Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پیاده‌رو خواری صنوف آلاینده در نسیم شهر موجب شد بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع صنفی جهت ساماندهی صنوف مزاحم اعلام آمادگی کند اما به دلیل مزروعی بودن این اراضی با مخالفت جهاد کشاورزی روبه‌رو شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان ، یکی از مهمترین مشکلات در شهرهای شهرستان بهارستان به‌ویژه نسیم شهر وجود صنوف مزاحم و آلاینده است که علاوه بر آلایندگی‌های صوتی و زیست‌محیطی باعث بروز ترافیک و تصادف در بسیاری از معابر اصلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضروری است که ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهری آن‌هم در بافت مسکونی با هدف حفظ حقوق شهروندی و آرامش محیط زندگی و زیباسازی در اولویت دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

صنوف مزاحم از جمله سمساری‌ها، صافکاری‌ها، مکانیکی‌ها، مراکز خرید و فروش ضایعات و واحدهای توزیع سیلندر گاز مایع در بافت مسکونی شهر، آلودگی‌های زیست‌ محیطی، صوتی و تصرف پیاده‌روها توسط کاسبان، معضلات و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود آورده است.

مشاهده وضعیت نامناسب و نابسامان وجود مشاغلی همچون سمساری و مکانیکی در بافت مسکونی و عدم توجه به ساماندهی آن‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه در دو دهه اخیر هیچ توجیهی برای مردم در کم‌کاری مسئولان ندارد.

نسیم شهر همچنان در‌گیر مشکل صنوف مزاحم است و برای ساماندهی صنوف مزاحم ساخت شهرک صنفی می‌تواند پس از عبور از پیچ‌ و خم کاغذبازی‌های اداری و انتقال صنوف مزاحم به خارج از محدوده مسکونی و شهر، آرامش را به زندگی مردم بازگرداند.

یوسف نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم با تأکید بر ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده در نسیم شهر اظهار داشت: صنوف مزاحم و سمساری‌ها و مکانیکی در بافت مسکونی اغتشاشات چهره شهر و معضلات ترافیکی و زیست‌محیطی را به همراه دارد.

وی افزود: مزاحمت سمساری‌ها و مکانیکی‌ها و مراکز خرید و فروش ضایعات در منطقه مسکونی به دلیل نبود برنامه و نداشتن فضای مناسب برای استقرار و فعالیت به ناچار در منطقه مسکونی مستقر شده‌اند.

سرپرست شهرداری نسیم شهر با اشاره به وجود قریب به 5 هزار واحد صنفی مزاحم و ناسازگار در سطح شهر بیان کرد: ایجاد مجتمع صنفی برای ساماندهی صنوف مزاحم می‌تواند مشکلات را برطرف کند و دستگاه‌های متولی با همت و تلاش می‌توانند این مهم را محقق سازند.

نصیری با اشاره به پیاده‌رو خواری توسط برخی صنوف در نسیم شهر تأکید کرد: صاحبان و فعالان مشاغل باید به حقوق شهروندی احترام گذاشته و اماکن عمومی را تصرف نکنند.

محدودیت‌های کرونایی به صنوف بهارستانی 50 میلیارد تومان خسارت زد 10 واحد آلاینده بهارستان با حکم قضایی پلمب شد تصاحب خیابان‌ها و پیاده‌روهای بهارستان توسط سمساری‌ها + فیلم لازم به ذکر است بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع صنفی جهت ساماندهی صنوف مزاحم در زمینی به مساحت 9 هکتار اعلام آمادگی کرده است و موافقت اصولی و مجوز آن از سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران صادر و طبق قانون سهم جهاد کشاورزی و شهرداری تعیین شده که به دلیل مزروعی بودن این اراضی با مخالفت جهاد کشاورزی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساماندهی صنوف مزاحم بافت مسکونی نسیم شهر سمساری ها پیاده رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم

ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر از ضرب و شتم یک جوان باغیرت کاشمری در دفاع از سه دختر نوجوان خبر داد و گفت: این جوان کاشمری که با ضربه چاقو مجروح شده در بیمارستان بستری است.

سید مصطفی قریشی یزدی در گفت و گو با ایسنا در خصوص این واقعه به ایسنا گفت: شب گذشته هفتم اردیبهشت‌ماه همزمان با شب سالگرد شهادت حمیدرضا الداغی شهید غیرت، یک جوان باغیرت کاشمری وقتی مشاهده می‌کند که راکبان یک موتور سیکلت برای سه دختر نوجوان که در حال عبور هستند ایجاد مزاحمت کرده‌اند در راستای وظیفه انسانی و نهی از منکر به این افراد تذکر لسانی می‌دهد.

وی با بیان اینکه راکبان موتور سیکلتی که برای این سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند حال خوشی هم نداشته‌اند، اظهار کرد: این جوان با غیرت به جهت وظیفه انسانی و نهی از منکر لسانی به آنها تذکر می‌دهد که دست از کارشان بردارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر گفت: با توجه به اینکه حال این افراد مساعد نبود از موتور سیکت پیاده شده و پس از درگیری یک ضربه چاقو به وی وارد می‌کنند که در نهایت با چاقویی که به گردن این جوان وارد می‌شود وی را مجروح می‌کنند.

وی بیان کرد: بلافاصله این جوان توسط نیروهای مردمی به بیمارستان منتقل می‌شود و دو ضارب نیز توسط عوامل مردمی حاضر در صحنه دستگیر و تحویل عوامل گشت ۱۱۰ داده می‌شوند.

قریشی یزدی با بیان اینکه فرماندار شهرستان از همان لحظه اولیه گزارش حادثه دستورات لازم را به مسئولان حوزه بهداشت و درمان برای رسیدگی به وضعیت حال این جوان صادر کردند، خاطرنشان کرد: بلافاصله عمل جراحی انجام می‌شود و بحمدالله اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

وی با اعلام اینکه پرونده متهمین در حال انجام سیر مراحل قانونی است، ادامه داد: این جوان که در پی حمایت از سه دختر دچار حادثه شده یک شهروند عادی بوده و فقط در پی وظیفه انسانی خودش این اقدام را انجام داده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر تاکید کرد: ستاد حمایت از تمامی شهروندان که در مسیر تذکر لسانی و اهتمام به محیط پیرامونی خود دچار حادثه می‌شوند را وظیفه ذاتی خودش می‌داند و قطعاً با دستورات قاطع دادستان شهرستان با این برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ریاست شبکه بهداشت و درمان در لحظات اولیه بر بالین بیمار حاضر و ضمن عیادت، از پدر و مادر ایشان به خاطر تربیت فرزندی با غیرت تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار