت اعم از زن و مرد و مهاجر و انصار فرمودند «من از شما می‌پرسم آیا بارها و بارها از پدرم رسول خدا نشنیدید که به شما می‌فرمود قانون اسلام و ادب اسلام این است که اگر شما کسی را قبول دارید به کسی معتقد هستید و کسی را دوست دارید؛ پس از رحلت او هر چه ارادت و محبت و اخلاص دارید نثار فرزند و یادگار او کنید و کسانی که من را قبول دارند به من اعتقاد دارند و بر اساس این اعتقاد به حکم خدا باید ولایت مرا قبول کنند و از فرمان من تبعیت کنند بعد از من همه این محبت‌ها را و ارادت‌ها را نثار فرزندم کنند».

آیت‌الله حسینی خراسانی بیان کرد: حضرت زهرا (س) در ادامه گفت من از شما می‌پرسم پدرم رسول خدا (ص) از دنیا رفته است آیا از او فرزندی در میان شما به یادگار مانده است؛ شما خواهید گفت: بله. اگر از رسول‌الله یک یادگاری یک فرزندی در میان شما وجود داشته باشد غیر از من که فاطمه هستم پیامبر فرزندی دارد بازهم خواهید گفت؛ یگانه یادگار رسول‌الله فاطمه است و اگر این‌چنین است آیا به حکم وظیفه شرعی و الهی که رسول‌الله فرموده‌اند شما نباید حرمت حریم مرا پاس بدارید. جواب بدهید؟ همه شرمنده و سرافکنده شدند.

وی گفت: اگر-سران امت اسلامی و مهاجر و انصار- بگویند رسول‌الله از دنیا رفته است ما بعد از پیامبر نوکر شما هستیم، حضرت زهرا (س) خواهند فرمود چرا دروغ می گویید. پس ماجرای هجمه به خانه من چه توجیهی دارد. چه کسانی به بیت من که بیت وحی و نبوت و ولایت است حمله آوردند آیا شما نبودید اگر شما نبودید هر جریان دیگری بوده اطلاع یافتید یا نه؟ اگر اطلاع یافتید چه اقدامی کردید چه عکس‌العملی نشان دادید؟ حفظ جایگاه رسول‌الله به حفظ حرمت فاطمه است و شما چه کردید؟ اصلاً پاسخ نداشتند همه شرمنده و سرافکنده شدند و با تمام وجودشان با زبان بی‌زبانی گفتند بی‌بی ما شرمنده فاطمه‌ایم.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: این مطلبی است که همه نقل کرده‌اند و حضرت زهرا (س) به طور رسمی در یک اجتماع بزرگ با حضور مجاهدان بدر و رزمندگان احد و سرداران خندق و جانبازان حنین و خیبر ایراد کردند.

آیت‌الله حسینی خراسانی با بیان اینکه خدمت به فاطمه و دفاع از مکتب زهرا (س) وظیفه الهی همگان است اظهار داشت: در همه حوادث و رخدادها سپاه آماده انجام وظیفه است؛ چرا که سپاه همانطور که از نامش پیداست پاسدار انقلاب اسلامی است و فقط وظیفه نظامی‌گری بر عهده ندارد و اگر خطری از ناحیه بیرونی انقلاب را تهدید کند برای دفاع از انقلاب و مقابله با خطر بیرونی و هر کجا این انقلاب که برخواسته از مکتب فاطمه است و نیاز پیدا کند سپاه پای‌کار آمده و در میدان عمل حضور دارد.

وی با اشاره به حضور سپاه در همه میدان‌ها از جمله سیل، زلزله، مقابله با کرونا و دیگر عرصه‌ها تصریح کرد: سپاه در هشت سال دفاع مقدس برای مقابله با توطئه استکبار جهانی افتخار آفرید و در اهمیت بیان جایگاه سپاه همین بس که امام خمینی (ره) فرموده‌اند «اگر سپاه نبود، کشور نبود».

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با تسنیم: روح حاج قاسم کل کشور را زنده کرد + فیلمامام جمعه اهواز: قرار ‌نیست در میز خدمت همه مشکلات مردم برطرف شود/ برخی درخواست‌ها قانونی نیستقائم مقام کمیته امداد: خدمت به محرومان اولویت اصلی این نهاد است

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سپاه یک جریان دربست آماده در مسیر خدمت به مکتب فاطمه زهرا (س) است و پاسداران انقلاب اسلامی باید به خود ببالند و افتخار کنند که در مسیر قرار گرفته‌اند که مسیر آن بانوی کریمه اسلام است.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسول الله حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد میرزایی» از کارکنان اداره راهداری و حمل‌ونقل شهرستان کوهدشت، حین انجام‌وظیفه در جاده «بابازید - پل سیمره» جان خود را از دست داد.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در این راستا پیامی تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت ناگهانی و شهادت‌گونه راهدار زحمت‌کش و پرتلاش جناب آقای «محمد میرزایی» که در حین انجام مأموریت به لقاءالله پیوست باعث تأسف و تاثر فراوان گردید.

بدون شک خدمات و تلاش‌های صادقانه این عزیز سفرکرده و همه راهداران خدوم و فداکار که در سرما و گرما و روز و شب با جان‌ودل به مردمان سرزمین خود خدمت می‌کنند، بهترین و گران‌بهاترین یادگار است که از آنها در ذهن همگان ثبت می‌شود.

اینجانب این سانحه دردناک را خدمت خانواده محترم آن مرحوم، راهداران عزیز استان و مجموعه تلاشگران بی‌ادعای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر، بردباری و سلامتی برای خانواده محترم آن عزیز سفرکرده مسئلت می‌کنم.

کد خبر 6093903

دیگر خبرها

  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد