Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی نشتی گاز از خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی، ۱۵ میلیون مترمکعب از تولید گاز کشور کاهش یافت.

به گزارش تسنیم،  شرکت نفت و گاز پارس باصدور اطلاعیه ای اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌ برای انجام تعمیرات و بازگشت سکوی فاز ۱۶ به مدار تولید در حال انجام است.

پیرو درج اخباری مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در یکی از سکو‌های گازی پارس جنوبی به اطلاع می‌رساند، هیچ‌گونه آتش‌سوزی در سکوی ۱۶ اتفاق نیفتاده و تأسیسات این سکو در وضعیت ایمن قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته (جمعه، ۱۰ دی ۱۴۰۰) خط لوله انتقال گاز سکوی ۱۶ در بستر دریا دچار نشتی شد که بلافاصله پس از بررسی و شناسایی موقعیت آن، خروجی‌های سکو بسته و نشتی به طور کامل مهار شد.

در پی این حادثه و بر اثر برخورد صاعقه با سطح آب، گاز منتشر شده در سطح آب و در فاصله ۱۵ کیلومتری از سکو دچار آتش‌سوزی شده که بلافاصله پس از قطع تولید گاز، آتش نیز مهار شد.

در حال حاضر سکوی ۱۶ پارس جنوبی از مدار تولید خارج شده و برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است.

علی‌رغم حادثه یادشده، شرکت نفت و گاز پارس ضمن جبران کسری گاز از سایر سکو‌ها متعهد به نگهداشت تولید وفق برنامه مصوب است.»

با بروز این حادثه، ۱۵ میلیون مترمکعب از تولید روزانه گاز کشور کاهش یافته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پارس جنوبی نشت گاز پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر

دبیر شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس از تجلیل ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر همزمان با فرارسیدن روز معلم خبر داد. - اخبار استانها -

رضا صفایی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در عسلویه با گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار داشت: در راستای تجلیل از مقام شامخ معلم، با مصوبه کمیته اجرایی شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس، از تمام معلمان بازنشسته و شاغل 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر تجلیل می‌شود.

وی تعداد معلمان بازنشسته و شاغل 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر شامل کنگان، دیر، جم و عسلویه را حدود 5 هزار نفر عنوان کرد.

دبیر شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس با اشاره به نقش معلم در تعلیم و تربیت و همچنین پرورش نسل آینده، تجلیل از آنان را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

وی با قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت‌های پتروشیمی عضو شورای راهبردی، چنین اقدامی را بی‌سابقه و برای نخستین بار عنوان کرد و گفت: البته مدیران عامل عضو شورای راهبردی این اقدامات را در مقابل مقام والا و شامخ معلمان ناچیز دانست و به دنبال توسعه خدمات خود به آنان هستند.

صفایی در پایان تصریح کرد: به ازای هر یک از این عزیزان مبالغی به‌عنوان هدیه روز معلم به حساب آموزش و پرورش واریز شد تا به نحو مطلوب از تمامی معلمان بازنشسته و شاغل در هر 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر تجلیل شایسته شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • دو سانحه رانندگی با ۱۴ حادثه‌دیده در بم
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی