Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس قرص کرونای تولید شرکت فایزر را برای بزرگسالان مبتلا به نوع خفیف تا متوسط​​ کووید۱۹ که در معرض خطر بالای وخیم تر شدن بیماری هستند، تایید کرده است.

به گزارش ایسنا، آژانس تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی در انگلیس (MHRA) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که قرص پاکسلووید (Paxlovid) زمانی مؤثرتر است که در مراحل اولیه ابتلا به کووید-۱۹ و ظرف پنج روز پس از بروز اولین علائم ابتلا به این بیماری مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز شرکت فایزر اعلام کرد که قرص پاکسلووید تقریباً تا ۹۰ درصد در پیشگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران پرخطر کرونایی موثر است. همچنین به گفته این شرکت، این دارو اثربخشی خود را در برابر سویه اٌمیکرون نیز حفظ می کند.

خبرگزاری رویترز در این گزارش آورده است: پاکسلووید به صورت دو قرص جداگانه و به میزان دو بار در روز و به مدت پنج روز مصرف می شود.

همچنین بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، بر اساس آمارهای رسمی، تا به حال تقریبا ۱۳ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ در انگلیس به ثبت رسیده و نزدیک به ۱۴۹ هزار نفر نیز در این کشور جان خود را بر اثر عوارض ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قرص کرونا فایزر کووید 19 کروناویروس انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه خیار تلخ، در پاکستان و هند و در برخی از کشور‌های آسیایی به همین نام خوانده می‌شود. البته کشور‌های انگلیسی زبان کارلا را با نام‌های؛ کدوی تلخ و یا خربزه تلخ نیز می‌شناسند.

از آن‌جایی که میوه کارلا سرشار از موادی مانند charactin و momordicin است. این دو ماده موجود در میوه کارلا می‌تواند در کنترل فشار خون و همچنین مبارزه با مشکلات بیماران دیابتی بسیار موثر واقع شود.

دانه‌های میوه این گیاه دارای ترکیبات پلی پپتیدی مشابه انسولین و با عوارض کمتر است که مصرف آن موجب کاهش قند در بیماران دیابتی نوع اول می‌شود

مصرف آب کارلا بدن را در برابر هجوم اپی رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. همچنین، سیستم ایمنی بدن قویتر شده و بدن راحت‌تر می‌تواند بیماری‌های داخلی را کنترل کرده و در نتیجه آن‌ها را نابود کند.

از سویی مصرف میوه کارلا می‌تواند باعث تسهیل در جریان خون شود. این عمل می‌تواند زخم‌های ایجاد شده در بدن را زودتر مداوا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است