Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@06:07:09 GMT

نقش مشاوره قبل از ازواج در داشتن زندگی موفق

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۴۱۸۰

نقش مشاوره قبل از ازواج در داشتن زندگی موفق

قبل از شروع یک زندگی مشترک، نیاز به شناخت یکدیگر در افراد حس می شود. ازدواج در زندگی آدم ها قدم بسیار بزرگی محسوب می شود و هر شخصی باید قبل از انجام کار های بزرگ زندگی اش با یک شخص متخصص و با تجربه مشورت کند. مشاوره قبل از ازدواج کمک می کند تا زوجین یکدیگر را عمیق تر و بیشتر بشناسند و با اخلاقیات و روحیات همدیگر، آشنایی کامل را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انجام این جلسات، افراد با آگاهی و پذیرش کامل، وارد زندگی یکدیگر می شوند و در طول زندگی مشترک به خدماتی مانند زوج درمانی نیازی نخواهند داشت. البته باید در نظر داشت که میزان تاثیر مشاوره های قبل از ازدواج به عوامل متفاوتی از جمله روانشناس انتخابی، روش انجام مشاوره و زمانی که به روانشناس مراجعه می شود،‌ بستگی دارد. همچنین در صورتی که افراد همکاری لازم را با روانشناس خود نداشته باشند، نتیجه دلخواه را نیز به دست نخواهند آورد.

دلایلی که حتما باید قبل از ازدواج برای مشاوره اقدام نمایید

دقیقا در موقع نامزدی و جلسات خواستگاری، زمان مراجعه به روانشناس و مشاوره برای شناخت بهتر می باشد. در حالی که در این مواقع، هر دو طرف در خوشحال ترین حالت ممکن قرار دارند و ممکن است از یکسری موارد، چشم پوشی کنند زمان صحیح مراجعه برای انجام مشاوره ازدواج می باشد تا با واقعیت های زندگی رو به رو شوند و چشم بسته هیچ اقدامی را انجام ندهند.

ترسیم صحیح انتظارات

افرادی که قرار است با یکدیگر ازدواج کنند،‌ ممکن است از دو دنیای متفاوت و طرز تفکرهای مختلفی باشند؛ البته در حالت های ایده آل و بسیار نادر ممکن است این دو فرد طرز تفکر یکسانی را در همه موارد داشته باشند اما رخ دادن این اتفاق، احتمال بسیار پایینی دارد. در طول یک رابطه شکاف ها و اختلاف نظرهای مختلفی ممکن است به وجود بیاید. برای حل کردن این اختلاف نظر بدون به وجود آمدن دلخوری و ناراحتی، نیازمند راه حل هایی هستید که توسط مشاوره در اختیار شما قرار خواهند گرفت. همچنین با مراجعه به روانشناس خوب و باتجربه، شناخت طرفین از یکدیگر بیشتر و کامل تر می شود و بر طبق شناخت به دست آمده، انتظارات غیر واقعی ای که طرفین داشته اند کاهش پیدا کرده و درصد اختلافاتی که ممکن است در طول ازدواج پیش بیاید، بسیار کم می شود. اگر در مشاوره پیش از ازدواج شرکت نکنید ممکن است در طول ازدواج متوجه شوید که هر یک، برنامه های متفاوتی برای آینده خود دارید که با یکدیگر در تناقض هستند.

بررسی مسائل لازم

در تمامی روابط، مسائل کوچک و بزرگ مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به بحث های طولانی و اختلافات متعدد بین طرفین شود. خوشبختانه بسیاری از آنها قابل حل هستند. تنها چیزی که لازم است، شناسایی صحیح تفاوت و سازش می باشد. البته صحبت کردن درباره انجام این کار، بسیار راحت تر از عملی کردن آن است. برای برخی از زوجین، این کار به قدری سخت می باشد که هرگز اقدامی برای گفت و گو انجام نمی دهند. به همین خاطر در بسیاری از موارد این موضوعاتِ مطرح نشده، رابطه را از درون مسموم می کند. برای جلوگیری از این موارد، می توانید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنید تا قبل از شروع رابطه خود، مسائل را به صورت آزادانه بررسی کنید. در نظر داشته باشید شروع یک ازدواج،‌ بدون شناخت اصلا کار صحیحی نمی باشد و باید شناختِ حداقل از یکدیگر وجود داشته باشد.

تقویت ارتباطات

بدون وجود ارتباط خوب، یک رابطه معنایی ندارد. این امر به طور به خصوص، در مورد ازدواج صدق می کند زیرا افراد در روابط عاشقانه و ازدواج بسیار آسیب پذیر می شوند و با کوچک ترین اشتباه ارتباطی، دچار دلخوری و سو تفاهم می شوند. خوشبختانه انجام مشاوره قبل از ازدواج، کمک بسیاری به بهبود مهارت های ارتباطی هر دو طرف می کند. روانشناس، شما، می تواند راه هایی برای ارتباط مناسب به شما آموزش دهد تا توانایی به اشتراک گذاشتن احساسات و افکارتان را با یکدیگر داشته باشید.

شناخت یکدیگر

ممکن است با خود فکر کنید که شناخت کافی و بالایی از شریک انتخابی خود دارید، با این حال دانستن همه چیز در مورد یک شخص غیرممکن است و همیشه چیز های جدیدی برای یاد گرفتن و فهمیدن وجود دارد. در چنین موقعیتی، مشاوره پیش از ازدواج کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. در جلسات مشاوره فضایی فراهم می شود که شما و شریک زندگی تان می توانید عمیق ترین افکار و نگرانی های خود را بیان کنید. با انجام این کار، شما به شناختی از یکدیگر می رسید که قبلا هرگز نداشته اید. این کار همدلی را در بین طرفین افزایش می دهد و درک مقابل از یکدیگر را ایجاد می کند.

روش ها و استراتژی ها

روانشناس خوب و باتجربه برای موقعیت های متفاوت روش ها و استراتژی های متفاوتی دارد که در طول زندگی بسیار کاربردی خواهند بود. این روش های و استراتژی ها می توانند در زمینه های مختلفی باشند؛ از زمینه های عاطفی و ارتباطی گرفته تا استراتژی های موبوط به بحث و دعوا. استفاده از آنها می تواند در طولانی مدت در کیفیت ازدواج و روابط شما تاثیر گذار باشد.

جدی بودن ازدواج

برخی از افراد می گویند که ازدواج تنها یک تیکه کاغذ است و یک قراردادی است که اهمیت زیادی در زندگی ندارد! در نظر برخی دیگر، ازدواج صرفا راه حلی برای درست کردن شخصیت افراد می باشد! زمان آن رسیده که عقاید قدیمی را کنار بگذاریم و به ازدواج به عنوان امری مهم و بزرگ نگاه کنیم. مشاوره قبل از ازدواج علاوه بر تایید سطح فرهنگی طرفین، کمک می کند تا از جدیت طرفین در مورد امر ازدواج مطمئن شوید. دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا با دید باز تری انتخاب خود را انجام دهید و درست ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

به طور کلی مشاوره پیش از ازدواج کمک می کند تا زوجین با دید بازتری انتخاب های خود را انجام دهند و تصمیم منطقی و درست را اتخاذ کنند. با انجام مشاوره پیش از ازدواج و افزایش میزان شناخت طرفین از یکدیگر، درصد موفقیت رابطه افراد بسیار بالاتر خواهد رفت و طبق تحقیقات انجام شده می توان گفت کسانی که این مشاوره را انجام داده اند به نسبت دیگران، ازدواج موفق تری را تجربه کرده اند. فراموش نکنید که برای انجام این مشاوره باید بهترین روانشناس و مشاور را انتخاب کنید که بر موضوع تسلط لازم را داشته باشد و بتواند دانش خود را به شما منتقل کند. در طول این جلسات،‌ روانشناس ممکن است تمرینات و راه حل هایی را به شما ارائه دهد که نیازمند زمان برای انجام آنها باشد؛ خواهشمند است که با صبوری، جلسات خود را تکمیل نمایید تا در انتها نتیجه دلخواه را بگیرید.

کد خبر 1588221

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مشاوره پیش از ازدواج مشاوره قبل قبل از ازدواج استراتژی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد