Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی همزمان با نخستین سالگرد آن عالم ربانی در محل مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی که همزمان با نخستین سالگرد رحلت آن عالم ربانی در محل مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما و برگزار شد، اظهار داشت: علم را در حوزه عقاید و باورهای حقه، حوزه اخلاق فاضله کریمه و در حوزه عمل و اجرا باید جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ساحت‌های خداشناسی، انسان شناسی، آسیب شناسی و … علامه مصباح نظر و ایدئولوژی داشتند که کتاب‌هایی در این موضوعات توسط ایشان تألیف شده‌اند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) از پیامبر دو هدیه دریافت کردند؛ یک هدیه ملکی و دیگری ملکوتی بود ملکی همان فدک و ملکوتی تسبیحات حضرت است که برای کمال بشریت خداوند به ایشان عطا فرمود.

رئیس جمهور عنوان کرد: التزام به تسبیحات حضرت زهرا (س) بسیار مهم است. همه عوالم هستی بر همین تسبیحات قرار دارد و این التزام را در عرصه نظریه پردازی بسیار خوب اندیشید و نظریه پردازی کرد، اینکه انسان عبد چگونه می‌تواند تکلیف مدار و ملتزم باشد.

وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی در عرصه نظریه‌پردازی ملتزم بود و بسیار خوب می‌اندیشید و بسیار خوب نظریه پردازی می‌کرد.

رئیس جمهور گفت: یک انسان سالک چگونه می‌تواند ملتزم باشد و در این عالم از هیچکس نهراسد و فقط وظیفه اش را انجام دهد و همچنین ولایت مدار باشد که تمام این موارد در آیت الله مصباح دیده می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: در عرصه عمل و اجرا نماد حاج قاسم سلیمانی بود و در عرصه فکر و اندیشه و نظریه پردازی نماد بصیرت و میثاق با ولایت آیت الله مصباح یزدی بود.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی یک مرد در میدان بود همانطور که آیت الله مصباح راجع به این شهید گفتند شهید سلیمانی التزام عملی خود را در دفاع از مرزهای دین و حریم و ایستادگی و مقاومت نشان داد و امروزه حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک نماد بصیرت و نماد پیمان با ولایت شناخته می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به طرح ولایت خاطرنشان کرد: این طرح ولایت که ایده علامه مصباح است بسیار اثرگذار بود و جوانان بسیاری در این طرح تربیت شدند و امید است این یادگاری از آن مرحوم همچنان باقی بماند.

کد خبر 5389281

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی سازمان صداوسیما سازمان صدا و سیما سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران قاسم سلیمانی قرآن کریم ایام فاطمیه انقلاب اسلامی ایران قرآن آیت الله مصباح یزدی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی فعالیت های قرآنی حضرت زهرا س جمهوری اسلامی ایران آیت الله خامنه ای هیات مذهبی شبکه قرآن و معارف سیما مقام معظم رهبری آیت الله مصباح نظریه پردازی علامه مصباح بین المللی مصباح یزدی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند